Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:04:08 GMT

آتش سوزی عرصه های طبیعی گیلان اطفاء شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۵۵۴۳

آتش سوزی عرصه های طبیعی گیلان اطفاء شد

رشت - ایرنا - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از اطفاء آتش سوزی عرصه های طبیعی استان که به طور عمده جنگل بوده اند، خبر داد.

رضا اسلامی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این آتش سوزی ها منشأ انسانی دارند، افزود: از شب گذشته بخش هایی از عرصه های طبیعی استان طعمه حریق شد که بلافاصله نیروهای امدادی وارد عمل شدند اما بدلیل وزش باد گرم شدید، در هر شهرستان چندین کانون آتش سوزی ایجاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وقوع این آتش سوزی ها را در عرصه های طبیعی شهرستان های رودبار، سیاهکل، رشت و آستارا عنوان و اظهار کرد: با وقوع این آتش سوزی ها، 9 و هفت دهم هکتار از عرصه های طبیعی استان در آتش سوخت.
به گزارش ایرنا بیشینه سرعت باد گرم در استان طی امروز (چهارشنبه) به 97 کیلومتر بر ساعت در شهر آستارا رسید. سرعت وزش باد در رشت نیز 43 کیلومتر بر ساعت، ماسوله 65 کیلومتر بر ساعت، آستانه اشرفیه و جیرنده 54 کیلومتر بر ساعت ، کیاشهر 50 کیلومتر بر ساعت ، رودبار 43 کیلومتر بر ساعت، دیلمان 36 کیلومتر بر ساعت، لاهیجان و منجیل 32 کیلومتر بر ساعت و رودسر 22 کیلومتر بر ساعت بوده است.
از مجموع اراضی ملی گیلان؛ 565 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی ، و 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ هوای سرد و بارشی از اواخر وقت امروز نفوذ تدریجی یافته و طی فردا (پنجشنبه) در منطقه تقویت می شود که بر این اساس وزش باد و بارندگی (شدید / خیلی شدید) در نواحی مختلف استان پیش بینی شده که می تواند در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و شرقی استان، منجر به آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها شود.
طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا نیز بین 15 تا 20 درجه سلسیوس کاهش یافته و بارش ها در ارتفاعات، دامنه ها و نواحی کوهپایه ای بصورت برف خواهد بود.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آتشسوزي گيلان ستاد بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان