Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:16:44 GMT

کرمانشاه از نظر تورم جایگاه ششم را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۷۱۷۸

کرمانشاه از نظر تورم جایگاه ششم را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت حاتمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ویژه شهرستان هرسین اظهار داشت: اشتغال، تورم و توزیع عادلانه درآمدها بین دهک های مختلف جامعه، سه دغدغه ی مهم مدیریت ارشد استان هستند که آثار آن ها در سایر مقوله های اجتماعی نیز به چشم می خورد.

وی افزود: اما اشتغال مهم ترین دغدغه همه نخبگان و مردم استان است که بر سایر مسائل سایه انداخته است و با حل مشکل اشتغال، آسیب های دیگر حوزه ها نیز کاهش می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه بیان کرد: موضوع اشتغال را شهرستان به شهرستان و دستگاه به دستگاه و بانک به بانک رصد می کنیم و جلسات گارگروه اشتغال از جلمه مهمترین جلسات استان محسوب می شوند.

وی گفت: در تمامی شهرستان ها، بخش ها و حتی دهستان ها، دارای مزیت های ثروت ساز هستیم که می توانند به ایجاد اشتغال کمک کنند و فقط لازم است تدبیر، برنامه ریزی و اقدام جهادی و عالمانه انجام دهیم .

حاتمی عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته روند افزایشی نرخ بیکاری در استان تا حدودی کنترل شده است ولی هنوز رتبه یک بیکاری کشور هستیم و باید تلاش های خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی افزود: نرخ تورم کرمانشاه طی دو سال گذشته بالاتر از متوسط کشوری بود و در رتبه های اول قرار داشت و با تلاش های صورت گرفته در چند ماه اخیر علی رغم افزایش سطح عمومی قیمت ها در کل کشور و استان، رتبه استان شکل معکوس به خود گرفته و پله پله این جایگاه بهبود پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آماری که آذرماه توسط بانک مرکزی منتشر شده است، کرمانشاه در رتبه ششم تورم کشور قرار گرفته و کمتر از یک درصد با میانگین کشوری فاصله دارد.

وی گفت: بانک ها در زمینه ی ارائه تسهیلات به طرح هایی که سرمایه گذار آن دارای اهلیت، توانمندی و سرمایه کافی است؛ تسهیل گری کنند.

حاتمی تصریح کرد: پروژه ی پرورش بز سانن فرانسه یک طرح بسیار خوب برای منطقه است، این نژاد معروف اصلاح شده با چند قلوزایی و شیردهی مناسب می تواند ارزش افزوده ی مناسبی داشته باشد و با تکثیر آن در منطقه شاهد اصلاح نژاد و به صرفه شدن دامپروری در منطقه باشیم و دراین زمینه رییس جهاد کشاورزی و رییس بانک کشاورزی جلسه مشترکی را برای حل مشکلات موجود برگزار کنند تا سرمایه گذار هرچه زودتر کار خود را آغاز کند.

وی اظهار داشت: کرمانشاه رتبه اول بیکاری است و در این شرایط به هیچ وجه پذیرفتنی نیست عده ای در ادارات و دستگاه های دولتی مانع جذب سرمایه گذاری های جدید و بهبود فضای کسب و کار باشند، کمیته نظارت با بررسی های دقیق، این افراد را شناسایی و معرفی کنند تا با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه افزود: فرمانداران موظفند در هر شهرستان با توجه به ظرفیت های موجود، حداقل یک زنجیره ی ارزش را برای کالاهای مزیت دارشان تعریف کنند تا به عنوان یک مدل بر مبنای آن برنامه های اشتغال را پیش ببریم و در این میان شهرستان هرسین دارای پتانسیل های متنوعی همچون گلیم، پیاز و نخود است و می تواند چندین زنجیره ارزش افزوده را حول محور آن ها تعریف کرد.

کد خبر 4515475

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه بیکاری هدایت حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی

همتی، مدیر عامل پیشین بانک مرکزی ایران در حساب ایکس خود نوشت: «از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.»

دیگر خبرها

  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی