Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@23:19:45 GMT

تاثیرات کمردرد در طول زمان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۵۵۴۶

تاثیرات کمردرد در طول زمان


کمردرد یکی از معضلاتی است که اکثر افراد آن را تجربه کرده‌اند و تاثیرات آن بر کیفیت زندگی می‌تواند بسیار وسیع باشد. یک مطالعه جدید به بررسی تاثیرات و عوارض انواع فرم‌های کمردرد در طول زمان می‌پردازد.
تحقیقات گذشته نشان داده‌اند که علت اصلی فعالیت محدود و غیبت‌های کاری در اکثر نقاط جهان، کمردرد به ویژه درد در قسمت پایینی کمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه بر این، بر اساس یک نظرسنجی، کمردرد نیز با علائم متعدد مشکلات روحی روانی، از جمله اضطراب و افسردگی همراه است.

با توجه به زمانبر بودن درمان کمردرد و این واقعیت که یافتن درمان مناسب اغلب دشوار است، گاهی اوقات هزینه درمان کمردرد و مراقبت‌های سلامتی مربوط به آن می‌تواند بسیار گزاف باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ دریافت که تنها در سال ۲۰۱۳، هزینه درمان “درد کمر و گردن” سومین جایگاه را از لحاظ بالاترین هزینه مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده، به خود اختصاص داد؛ مبلغی به میزان ۸۷٫۶ میلیارد دلار.

در حال حاضر، سه متخصص در موسسه تحقیقات “کرمبیل” در تورنتو کانادا، با ارزیابی اطلاعات در مورد همراهی (همسویی شرایط بهداشتی)، معلولیت و استفاده از دارو، در میان عوامل دیگر به بررسی اثرات کمردرد در طول زمان در بین عموم مردم پرداختند.

خبر خوب و بد
محققان داده‌های جمع آوری شده از ۱۲،۷۸۲ شرکت کننده را از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ در کانادا جمع آوری کردند.

محققان هر ۲ سال یک بار با شرکت کنندگان مصاحبه کردند و اطلاعات آن‌ها در رابطه با شدت و کم و زیاد شدن درد کمر، وضعیت ناتوانی، مصرف دارو و میزان ویزیت به پزشک را جمع آوری کردند.

در طول دوره پیگیری، ۴۵٫۶ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که حداقل یکی از موارد زیر مربوط به کمردرد را تجربه کرده‌اند.

طبق این گروه، محققان کمردرد را به ۴ دسته طبقه‌بندی کردند:

درد مداوم (۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش دادند)
در حال بدتر شدن (۲۸ درصد)
گاه به گاه (۳۳٫۴ درصد)
بهبودی درد (۲۰٫۵ درصد)
محققان دریافتند که شرکت کنندگان با درد مکرر یا درد در حال توسعه در طول زمان، درد و ناتوانی بیشتری را تجربه می‌کنند.

همچنین افرادی که در این دسته قرار داشتند، برای تسکین درد خود از دارو‌های بیشتری استفاده می‌کردند و نسبت به افرادی که درد‌های گاه به گاه داشتند یا در حال بهبودی بودند خرج بیشتری برای ویزیت دکتر و درمان خود می‌کردند. با این حال، شرکت کنندگانی که در دسته بهبودی قرار داشتند، گزارش دادند که در طول زمان دوز داروی خود را بالاتر می‌برند.

“خبر خوب این بود که ۱ نفر در هر ۵ نفر افراد مبتلا به کمردرد، بهبود یافتند” نویسنده این مطالعه می‌گوید: “آن‌ها همچنان به استفاده از مسکن‌ها و ضد افسردگی‌ها ادامه می‌دهند؛ بنابراین افراد در گروه بهبودی، احتیاج به نظارت مداوم دارند.

“خبر بد این بود که ۱ نفر از هر ۵ نفر، کمردرد مداوم داشتند، با یک گروه دیگر – تقریبا ۱ نفر در هر ۳ نفر- که درد آن‌ها در طول زمان بدتر می‌شد. این دو گروه دچار فعالیت محدود‌تر به دلیل درد، ناتوانی، افسردگی و همچنین استفاده بیشتر از مراقبت‌های سلامتی و دارو شدند.

در پاسخ به این یافته‌ها، محققان پیشنهاد می‌کنند که پزشکان بجای ارائه یک رویکرد و روش عمومی، باید به دنبال تجویز درمان‌های شخصی برای معضل کمردرد باشند.

در حال حاضر پزشکان اغلب دارو‌های مسکن را برای مدیریت کمردرد تجویز می‌کنند، هرچند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی دارو‌های غیر مسکن نیز می‌توانند به خوبی اثرگذار باشند. همچنین تحقیقات اخیر باعث افزایش تجویز درمان‌هایی شده است که مبتنی بر داروی کمتر و روش‌های اثرگذار و ترمیمی بیشتری هستند.

محققان بر این باورند که “مطالعه حاضر می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای درمان‌های فردی و راهبرد‌های پیشگیرانه ارائه دهند. ”   منبع: فوت و فن 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردن درد کمردرد درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن