Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - شماري از خبرنگاران و تحليل گران حوزه بورس کشور، عصر چهارشنبه از شرکت دانش بنيان سراميک صنعتي شهرستان اردکان ديدن کردند .

به گزارش ايرنا اين عده ضمن بازديد از اين شرکت در نشست با مديرعامل شرکت سراميک‌هاي صنعتي اردکان حاضر و ضمن آشنايي با روند کار اين شرکت به سوالات آنها پاسخ داده شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغربرهاني، مدير عامل شرکت در اين نشست با اشاره به آغاز توليد آلفا آلومينا در اين واحد توليدي گفت: جمهوري اسلامي ايران جزو بزرگ‌ترين توليدکنندگان محصول آلفا آلومينا قرار گرفته است.
وي اضافه کرد: شرکت دانش‌بنيان سراميک‌هاي صنعتي اردکان در سال 1376 به‌عنوان بزرگ ‌ترين توليدکننده سراميک‌هاي صنعتي بر پايه آلومينايي و سيليکاتي در ايران به بهره‌برداري رسيد.
مديرعامل شرکت سراميک‌هاي صنعتي اردکان افزود: اين شرکت طي 10 سال اول فعاليت خود موفق شد که ضمن حفظ برتري کيفيت توليد با استفاده از تخصص، تعهد و پشتکار مديران، کارشناسان و کارگران خود ظرفيت توليد را طي سه مرحله طرح توسعه از 1200 تن به 7000 تن در سال افزايش دهد.
برهاني اظهار داشت: در حال حاضر محصولات اين شرکت در گروه‌هاي گلوله و لاينرهاي آلومينايي آسياب، آجرهاي ضد سايش آلومينايي و سراميک بال آلومينايي و سيليکاتي توليد مي‌شود که با توجه به خواص منحصربه‌فرد خود کاربردهاي وسيعي در صنايع مختلف مانند کاشي و سراميک، چيني، لعاب، رنگ، سيمان، آهن، فولاد، معادن، نفت، گاز، پتروشيمي و شيميايي دارد.
وي در ادامه با اشاره به شرايط بحراني در برخي از واحدهاي توليدي گفت: ما در اين شرايط نه‌ تنها ريزش نداشتيم بلکه افزايش نيرو نيز داشتيم و با تحت پوشش قرار دادن چهار شرکت ديگر به يک هولدينگ تبديل شديم.
برهاني افزود: به خاطر اعمال تحريم‌ها ما درزمينهٔ تهيه و توليد ماده اوليه در سختي بوديم که در آستانه تعطيلي کارخانه قرار داشتيم اما خوشبختانه با تلاش‌هايي که تيم سراميک‌هاي صنعتي اردکان انجام دادند موفق شديم که پروژه‌اي را در مشهد استارت بزنيم و ماده اوليه مورد نيازمان را بومي‌سازي کنيم که افتخاري براي صنعت کشور محسوب مي‌شود.
وي اظهار داشت: توليد محصول آلفا آلومينا در اين شرکت آغازشده که در آينده نزديک به‌صورت رسمي افتتاح خواهد شد و با اين توليد جمهوري اسلامي ايران جزو توليدکنندگان بزرگ دنيا قرار مي‌گيرد.
مديرعامل افزود: 80 درصد از توان اين شرکت به توليد آلفا آلومينا اختصاص مي‌يابد.
برهاني يادآور شد: اين شرکت بيش از 10 گروه از محصولات دانش‌بنيان توليد مي‌کند که اين محصولات در صنايع بزرگي مانند نفت، گاز، پتروشيمي، صنايع شيمايي، آهن، فولاد، کاشي، سراميک، چيني، رنگ، لعاب، سيمان و صنايع کمپرسور سازي کاربرد دارد.
مديرعامل شرکت سراميک‌هاي صنعتي اردکان اظهار داشت: درگذشته تمام اين محصولات از خارج از کشور وارد مي‌شد و صنايع ما وابستگي زيادي به آن داشتند که با تلاش و کوشش کارکنان و متخصصين اين مجموعه، وابستگي به خارج قطع‌شده است.
وي گفت:اخيراً نيز کاتاليست هاي مورد مصرف پالايشگاه پارس جنوبي، شهيد هاشمي نژاد، صنايع پتروشيمي و فولاد توليد کرديم و برنامه‌اي براي توسعه آن داريم.
برهاني اظهار داشت: ما براي توليد آلفا آلومينا در اردکان به سالانه 10 هزار تن مواد اوليه نياز داريم و برنامه ‌ريزي داريم که با سرمايه‌ گذاري حداقل 300 ميليارد ريال به‌صورت ثابت و 150 ميليارد ريال به‌ صورت سرمايه در گردش توليد مواد اوليه را افزايش دهيم زيرا طبق برآوردها سالانه در کشور به 50 هزار تن نياز است.
مرکز شهرستان 98 هزارنفري اردکان در 60 کيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.   محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند