Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف اسدی نماینده مردم کردستان در شورای عالی استان‌ها صبح امروز در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد با بیان اینکه طبیعت همیشه در کنار دست مردم کردستان بوده و در میان کوه‌ها رزق و روزی یافته‌ایم، گفت: افسوس که کوه‌های کردستان میعادگاه عاشقان طبیعت نیست و معبر پاهای خسته کولبرانی شده که برای زنده ماندن به مبارزه تبعیض می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مرزنشینان فقط به خاطر تسلیم نشدن  در برابر مرگ کولبری می‌کنند، اظهار کرد: مرگ کولبران صرفا جبر جغرافیا نیست بلکه نتیجه نگاه تبعیض آمیز به جغرافیای زندگی آن‌ها است.

اسدی تصریح کرد: زیباترین و دلرباترین کوه‌های کردستان محل تردد کولبران شده و این در  حالی است که این ظرفیت پتانسیل‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد.

نماینده مردم کردستان با بیان اینکه اگر تمام بودجه دنیا را صرف ساخت کوهی همچون دالاهو یا سیروان کنند نمی‌توانند مانند آن را بسازند گفت: سوال اینجاست که خدا این همه نعمت را به کردستان داده و چرا مسئولان با برنامه‌ریزی از آن استفاده نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه خبر مرگ یک کولبر به معنای گرگ و میش شدن یک انسان با غیرت برای امرار معاش خانواده‌اش است، تصریح کرد: مرگ کولبران معنایی جز ناعدالتی، مرگ انسانیت و افول وجدان ندارد.

اسدی با بیان اینک اثرات بیکاری فراتر از حوزه‌های اقتصادی رفته و حوزه‌های اجتماعی هم به چالش کشیده است، اظهار کرد: بی توجهی به چنین پدیده شومی عواقب جبران ناپذیری را برای کردستان و ایران خواهد داشت.

نماینده مردم کردستان با بیان اینکه از دولت انتظار دارم به جای پیش کشیدن مسائل کم اهمیت مسائل بیکاری را مورد توجه قرار دهد،گفت: استان محروم کردستان پذیرای بیشترین افراد غیر بومی در ادارات است و حتی راننده و آبدارچی و نیروی خدمات را از سایر نقاط کشور به کردستان آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سدها در کردستان بدون هیچ مشکلی در بودجه ساخته می‌شوند، اظهار کرد: ولی برای جاده، کارخانه‌، فرهنگ و هنر این دیار همیشه مشکل وجود دارد و اداره ای که توانست سدهای عظیمی را بسازد قطعا می‌تواند جاده‌های کردستان را هم بسازد.

اسدی با بیان اینکه ایجاد موانع غیر اصولی برای شایستگان کرد و اهل سنت جهت تصدی مناصب‌ تصمیم سازی یک عمل سلیقه‌ای بر خلاف قانون اساسی است، تاکید کرد: سکان‌داری افراد ناشایست در استان نتیجه ادامه این وضعیت است؛ کردستان همواره در حال خالی شدن از ظرفیت‌های انسانی‌اش است.

نماینده مردم کردستان با بیان اینکه وجود فساد اداری در لایه‌های مختلف جامعه موجب بی‌اعتمادی مردم شده است، افزود: بالاترین سطح بی اعتمادی در سطح جامعه بی اعتمادی‌های چهارگانه است که شامل بی‌اعتمادی مردم به دولت، بی‌اعتمادی دولت به مردم، بی‌اعتمادی مردم به یکدیگر و بی‌اعتمادی اجزای حاکمیت به یکدیگر است.

وی با بیان اینکه جاده‌های کردستان قتلگاه‌هایی بیش نیستند، اظهار کرد: جاده‌های کردستان به زیبایی بهشت و به ترسناکی جهنم هستند و با وجود اینکه استان کردستان با  ۴ استان غرب کشور هم مرز است با هیچ یک استان‌های همجوار جاده دو بانده ندارد و هر دولتی که سرکار می‌آید با وعده رسیدگی به مشکلات و تمطع از آرای مردم وعده می‌دهد که مشکلات حل شود و بعد وعده‌ها را فراموش کند.

اسدی تصریح کرد: مدارس شهر و روستاهای کردستان به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور وضعیت وخیمی دارد و وضعیت سرانه‌های آموزشی آن اسفناک است.

نماینده مردم کردستان افزود: طی کیلومترها مسیر برای رسیدن به مدرسه، کمبود امکانات آموزشی و ادامه تحصیل در مدارس آموزشی و دوری از خانواده تنها بخشی از سختی‌های تحصیل در مناطق محروم کردستان است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، «نقاشی قشنگ»  به نویسندگی لعیا اعتمادی نویسنده حوزه کودک و نوجوان  یکی از جلد‌های مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا (ع) است.   نویسنده کتاب لعیا اعتمادی داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا (ع) مبنی بر اینکه تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد. نوشته  است.   ماجرای این قصه در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی می‌شود.    کتاب «نقاشی قشنگ» در ۲۴صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت ۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.   هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

دیگر خبرها

  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را در وضعیت فرسایشی قرار داد
  • بی اعتمادی اسراییل به بی‌بی‌سی در لاپوشانی حمله ایران
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد