Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه فرش استان با اشاره به اینکه قریب به ۲ میلیون نفر در سطح کشور در صنعت فرش‌بافی فعالیت دارند، گفت: حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر فرش‌باف گیلانی در بخش‌های کارگاهی و خانگی مشغول فعالیت هستند که ۹ هزار نفر از آنان تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به وجود برخی مسائل و مشکلات صنفی در مسیر تولید فرش اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود و از طریق راهبری، نظارت و تسهیل زمینه‌ها دغدغه‌های موجود را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بر ضرورت توسعه و ترویج تولیدکنندگان فرش در سطح استان تأکید و تصریح کرد: از فرصت‌های برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت جذب نوآموزان به صنعت فرش، ارتقاء مهارت قالیبافان و دوره‌های تخصصی برای طراحان، رنگرزان و ناظران فنی برای توسعه این صنعت استفاده می‌کنیم.

وی تولیدات صنایع دستی استان گیلان را بسیار فاخر ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایجاد بستری برای عرضه دائمی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی به ویژه فرش‌بافان منجر به گسترش فعالیت در این بخش می‌شود.

سیدمحمد احمدی افزود: در مناسبت‌های مرتبط با حوزه صنایع دستی می‌توانیم با ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات در مناطق پربازدید شهری از تولیدکنندگان صنایع دستی و قالی‌بافان حمایت کنیم.

انتهای پیام/آ

قالی بافی هنر ایرانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قالیبافی خبر اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است