Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@11:07:02 GMT

5 کشته در درگيري‌هاي طرابلس

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۹۲۶

5 کشته در درگيري‌هاي طرابلس

خبرگزاري آريا - وزارت بهداشت ليبي اعلام کرد در درگير‌ي‌هاي روز چهار شنبه در طرابلس پايتخت اين کشور 5 نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا، اين درگيري در پي نقض آتش بسي رخ داد که از چهارماه پيش با نظارت سازمان ملل متحد برقرار شده است.
«عبدالسلام عاشور» Abdul Salam Ashour وزير کشور دولت وفاق ملي ليبي 28 اوت 2018 از دستيابي به توافقي در مورد آتش بس در شهر طرابلس با نظارت سازمان ملل خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ليبي از زمان انقلاب 2011 مردم اين کشور که به سرنگوني حکومت «معمر قذافي» ديکتاتور معدوم ليبي منجر شد، با مداخله آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي و منطقه درگير خشونت و بي ثباتي سياسي شده است. ­
از چهار سال پيش ليبي بر اثر اختلافات ميان احزاب و گروه‌ها، داراي دو پارلمان؛ (پارلمان طبرق در شرق و پارلمان طرابلس، پايتخت ليبي) و دو ارتش است.
پارلمان طبرق مورد حمايت ارتش ملي ليبي به فرماندهي حفتر بوده و دولت وفاق ملي فائز سراج که مورد حمايت غرب و آمريکا است، در شهر طرابلس مستقر است.
گروه تروريستي داعش نيز از اين وضعيت براي نفوذ به اين کشور نفت خيز بهره برداري کرده است.
141/118
کليدواژه داعش ليبي درگيري طرابلس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک

سفیر ایران در پاکستان با رئیس پارلمان این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه ۲ کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، پارلمان پاکستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از دیدار «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان با «سردار ایاز صادق» رئیس پارلمان این کشور خبر داد.

در این دیدار درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک از جمله روابط دوجانبه ۲ کشور مورد بحث قرار گرفت و سفیر ایران ضمن تبریک انتخاب سردار ایاز صادق به‌عنوان رئیس مجلس پاکستان، برای او آرزوی موفقیت کرد.

پارلمان پاکستان در این پیام با اشاره به اهمیت روابط برادرانه، دوستانه و تاریخی خود با ایران، به نقل از رئیس پارلمان این کشور نوشت: «این ۲ کشورِ برادر، در حوزه‌های دین، برادری، فرهنگ و تاریخ پیوندهایی لایتناهی دارند».

ایاز صادق همچنین با بیان اینکه ارتباط پارلمان‌های ۲ کشور نقش مهمی در تقویت روابط دوجانبه خواهد داشت، گفت ترویج روابط نزدیک‌تر بین پارلمان‌های ۲ کشور نیاز روز است.

در این پیام همچنین علاوه بر تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران به‌عنوان یک منبع مهم در تامین نیازهای این کشور در حوزه انرژی عنوان شده است.

در ادامه، رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از موقعیت منحصربه‌فردی برای ارتقای تجارت منطقه‌ای و جهانی برخوردار هستند، گفت: «می‌توان مردم ۲ کشور را از طریق دیپلماسی پارلمانی به یکدیگر نزدیک‌تر کرد».

سفیر ایران در پاکستان نیز با تاکید بر اهمیت روابط برادرانه و دوستانه ایران با پاکستان، اظهار کرد ۲ کشور می‌توانند از فرصت‌های موجود در بخش‌های مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری استفاده مطلوبی داشته باشند.

این دیپلمات ایرانی همچنین اظهار کرد که سفر احتمالی رئیس‌جمهور ایران به پاکستان موجب ارتقای بیشتر همکاری‌های دو کشور در تمامی حوزه‌ها خواهد شد، به‌ویژه در بخش اقتصادی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا غرب در روند بازگشت آوارگان از لبنان به سوریه سنگ می‌اندازد؟
  • ۱۱ کشته و زخمی در پی درگیری کوچی ها و باشندگان فاریاب
  • اولین قول پوتین بعد از پیروزی در انتخابات چه بود؟
  • پوتین: همکاری با پارلمان برای توسعه روسیه را ادامه می‌دهیم
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آمریکا: اوکراین به دلیل کمبود مهمات عقب نشینی می‌کند
  • هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟
  • جدیدترین تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • ۸ کشته و ۹ زخمی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان