Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@02:12:44 GMT

موگرینی در نشست ضدایرانی لهستان شرکت نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۳۰۷

موگرینی در نشست ضدایرانی لهستان شرکت نمی‌کند

این مقام اروپایی بامداد پنجشنبهدر لندن گفت: ما از برگزاری کنفرانس درباره خاورمیانه موسوم به «صلح و امنیت در خاورمیانه» اطلاع داریم اما با توجه به اینکه موگرینی در این ایام مسافرت است، بعید به نظر می‌رسد که در کنفرانس فوق شرکت کند.

کنفرانس به‌اصطلاح «صلح و امنیت در خاورمیانه» با تمرکز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران قرار است در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر برگزاری این کنفرانس را مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود و در گفت‌وگو با شبکه خبری 'فاکس نیوز' اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام برگزاری این کنفرانس، به لهستان و شرکت‌کنندگان کنفرانس در توئیتی یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده و یا به حاشیه رانده‌شده‌اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است.

وی بابیان اینکه دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند، افزود: درحالی‌که ایران، لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز در این خصوص اعلام کرد: ۱۸۹۲ لهستانی از سال ۱۹۴۲ میلادی تاکنون در قبرستان لهستانی‌ها در تهران آرمیده‌اند. بیش از یک‌صد هزار لهستانی پس از آزادی از اردوگاه‌های کار اجباری استالین از راه ایران بازگشتند. قبرستان‌ها در ایران بعد از ۳۰ سال قابل‌جایگزینی هستند اما مردم تهران ۷۷ سال است که احترام میهمانان خود را نگاه داشته‌اند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موگرینی لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته

به گزارش صدای ایران، مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه ایران است.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رسانده بود.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».


شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند.

با تصویب این بسته در سنا، اکنون «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید با امضای خود آن را اجرایی کند.

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته