Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ خواسته با توجه به ادامه تعطیلی دولت و مشکلات بر سر تامین امنیت سخنرانی سالانه رئیس‌جمهوری در کنگره، این جلسه به زمان دیگری موکول شود و یا آقای ترامپ متن کتبی سخنرانی خود را به کنگره بفرستد و شخصا به آنجا نرود.


 

آقای ترامپ قرار است روز ۲۹ ژانویه (دو هفته دیگر) برای ایراد سخنرانی سالانه خود به کنگره برود و در حضور همه نمایندگان و سناتورهای کنگره رئوس برنامه‌های خود برای سال جاری میلادی را تشریح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سخنرانی به طور سنتی از اکثر شبکه‌های تلویزیونی آمریکا به صورت زنده پخش می‌شود و یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های سالانه روسای جمهوری محسوب می‌شود.

 

هم‌زمان به نظر می‌رسد خانم پلوسی با طرح نگرانی‌های امنیتی برای برگزاری این سخنرانی آن هم در میانه تعطیلی دولت فدرال، خواسته در شطرنج سیاسی واشنگتن تلنگری دوباره به کاخ‌سفید بزند.

 

بخش‌هایی از دولت آمریکا از جمله وزارت امنیت داخلی و پلیس سرویس مخفی این کشور از زمان آغاز تعطیلی دولت (۲۲ دسامبر) به کارمندان خود حقوق نداده‌اند.

 

این تعطیلی که حالا به رکورد تاریخی یک ماه نزدیک می‌شود بر سر بودجه درخواستی آقای ترامپ برای احداث دیوار مرزی آغاز شده است.

 

رئیس جمهور آمریکا مصرانه از کنگره خواسته ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای احداث دیوار در مرز مکزیک در اختیار او قرار دهد و تاکید کرده که هیچ لایحه بودجه‌ای که در آن به این خواسته توجه نشده باشد را امضاء نخواهد کرد.

 

در برابر، دموکرات‌ها می‌گویند احداث دیوار فیزیکی در مرز را غیرضروری و خلاف "ارزش‌های آمریکایی" می‌دانند اما حاضرند بقیه مفاد بودجه دولت را تصویب کنند تا حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولت به سر کار بازگردند و پس از آن با جمهوری‌خواهان بر سر بودجه وزارت امنیت داخلی و مرزبانی مذاکره کنند.

 

خواسته‌ای که آقای ترامپ رد کرده و به این ترتیب تعطیلی دولت فدرال وارد چهارمین هفته خود شده است.

 

خانم پلوسی با استفاده از همین موضوع روز چهارشنبه (۱۶ ژانویه) حتی پیشنهاد کرد که آقای ترامپ به جای آمدن به کنگره (که به گفته او مستلزم تدابیر امنیتی و عملیات حفاظتی گسترده است) سخنرانی سالانه خود را از دفتر کارش در کاخ‌سفید ایراد کند.

 

آقای ترامپ و کاخ‌سفید هنوز پاسخی به این نامه نداده‌اند.

 

در یک سده گذشته سخنرانی ابتدای سال رئیس‌جمهوری در کنگره یک آیین منظم و مهم بوده و اکثر روسای‌جمهوری از این فرصت برای همراه کردن افکار عمومی با برنامه‌های دولت خود در سال جدید استفاده کرده‌اند.

 

این سنت تا سال ۱۹۱۳ ادامه داشته اما در دوره ریاست‌جمهوری وودرو ویلسون، او تصمیم گرفت شخصا در کنگره و با حضور اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنا سخنرانی کند.

 

پس از او به غیر از چند مورد نادر، همه روسای‌جمهور آمریکا از این تریبون سالانه برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کرده‌اند.

 

بسیاری تنش‌های جدید میان کنگره و کاخ‌سفید را "رخ نشان دادن" دموکرات‌های تازه به اکثریت رسیده در مجلس نمایندگان به کاخ‌سفید می‌دانند و این که آقای ترامپ می‌خواهد در همین آغاز به کار کنگره جدید نشان دهد که "قدرت" در دست کیست.

 

خانم پلوسی که این درخواست را روز چهارشنبه (۱۶ ژانویه) در قالب یک نامه به کاخ‌سفید فرستاده به تازگی ریاست مجلس نمایندگان کنگره را در دست گرفته و اکنون سومین فرد قدرتمند آمریکا پس از رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهوری محسوب می‌شود.

 

دست یابی به قدرت و استفاده از آن به عنوان یک هدف در سبک زندگی آمریکایی جای بسیار پررنگی دارد که بی بی سی ناخواسته به آن اشاره کرده است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ آمریکا بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت