Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@19:54:06 GMT

وزارت صنعت به واردکنندگان تضمین دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۷۳۰

وزارت صنعت به واردکنندگان تضمین دهد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هفته گذشته، مرحله سوم توزیع پارچه موردنیاز تولیدکنندگان پوشاک با هدایت و نظارت کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک اجرایی شد. این درحالی است که  اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک تهران، بارها از وجود بحران در تامین مواد اولیه به دلیل عدم تخصیص ارز سامانه نیما به واردکنندگان مواد اولیه صحبت کرده‌ و باید دید که این کارگروه تا چه حد توانسته مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره، مجتبی درودیان -  رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن - با بیان این‌که فعالیت کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک، یک مُسکن موقتی برای حل مشکل تامین مواد اولیه پوشاک است، اظهار کرد: فعالیت این کارگروه، راهکار اساسی حل مشکل تولیدکنندگان پوشاک نیست.

درودیان با اشاره به تلاش اعضای کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک، ‌ گفت: مشکل این است که تاجرانی که باید از طریق کارگروه، مواد اولیه مورد نیاز صنعت پوشاک را وارد کنند و برای فروش در اختیار این کارگروه قرار دهند، به ثبات قوانین اعتماد ندارند.

وی افزود: تاجران نگران آن هستند که در آینده، تغییرات قوانین، موانع جدیدی برای آن‌ها ایجاد کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن، با اشاره به لزوم جلب اعتماد تاجران از سوی دولت، تصریح کرد: میزان مواد اولیه تولید پوشاک که تاکنون وارد کشور شده، بسیار کم است اصلا در سطح نیاز کشور نیست.

وی ادامه داد: کل پارچه‌هایی که تاکنون توسط کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک وارد شده، معادل نیاز ماهیانه یک کارخانه‌ بزرگ تولیدکننده پوشاک است.

درودیان، با اشاره به این‌که در حال حاضر که مبارزه با پوشاک قاچاق نیز در جریان است، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ایجاد شده است، گفت: درصورتی که مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، می‌توانیم برای صادرات پوشاک نیز برنامه‌ریزی کنیم.

اخیرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که از ابتدای دی‌ماه امسال، با هماهنگی دستگاه‌های مختلف، با تمام فروشندگان برندهای بدون مجوز رسمی پوشاک برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات مواد اولیه پوشاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند