Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@09:13:02 GMT

فلاش بک به جام جهانی؛ آمار نگران کننده نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۹۳۵

فلاش بک به جام جهانی؛ آمار نگران کننده نیست

در دیدار ایران – عراق کارلوس کی روش تیم ملی را به سیستم قبلی اش برگرداند. سیستم 1-3-2-4 که ایران با این شیوه در جام جهانی بهترین نمایش تدافعی را به زعم کارشناسان فیفا داشت و به نوعی به تیم های کوچک یاد داد که چگونه می شود در برابر تیم های بزرگ امتیاز گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، ایران در مصاف با اسپانیا و پرتغال در سایه دفاع در ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه دو تیم موفق بود و با صعود به مرحله حذفی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران فاصله کمی داشت، اگر مهدی طارمی موقعیت خود را تبدیل به گل می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیفت شدن تیمی ایران در دفاع مورد تحسین کارشناسان فیفا بود و تصاویر ضبط شده از بازی ایران در دو بازی یاد شده هم اکنون در کلاس های مربیگری در آنسوی مرزها تدریس می شد.

 

بازگشت تیم ملی به سیستم مورد اشاره البته سبب نگرانی هایی شده است. اینکه تیم ملی می خواهد در ادامه مسیر هم همانند جام جهانی بازی کند و این سبک از بازی قهرمانی در جام ملت ها را به ارمغان نخواهد آورد! به نظر می رسد این یک بد اندیشی است به این خاطر که تیم ملی در بازی با عراق برای صعود به عنوان تیم نخست تنها یک مساوی می خواست و به این هدف رسید. ضمن اینکه نمایش تیم ملی در این بازی به خصوص در نیمه اول صفر تا صد دفاعی نبود و در جریان بازی صاحب موقعیت های خوبی برای گلزنی شد که در صورت استفاده از آنها می توانست به سه امتیاز این بازی هم برسد.

 

استراحت دادن به چند بازیکن اصلی و بازگرداندن علیرضا جهانبخش به ترکیب اصلی تیم از دستاوردهای کارلوس کی روش در این بازی بود که به یقین در مصاف های آتی به تیم ملی کمک خواهد کرد. هر چند تیم ملی در این بازی برای رسیدن به پیروزی و با توجه به سیستمی که بازی می کرد باید توسط بال ها راه می افتاد که این کار به خوبی از سوی بال ها انجام نشد و به همین بهانه علیرضا جهانبخش در میانه های راه تعویض شد اما بازگشت علیرضا به ترکیب تیم اتفاقی بود که باید رخ می داد چرا که تیم ملی برای بازی های بعدی به او نیازمند است. از سویی همیشه نمی شود از وحید انتظار یک روز فوق العاده را داشت و درخشش او به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله جلو کشیدن مدافع چپ و مثلث ساختن از سوی او و هافبک دفاعی که متمایل به سمت چپ زمین است.

 

آورده های این بازی برای کارلوس کی روش آنقدر غنیمت است که به از دست دادن دو امتیاز در بازی با عراق می ارزید. چرا پاس های این دیدار با وجود بازی با سیستم 1-3-2-4 مستقیم بود؟ مرور فیلم این بازی و دست یابی به پاسخ این سوال بی شک در بازی های آتی منجر به چینش بهترین ترکیب خواهد شد. ضمن اینکه آمارها دیگر برای هیچ تیمی نگران کننده نیست. کافی است فلاش بک بزنید به جام جهانی و بازی نهایی. جایی که دیدار دو تیم فرانسه و کرواسی 6 گل داشت و 4 گل سهم تیمی بود که از نظر آماری ضعیف تر از تیم بازنده بود. فرانسه تنها در 39 درصد از زمان بازی صاحب توپ بود. تعداد پاس های صحیح این تیم هم کمتر از 200 پاس بود. یعنی کمتر از تعداد پاس های تیم ملی در بازی با عراق.

 

 

با گذشت از بازی های گروهی کارلوس کی روش از بیشتر بچه ها بهره گرفته است. بازی دادن به بازیکنانی که تصور حضورشان در بازی با عراق نمی شد ضمن بالا بردن روحیه بچه ها دغدغه خاطر بازی ندادن را از روی دوش کارلوس کی روش برداشته است و بی شک از این پس کارلوس کی روش تیم ملی را راحت تر ارنج خواهد کرد. هر چند باید به این نکته اشاره کنیم در بازی ایران – عراق، تیم ملی بیشتر به سمت دروازه شوت زد و بیشتر صاحب کرنر شد و البته عطش تیم برای پیروزی هر چه به پایان بازی نزدیک تر می شدیم کمتر می شد که این طبیعی بود، به این خاطر که ایران با یک مساوی هم صدرنشین می شد.

 

نویسنده: علی بنی شیخ الاسلامی

 

تیم ملی ایران تیم ملی عراق جام ملتهای آسیا 2019 عراق

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی عراق جام ملتهای آسیا 2019 عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 «هر جنگنده‌ای که در این اوضاع دشوار به دست ایران برسد به معنای افزایش تنش ها در منطقه خواهد بود!... به صراحت بگویم آنچه بیش از این ها مرا نگران می کند، روانه شدن فناوری از روسیه به ایران است، این مسئله بسیار نگران کننده است...» این بخشی از تحلیل ارتشبد فرانک مکنزی فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده است. مواضع این نظامی ارشد آمریکا که سطح نگرانی از تبادل نظامی سطح بالای ایران و اسرائیل را نشان می‌دهد، با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • ماجرای صعود به جام جهانی با آهنگ صادق بوقی!
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون