Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- تاکيد ظريف بر درهم شکستن افسانه ابرقدرتي آمريکا از سوي ايرانيان، تصريح عراقچي بر غيرقابل اعتماد بودن آمريکا، واکنش قاسمي به بيانيه هاي وزارت خارجه آمريکا و فرانسه درخصوص پرتاب ماهواره جمهوري اسلامي ايران، اعلام عدم شرکت موگريني در نشست ضدايراني لهستان از سوي يک سخنگوي اتحاديه اروپا، رد دعوت آمريکا براي شرکت در کنفرانس ورشو از سوي لبنان و راي دوباره نمايندگان مجلس عوام انگليس به دولت محافظه‌کار «مي» مهمترين خبرهاي 12ساعت گذشته ايرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخبار داخلي
**********
* تهران- ايرنا- وزير امور خارجه ايران در پيامي توئيتري با اشاره به سالگرد فرار شاه و همزماني آن با سالروز اجراي برجام، نوشت: ايرانيان افسانه ابرقدرت بودن آمريکا را درهم شکسته اند.
* تهران- ايرنا- معاون وزير امور خارجه ايران در پيامي توئيتري خروج آمريکا از برجام را نشانه غيرقابل اعتماد بودن اين کشور دانست و افزود: از ترامپ متشکريم که اين موضوع را نشان داد.
* تهران- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: جمهوري اسلامي ايران راهي را خواهد رفت و انتخابي را در اولويت قرار خواهد داد که به نفع منافع راهبردي بلند مدت کشور و مردم ايران باشد و قطعا سرنوشت توسعه علمي کشور را قرباني نگراني هاي بي اساس و ساختگي بيگانگان نخواهد کرد.
* لندن- ايرنا- سفير و نماينده دائم ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين گفت: نتايج معنادار و عملي، حداقل چيزي است که ايران در ازاي عمل به برجام انتظار دارد، در غير اين صورت مبناي اساسي رضايت ايران براي عمل به توافق، به‌طور جدي تحت تأثير قرار خواهد گرفت.
* کربلا- ايرنا- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: در صورت موافقت طرف عراقي، توافقنامه لغو متقابل رواديد بازرگانان ميان دو کشور همزمان با سفر دکتر روحاني به بغداد امضا مي شود.
* تهران- ايرنا- بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي خبر رسانه هاي لهستاني مبني بر توقف صدور رواديد گردشگري ايران براي اتباع لهستاني را تاييد نکرد.
* تهران- ايرنا- مدير عامل ايرنا در پيامي به مناسبت درگذشت «حسين محب اهري» اعلام کرد: فقدان هنرمند سرشناس و خبرنگار پيشکسوت ايرنا، جناب آقاي حسين محب اهري باعث تاسف و تاثر اصحاب رسانه، جامعه هنري کشور و خانواده خبرگزاري جمهوري اسلامي شد.
اخبار خارجي
**********
* لندن- ايرنا- يک سخنگوي اتحاديه اروپا با اشاره به فشردگي برنامه کاري «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از بعيد بودن حضور او در نشست ضد ايراني در لهستان خبر داد.
* تهران- ايرنا- شبکه خبري الميادين از نپذيرفتن دعوت آمريکا از سوي لبنان براي شرکت در کنفرانس ضد ايراني در ورشو پايتخت لهستان خبر داد.
* لندن- ايرنا- نمايندگان مجلس عوام انگليس شامگاه چهارشنبه در دومين رأي‌گيري تاريخي اين کشور طي 24 ساعت گذشته به عدم صلاحيت دولت محافظه‌کار «مي» رأي مخالف دادند.
* تهران- ايرنا- تشکيلات خودگرادن فلسطين اعلام کرد: سرنوشت هرگونه طرحي که دربرگيرنده ايجاد کشورمستقل فلسطين به پايتختي سراسر قدس شرقي و در مرزهاي 1967نباشد، محکوم به شکست است.
* تهران- ايرنا- پليس فدرال آمريکا (اف بي آي) فردي را که قصد داشت با موشک ضدتانک به کاخ سفيد و برخي ديگر از اماکن حساس اين کشور در واشنگتن حمله کند، دستگير کرد.
* تهران- ايرنا- نماينده جديد سازمان ملل در امور سوريه ديدارش با وليد المعلم وزير امور خارجه دولت دمشق را سازنده خواند و گفت که به صورت دوره اي و منظم از سوريه ديدن خواهد کرد.
* تهران-ايرنا- رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني در نامه اي به رئيس جمهوري لبنان تصريح کرد که به علت رياست نشست 77+چين در نيويورک امکان شرکت در اجلاس اتحاديه عرب را ندارد.
* آتن- ايرنا- پارلمان يونان پس از دو روز بحث و تبادل نظر در مورد عملکرد دولت چپگرا و به خصوص مساله حل اختلاف هاي آتن و اسکوپيا، دوباره به دولت اين کشور راي اعتماد داد.
* مسکو- ايرنا- سفير جمهوري اسلامي ايران و معاون وزير امور خارجه روسيه ضمن ديدار و گفت وگو با يکديگر درخصوص گسترش همکاري هاي دوجانبه در منطقه قفقاز روسيه تبادل نظر کردند.
* تهران- ايرنا- نخست وزير رژيم صهيونيستي خروج آمريکا از برجام و مقابله با حضور ايران در سوريه را دو رويداد مهم سال 2018 براي اين رژيم دانست.
* تهران- ايرنا- شمارکشته هاي انفجار شهر منبج سوريه به 23 نفر افزايش يافت، پنج تن از آنها نظامي آمريکايي و 18 تن نيز از شبه نظاميان مسلح هستند.
* لندن- يرنا- منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري عصر چهارشنبه در ادامه سفربه بروکسل، با کارلوس موداس کميسيونر علوم پژوهش و نوآوري اتحاديه اروپا ملاقات کرد و طرفين بر گسترش همکاري‌هاي مشترک تاکيد کردند.
* تهران- ايرنا- عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) از موضع گيري کشور مالزي در مخالفت با عادي سازي روابط با رژيم اشغالگر قدس تجليل کرد.
* تهران- ايرنا- فرد شماره دو دمکرات هاي کنگره آمريکا اعلام کرد: با توجه به دعوت نکردن رئيس جمهوري آمريکا براي سخنراني در کنگره از سوي رئيس مجلس نمايندگان اين کشور، سخنراني ترامپ لغو مي شود.
* مسکو- ايرنا- دبير شوراي امنيت روسيه گفت: آمريکا بيش از 200 آزمايشگاه بيولوژيکي در جهان ازجمله کشورهاي جامعه همسود، اوکراين، گرجستان و افغانستان تدارک ديده است.
* باکو- ايرنا- سردار سرلشکر پاسدار محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در جريان سفر به جمهوري آذربايجان عصر چهارشنبه با اکتاي اسداف رئيس مجلس ملي اين کشور ديدار کرد.
شبد**1953**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. 

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • حریق در بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم شفت +فیلم
  • حریق در بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم شفت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • «پاری سن ژرمن» در جهنم «وستفالی» گرفتار شد