Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@00:26:06 GMT

بهترین روغن برای پخت و پز چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۵۹۲۶

یک متخصص طب سنتی درباره بهترین روغن خوراکی برای پخت و پز که سلامت بدن را تضمین می کند، توضیح داد. ناطقان: محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی، درباره روغن مناسب برای مصرف خوراکی اظهار کرد: استفاده از روغن‌های طبیعی از زمان قدیم مرسوم بوده است اما متاسفانه چند سالی است که رویه مصرف روغن‌های طبیعی کاهش پیدا کرد و جای خود را به روغن‌های صنعتی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی ادامه داد: روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک روغن خوراکی مورد استفاده قرار گیرد و برای سلامت بدن مفید است و خواص بسیاری دارد و سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع و آنتی اکسیدان است اما متاسفانه در برخی از روغن زیتون ها ترکیباتی از سایر گیاهان اضافه می‌کنند که مضرات بسیاری دارد.

این متخصص طب سنتی تشریح کرد: بهترین روغن‌ برای مصارف خوراکی، روغن‌هایی با منشا حیوانی مثل روغن شحم گاو و روغن کره دوغی هستند که در منابع طب سنتی به استفاده از آن‌ها تاکید شده است؛ با توجه به این که روغن‌های حیوانی با خوردن غذا و طی فرآیند تجزیه در بدن حیوان  به چربی تبدیل شده‌اند مقداری از مضرات آن‌ها کاسته می‌شود، در نتیجه مواد زائدی که یک بار جذب بدن حیوان شده‌اند، در بدن ما رسوب نمی‌کنند.

مینایی درباره روغن شحم گاو بیان کرد: روغن شحم گاو یکی از مناسب ترین روغن‌ها برای استفاده خوراکی است که از چربی اطراف قلوه‌گاه گاو تهیه می‌شود و بسیار لطیف است؛ استفاده از این روغن‌ها بر بهبود بافت عضلانی و حفظ تناسب اندام تاثیردارد، استفاده از روغن کره دوغی هم تاثیر زیادی بر حفظ سلامت افراد دارد.

وی تشریح کرد: بهتر است به استفاده از روغن‌های حیوانی روی بیاورید؛ در ضمن فراموش نکنید که طبخ غذا در روغن‌های خیلی داغ باعث از بین رفتن و تغییر خواص ماده غذایی و روغن می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پخت و پز ، روغن ، طب سنتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پخت و پز روغن طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)