Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تعداد نیروی پرستار به ازای هر 1000 نفرجمعیت  باید 1.8 باشد که این آمار امروزه کمتر از سطح ایده‌آل دنیا است و همین مسئله باعث آسیب جدی به بیماران و دریافت کنند‌گان خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه به ازای هر تخت باید 2.5 پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور وجود داشته باشد، افزود: سازمان نظام پرستاری جلساتی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان سازمان امور استخدامی همچنین سازمان برنامه و بودجه درخصوص کمبود پرستار در مراکز درمانی  برگزار کرده‌ ایم.

دالوندی بیان کرد: به ازای هر هزار نفر جمعیت باید 5 پرستار در بیمارستان‌ها به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مشغول باشند که به دلیل شرایط موجود سازمان نظام پرستاری قبول کرده است که میزان پرستار را به ازای هر هزار نفرتعداد پرستار را  به سه نفر کاهش دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه افق 1404 ما نیازمند جذب 100 هزار نیروی پرستار در کشور هستیم که این تعداد نیرو در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تصویب رسیده است که این موضوع در سازمان و بودجه مطرح شده است اما ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر نگرفته‌اند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: ما حداقل باید 15 هزار پرستار را جذب کنیم تا حداقل خدمات را به بیماران در مراکز درمانی و  بیمارستان‌های کشور ارائه شود و ما باید یک انگیزه‌ و عاملی برای جلوگیری از مایوس نشدن دانشجویان دانشکده پرستاری ایجاد کنیم.

دالوندی اظهار کرد: کمبود پرستار یک پارادوکسی با نظام سلامت ایجاد کرده است و نظام سلامت به دلیل آنکه سازمان برنامه و بودجه باید سالانه 800 میلیارد تومان برای جذب پرستار اختصاص دهد متاسفانه فعلا هیچ اقدام موثری در این زمینه از سوی سازمان مدیریت انجام نشده است و نظام پرستاری به طور مرتب در حال رایزنی با نهاد‌های مربوطه و برنامه و بودجه است.

وی گفت: برای اجرای خدمات تعرفه پرستاری  پیشنهاد بودجه‌ای در حدود 2 هزار میلیارد تومان داده شده است تا این طرح هر چه زودتر بعد از حدود 12 سال اجرا شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور یادآوری کرد: به خاطر وجود مسائل و مشکلات مختلفی من نامه‌ای به شخص رئیس جمهور نوشته و از وی درخواست کمک و مساعدت در زمینه مجوز جذب پرستار کرده‌ام.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750979

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی