Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@12:57:46 GMT

تاکید مجدد فرانسه بر حمایت از برجام

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۵۸۸۱

فرانسه به مناسبت سومین سالگرد اجرایی شدن برجام در بیانیه‌ای حمایت مجدد خود از برجام را اعلام کرد. آفتاب‌‌نیوز : در این بیانیه آمده است: 26 دی 1397 سومین سالگرد اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام است. به این مناسبت، فرانسه مجدداً بر حمایت کامل خود از برجام تأکید می نماید. این توافق، که توسط قطعنامه 2231 به اجماع از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تأیید قرار گرفته است، عنصری کلیدی از نظام عدم اشاعه و عاملی مهم برای امنیت بین المللی و منطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه تاکید می‌کند: چنانکه آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورخ 21 آبان 1397 بر آن صحه گذاشته، برجام با تضمین صلح آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران، کلیه اهدافش را به طور کامل تحقق می‌بخشد. فرانسه تا زمانی که ایران به کلیه تعهدات هسته‌ای خود پایبند بماند، به حمایت از این توافق ادامه خواهد داد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: فرانسه همچنین بر اهمیت رفع تحریم‌ها به شکل پیش‌بینی شده در توافق و بر عزم خود مبنی بر حفاظت از آزادی عمل فعالان اقتصادی متعهد به مبادلات تجاری مشروع با ایران، مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت و نیز قوانین اروپایی، تأکید می‌ورزد. بدین منظور، فرانسه از تصویب فعال سازی دوباره «قانون مسدودسازی» از سوی اتحادیه اروپا استقبال نموده، تعهد فعالانه خود در چارچوب تروییکای اروپایی و در ارتباط با اتحادیه اروپا به منظور ایجاد یک سازوکار جبرانی ویژه تبادلات (Special Purpose Vehicle-SPV) را یادآوری می‌نماید. هدف از این سازوکار، تسهیل معاملات و اطمینان از برخورداری مردم ایران از مبادلات اقتصادی است.

این بیانیه می‌نویسد: فرانسه ضمن اولویت بخشیدن به حفظ برجام در رویکرد خود، یادآوری می‌کند که متعهد به رویکردی جامع است. این رویکرد از سوی تروییکای اروپایی پیشنهاد شده و دربرگیرنده چارچوب بندی درازمدت برنامه هسته‌ای ایران، محدودسازی برنامه موشکی و نیز فعالیت‌های منطقه‌ای ثبات زدایش می‌باشد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه درحالی به برنامه موشکی و "فعالیت‌های منطقه‌ای ثبات زدا" به نادرستی اشاره شده است، که جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که برنامه موشکی و نیز جایگاه منطقه‌ای ایران در هیچ معاهده و طرحی قابل گفت‌وگو نیست.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بوررل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ،ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بوررل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد