Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس گفت: عرضه و فروش بنزین و گازوئیل در مناطق مرری بالاتر از ۱۰۰۰ تومان در بودجه ۹۸ پیش بینی شده تا ۱۱ هزار میلیارد تومان درامد با فروش ۱۵ میلیون لیتر عاید کشور شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس گفت: نگاه اول و بررسی کمیسیون‌های مجلس و کمیسیون تلفیق به بخش احکام درامدی بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۱۵ و ۱۶ درامدی بودجه در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و تا شنبه ادامه خواهد داشت بعد از آن بخش هزینه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جهانبخش محبی نیا درباره مهمترین ویژگی بودجه ۹۸ گفت: ویژگی‌های مهمی که دغدغه دولت و مجموعه نظام است و باید سرلوحه باشد، چرخش نظام مالی در شرایطی است که بتوانیم با تحریم‌ها و تهدید‌های امریکا مقابله کنیم. سه محور عمده اشتغال، تولید، مهار تورم و توجه جدی، عینی و عملیاتی به معیشت مردم و مبارزه با فقر مطلق نیز مد نظر است.

محبی نیا درباره شاخص‌های کلان بودجه سال ۹۸ گفت: سقف بودجه کل کشور امسال یک تریلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است یعنی هزار هزار میلیارد تومان بعلاوه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان. از این رقم یک تریلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به بانک ها، موسسات و شرکت هاست، مابقی که ۴۰۷ در یک نگاه و ۴۷۰ هزار میلیارد تومان است مربوط به منابع عمومی دولت است که از این رقم ۷۰ هزار میلیارد تومان درامد‌های اختصاصی است و مابقی به اعتبارات عمرانی و جاری کشور برمی گردد که ۶۲ هزار میلیارد تومان از باقی مانده مربوط به اعتبارات عمرانی و حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبارات جاری کشور است.

او در ادامه درباره مهمترین تصمیمات کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال آینده گفت: در روز اول و دوم بررسی‌ها در کمیسیون تلفیق کلیات بودجه پرداخته شد، مبانی اقتصادی بودجه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت، وزیر امور اقتصادی و رئیس بانک مرکزی بررسی می‌شود و بعد از آن منابع درامدی بررسی می‌شود. در حوزه مباحث فنی و اقتصادی نگاه ما این است که سه تراز مطرح در بودجه از جمله تراز عملیاتی، بررسی شود.

وی افزود: بعد از بررسی درامد‌ها و هزینه‌ها اعداد باقی مانده بعنوان سقف کلی بودجه مطرح می‌شود. در تراز عملیاتی درمجموعه درامد‌ها ۱۱۲ هزار میلیارد در بودجه کسری دیده می‌شود که عدد خوبی نیست. این کمبود باید از فروش دارایی‌های سرمایه‌ای مثل نفت، سهام شرکت‌های دولتی تامین می‌شود. در سال ۹۸ باید ۸۶ هزار میلیارد تومان از درامد نفتی و دارایی‌های دولت برداریم تا کسری جبران شود که بازهم کمبود جبران نخواهد شد. یکی از راه‌های دیگر استقراض از دیگر کشور‌ها و بانک مرکزی است که بدترین نوع آن استقراض از بانک مرکزی است که با تولید پول موجب افزایش تورم می‌شود بنابراین دولت به سراغ اوراق مالی می‌رود و مبلغ ۵۱ هزار میلیارد تومان اوراق مالی بعلاوه ۸۶ هزار میلیارد تومن از منابع نفتی باید تامین شود تا کسری درامدی بودجه جبران شود.

محبی نیا افزود: در بررسی منابع درآمدی دولت در تبصره ۱۷؛ منابع دولت از بخش مالیات، فروش نفت و اوراق مالی، جرایم و سایر درامد‌ها بررسی شده است. سه منبع درامدی جدید برای دولت تعریف شده است که یکی از آن عرضه و فروش بنزین و گازوئیل در مناطق مرری بالاتر از ۱۰۰۰ تومان است که بتواند پاسخگوی بخشی از قاچاق و درامدی برای دولت بدست آید. از محل فروش بنزین پیش بینی شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان درامد با فروش ۱۵ میلیون لیتر عاید کشور شود. منبع دیگر درامدی نیز مربوط به عدم پرداخت محکومیت‌های مالیاتی در سازمان تعزیرات است که نیروی انتظامی برای ورود به این بخش اعلام آمادگی کرده است که نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان از سقف محکومیت‌ها بدست خواهد آمد که در مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع جدید درامدی در کمیسیون تعریف و تصویب شده است.

او درباره پایداری منابع نیز گفت: عملکرد درامد‌ها در سال ۹۷ خوب بوده و می‌توان گفت، پایداری منابع در سال ۹۸ نیز خوب خواهد بود. منابع پایایی درامدی از محل واگذاری تملک سرمایه‌ها نیز پیش بینی شده و در سال آینده نگرانی‌هایی از نظر پایداری منابع نخواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس درباره آثار شاخص بودجه سال آینده بر متغیر‌های مثل اشتغال، تورم و ... گفت: سازمان برنامه و بودجه و دولت تاثیر متغیر‌ها بر شاخص بودجه با نگاه مثبت دیده اند. درباره اشتغال در سال ۹۷ یک و نیم میلیارد دلار از صندوق ذخیره برای اشتغال به اضافه منابع دیگر از سوی بانک‌ها دیده شد که متاسفانه در این بخش عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوبی دیده نشد، بر همین اساس در بحث اشتغال در بودجه امسال مجلس مانند دولت خوشبین نیست.

محبی نیا در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به برخی شاخص‌ها دفاع داشته باشیم مثل تورم و کاهش فقر چراکه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کاهش فقر دیده شده است و در سال آینده تورم افزایش خواهد یافت و اثرات منفی بر بودجه خواهد گذاشت بنابراین اگر بتوانیم مشکلات اشتغال، تورم و فقر را مهار کنیم، کار بزرگی انجام داده ایم.

او گفت: ۱۵ روز دیگر لازم است تا گزارش بودجه از کمیسیون تلفیق به هیئت رئیسه مجلس اعلام شود تا در صحن علنی مجلس شاهد تجلی نیاز‌های واقعی ملت توسط نمایندگان همچنین شاهد اصلاحات و پیشنهاداتی باشیم تا چارچوب نظام مالی کشور را با اتقان تحویل دولت دهیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت بنزین و گازوئیل مناطق مرزی کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان‌ گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوارهای آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشورهایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان‌ گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229513 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود