Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست خبری در مسکو به تشریح دستاورد‌های دیپلماسی این کشور در سال ۲۰۱۸ پرداخت.

ایران

سرگئی لاوروف در این نشست خبری، از کنفرانس ورشو درباره خاورمیانه انتقاد و تاکید کرد آمریکا قصد دارد با استفاده سیاسی از این کنفرانس، از آن‌ها برای بازدارندگی در برابر ایران استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «به نظر می‌رسد کنفرانس ورشو برای بازدارندگی در برابر ایران برگزار می‌شود.»

وزیر خارجه روسیه در خصوص ایجاد سازوکار مالی میان تهران و اروپا نیز گفت: تلاش‌ها بر روی این مسئله زیاد است.

سوریه

وزیر خارجه روسیه درباره سوریه نیز گفت: تروریسم بین‌المللی در سوریه در حال شکست خوردن است زیرا در رویارویی با آن پیشرفت بسیاری حاصل شده است.

لاوروف با تاکید بر اینکه شمال سوریه باید تحت کنترل دولت سوریه باشد، اعلام کرد: درباره اوضاع شرق رودخانه فرات، بهترین راه حل تحویل مناطقی که آمریکا از آن‌ها خارج می‌شود به دولت سوریه است.

او در ادامه گفت: همکاری روسیه، ایران و ترکیه تا ریشه‌کنی کامل تروریسم و بازگشت آرامش به سوریه ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به تداوم فعالیت تروریست‌ها در برخی مناطق سوریه اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها تحت حمایت تسلیحاتی برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و کمک مالی چند کشور منطقه به فعالیت‌های خود در ادلب و منطقه ادامه می‌دهند.

پیمان منع موشک‌‌های هسته‌ای میان‌برد

لاوروف ابراز امیدواری کرد واشنگتن رویکردی مسئولانه در قبال پیمان‌های تسلیحاتی راهبردی در پیش گیرد و گفت کشورش همچنان آماده همکاری برای حفظ پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان برد است.

او در نشست خبری خود افزود: آمریکا قصد ندارد تا به پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گوش فرا دهد.

روابط روسیه با غربی‌ها

وزیر خارجه روسیه به روابط این کشور با کشورهای غربی نیز اشاره کرد و گفت: «ما هنوز هم علاقه‌مند به بازسازی روابط با آمریکا و اتحادیه اروپا بر اساس اصول برابری و تامین متقابل منافع هستیم.»

لاوروف با اشاره به اقدامات نظامی تحریک‌آمیز غربی‌ها در مرز روسیه نیز گفت: «همچنان به فعالیت نظامی ارتش ناتو و زیرساخت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه واکنش نشان خواهیم داد.»

انتهای پیام/

171 / 156 لاوروف روسیه آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لاوروف روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در نشست مشترک با رئیس انجمن نانوفناوری ایران در محل این دانشگاه گفت: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

او افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار مطلوب بوده است.

 سپس رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در تاریخ‌های دهم و یازدهم بهمن‌ماه سال جاری به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

مالک نادری اعلام کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب