Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران فضای مجازی باید در خرید کالا‌های تبلیغ شده در فروشگاه‌های آنلاین دقت کافی داشته و اصالت کالا را حتماً مد نظرقراردهند.

وی با اشاره به اینکه خریداران اجناس هنگام خرید، فاکتور و جعبه کالا را مطالبه کنند ضمن آنکه سریال جعبه و نوع کالا باید یکی باشد گفت:به طور مثال برای خرید گوشی تلفن همراه باید شماره سریال جعبه و گوشی یکی بوده و اصالت کالا مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول یادآورشد: متقاضیان خرید کالا دقت داشته باشند درصورت خرید کالا از این گونه سایت‌ها چنانچه سرقتی باشد به عنوان مالخر کالای سرقتی، متهم خواهند شد.

متقاضیان خرید کالا دقت داشته باشند درصورت خرید کالا از سایت‌ها چنانچه سرقتی باشد به عنوان مالخر کالای سرقتی، متهم خواهند شد

سرهنگ اقبالی گفت: با گسترش فضای مجازی عد‌ه ای فرصت طلب درشبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها اقدام به درج آگهی‌های کاذب برای فروش اجناس خود با هدف کلاهبرداری از مردم می‌کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت‌های متخلف را شناسایی و برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز هشدار داد: برخی مواقع صاحبان فروشگاه‌ها به صورت غیرمجاز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می‌کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان از سایت‌هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش کنند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه درهر شرایطی پرهیز و به میزان کافی در خصوص اصالت و کیفیت کالا تحقیق کنند.

وی گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس پلیس فتا استان البرز سرهنگ محمد اقبالی فروشگاه‌های آنلاین اجناس دست دوم نماد الکترونیکی مالخر کالای سرقتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فروشگاه های آنلاین اجناس دست دوم نماد الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ششتمد گفت: کارشناسان بهداشت محیط در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را کشف و معدوم سازی کردند.

 

زارع  افزود: رئیس حوزه قضایی ششتمد و جمعی از مسئولان شهرستان نیز در این بازدید که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، حضور داشتند.

 

وی از شهروندان خواست:  هنگام خرید مواد غذایی حتما به مشخصات تاریخ تولید، انقضاء و شرایط ظاهری محصول توجه کنند.

 

دستگیری متهم به کلاهبرداری در بردسکن
فرمانده انتظامی بردسکن گفت: در پی مراجعه متصدی یک واحد صنفی به پلیس فتا و اعلام اینکه مرد جوانی با حضور در مغازه اش اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرده اما وجه واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

سرهنگ مختاری افزود: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌ های فنی متوجه شدند که متهم با مراجعه به واحدهای صنفی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود می‌ کند و سپس با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب فروشنده است، کالا را تحویل می گیرد و محل را ترک می کند.

 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

 

مختاری با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۹ شاکی به این پلیس مراجعه کرده‌ اند، گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام کرد با توجه به دانش کافی، نسبت به نصب بدافزاری با عنوان اپلیکیشن رسید ساز جعلی بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری‌ های متعدد از واحدهای صنفی حتی در شهرستان های مجاور کرده است.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در میان بگذارند.

 

شرکت دانش آموزان کاشمری در کنکور سراسری
کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در کاشمر نیز برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری