Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:05:54 GMT

2 شکارچی متخلف در نقده دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۲۷۹

2 شکارچی متخلف در نقده دستگیر شدند

ارومیه - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: فروش پرندگان وحشی در فضای مجازی به دستگیری 2 شکارچی متخلف در این شهرستان منجر شد.

اکبر محمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 شکارچی متخلف در سایت دیوار اعلام کرده بودند که تعدادی کبک وحشی را به فروش می رسانند که این موضوع توسط دبیر فضای مجازی محیط زیست آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد که این افراد ساکن شهرستان نقده هستند، افزود: با دستور مراجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی محل اختفای آنان شناسایی شد.
محمدیان بیان کرد: از این 2 شکارچی متخلف هشت قطعه کبک و مقداری ادوات و وسایل شکار پرندگان کشف و ضبط شد که با تشکیل پرونده این متخلفان به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
وی یادآور شد: هر گونه خرید و فروش پرندگان و سایر حیوانات حیات وحش در فضای مجازی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به دستگیری فرد دیگری با 222 قطعه کبک در این شهرستان نیز گفت: این فرد نیز بدون داشتن مجوزهای لازم این پرندگان را به صورت خانگی پرورش می داد.
محمدیان افزود: با توجه به اینکه این کبک ها نابالغ بودند و در صورت رهاسازی در طبیعت تلف می شدند، تعهد لازم از این فرد گرفته شده تا پس از بالغ شدن کبک ها با نظارت محیط زیست ان ها را در طبیعت رهاسازی کند.
به گزارش ایرنا کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان تعداد آن در بعضی از مناطق کاهش یافته است.
کبک را می توان در کویر، دامنه کوه و صخره مشاهده کرد؛ این پرونده زیبا از گیاهان شامل علف ها و دانه های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته ها بر اساس فراوانی و دسترسی فصلی تغذیه می کند.
برخی افراد بنا به عادتی نادرست این پرنده را از طبیعت شکار کرده و سپس در فقس و محیط های خانگی نگهداری می کنند.
3020/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست فروش پرندگان فضاي مجازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، دو متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور تعداد ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

شریفی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آنکه آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کد خبر 6094834

دیگر خبرها

  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز