Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:58:24 GMT

800 روستای بالای 20 خانوار گیلان طرح هادی دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۷۸۰۶

800 روستای بالای 20 خانوار گیلان طرح هادی دارند

آستارا - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: 800 روستای بالای 20 خانوار استان از طرح هادی برخوردارند و این طرح ها در توسعه روستاها نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد اکبرزاده شامگاه چهارشنبه در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی در فرمانداری آستارا افزود: مهمترین هدف طرح هادی جلوگیری از تصرف اراضی، تامین عادلانه امکانات و ارائه خدمات عمومی بوده و در 44 روستای آستارا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در اجرای طرح هادی ساخت و اصلاح شبکه معابر، میدان‌ها، فضای سبز، کانال‌های آب، دیواره سازی، سیل بند، گسترش روستا، ساخت پل‌ها و آسفالت معابر پیگیری می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این نشست گفت: طرح خروج دام از جنگل با هدف ساماندهی جنگل نشینان در سال های گذشته اجرا شد و جنگل نشینان به مناطق پایین دست روستاها منتقل و ساکن شدند.
محسن یوسف پور افزود: اکنون بیش از یکصد خانوار در محدوده طرح هادی و داخل اراضی ملی بنا ساخته اند و صاحبان خانوارها باید به تشکیل پرونده و تعیین تکلیف کاربری خانه ها از طریق بنیاد مسکن و منابع طبیعی اقدام کنند.
یونس رنجکش فرماندار آستارا هم گفت: از مهمترین برنامه های بنیاد مسکن، طرح هادی است و اهمیت بسیاری در ساماندهی ساخت و سازها و ارائه خدمات دارد.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بنیاد مسکن باید توسعه روستاها را در چارچوب قوانین پیگیری کند تا خدمات رسانی و پاسخگویی به مطالبات مردم تسریع شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در دو بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح هادي بنياد مسكن گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان