Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@00:14:32 GMT

ورود کامیون به جاده هراز ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۷۱۳۵

ورود کامیون به جاده هراز ممنوع شد

رکنا: رئیس پلیس راه مازندران گفت: بیست هفتم و بیست و هشتم دی ماه ورود انواع کامیون‌ها به جاده هراز ممنوع است.

به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه از صبح امروز باران در استان آغاز و ارتفاعات مه آلود و بارش برف گزارش شده است، گفت:در حال حاضر آمدوشد خودرو‌ها در تمامی جاده‌های استان از جمله هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر ومحدوده درون شهری عادی و روان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رفت و آمد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ امروز و فردا ۲۷ و ۲۸ دی ماه از جاده هراز ممنوع شد.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه آمد و شد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از جاده کرج – چالوس و برعکس کماکان ممنوع است، گفت: رفت و آمد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۹ دی ماه از جاده‌های چالوس و هراز ممنوع است.

سرهنگ قدمی افزود: آمد و شد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی به ورود سامانه سرد بارشی از امشب به کشور و استان مازندران اشاره کرد و گفت: از تردد خودرو‌ها در نقاط کوهستانی و برف گیر استان در جاده‌های هراز و کندوان بدون زنجیر چرخ ممانعت خواهد شد.

سرهنگ قدمی از مسافران خواست پیش از حرکت سیستم‌های گرمایشی، برف پاک کن و چراغ‌های روشنایی خودرو را چک کنند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه پلیس راهور استان هم اکنون با استفاده از ۳۲ دوربین نظارتی و ۱۸ دوربین پلاک خوان آمد وشد خودرو‌ها را در سطح شهر‌ها پایش و نظارت می‌کند، افزود: ۹ ماهه امسال حدود ۲۰۰ هزار تخلف سرعت توسط دوربین‌های جاده‌ای در راه‌های مازندران به ثبت رسیده است.

وی گفت: برخی از رانندگان قبل از رسیدن به این دوربین‌ها سرعت خود را کم کرده، ولی باید بدانند این دوربین‌ها هوشمند و فاصله بین دو دوربین را نیز محاسبه می‌کنند، بنابراین مهم‌ترین توصیه ما به رانندگان توجه به سرعت مطمئنه است.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فاجعه ای هولناک در مشهد که کل مردم ایران را متاثر کرد گفتند فرشاد در هواپیما به شهادت رسیده است اما نمی دانم چطور از دنیای مردگان بازگشت این مردان در چالوس به جای برف پول پارو می کردند ! + جزییات طناب دار بر گردن قاتل دوست صمیمی / یحیی بعد از نشان دادن کفتر به حسن او را سلاخی کرد پدر مست عروس به جای داماد در اتاق حجله به دخترش تجاوز کرد! مرگ دردناک امیرحسین و آرمان 2 پسر بچه مدرسه ای کمر مادر و پدرشان را شکست+ عکس سامان هر لحظه به من ابراز علاقه می کرد به همین خاطر نتوانستم به خواسته بی شرمانه اش نه بگویم دختر رزمی کار شهرستانی پسر پلید تهرانی را ادب کرد با پای خودمان وارد تله شیطانی آرش شدیم / آن 3 پسر من و سمیه را آزار دادند داخل خودروی پژو چه بود که همه را ترساند / معاون دادستان مشهد دستور ویژه صادر کرد غلامرضا هنگامی که مواد مصرف می کرد به یاد ارتباط من با مردان غریبه می افتاد سرنوشت اعظم بعد از 5 مرتبه ازدواج غمناک تر شد+عکس بی آبرویی دیگر در شبکه من و تو / خوردن استفراغ توسط دختران بلوچ + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آرایشگاه زنانه راز شومی داشت که بسته شد ؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس پلیس راهور جاده دی ماه رئیس پلیس راه مازندران کامیون عکس فیلم زن دختر قاتل دار ایران مجازات پلیس اعدام قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه‌های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین‌های پلاک‌خوان است که این دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند و براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. نوع دیگر اما دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.

وی ادامه داد:‌ از طریق دوربین‌های نظارت تصویری می‌توانیم سامانه‌ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می‌کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این نیز سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفته بود که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سکانس‌هایی از فیلم ورود و خروج ممنوع
  • به احترام دیوید مویس، ورود مدیر فنی وست هم به باشگاه ممنوع شد
  • فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید