Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،دکتر علی اکبر شکارچی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پرستاران خلخال افزود: شاخص ارائه خدمات پرستاری در بیمارستان این شهر هم اکنون یک پرستار به یک تخت است که با اقدامات اخیر صورت گرفته برای جذب نیروی جدید این شاخص به 1.8 پرستار به ازای یک تخت افزایش یافته و به شاخص کشوری نزدیک خواهد شد .
او اظهار داشت : در حال حاضر 200 پرستار و پیراپزشک در بیمارستان 130 تختخوابی امام خمینی (ره) و دیگر مراکز درمانی وبهداشتی این شهرستان مشغول ارائه خدمات پرستاری به بیماران ومراجعان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: خلخال جز آن دسته از شهرستان های کشور است که دارای هیات مدیره پرستاری بوده و این امر زمینه را برای حل مسایل و مشکلات این قشر فراهم کرده است.
شکارچی گفت: علاوه بر تلاش برای افزایش کادر پرستاری دانشکده علوم پزشکی، پیگیر مطالبات ،افزایش حقوق و تعرفه جدید خدمات پرستاری در جهت رفاه حال پرستاران هستیم.
وی گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت و استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در این شهرستان از 42 درصد قبلی به 72 درصد افزایش یافت.
او بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت ضمن کاهش هزینه های درمان و بستری بیماران و افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی مراجعه مردم به درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
شکارچی از تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) به امکانات جدید پزشکی و تکنولوژی روز خبرداد و گفت: با گشایش ردیف اعتباری مستقل در مرکز کشور برای این دانشکده اعتبارات آن 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و این امر موجب افزایش خدمات ارائه شده به بیماران همچنین تهیه و خرید تجهیزات جدید پزشکی برای بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان شده است .
در این آیین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از پرستارات نمونه کشوری سال 97 خلخال و همچنین 30 نفر بازنشسته سال جاری دانشکده علوم پزشکی خلخال تجلیل شد.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استقلال بهداشتی و درمانی بیمارستان حقوق هزینه های درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی به مناسبت روز ماما ضمن قدردانی از خدمات جامعه مامایی در جهت ارتقای سلامت مادر و نوزاد مطرح کرد: در استان البرز بیش از یک هزار و ۲۰۰ ماما در بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱۲ نفر در بخش خصوصی و ۹۳۱ نفر در بخش دولتی و ۶۴ نفر در بخش تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته ملی ماما با شعار «هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت» از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: جامعه مامایی در راستای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند. در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد: این استان در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه دوم کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است. طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد.

صیادی ادامه داد: این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان البرز که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد. یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی در ارتقای جامعه مامایی افزایش تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان کمالی است تا به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

کد خبر 6096409

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد