Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@19:56:26 GMT

احتمال دومین دیدار قریب الوقوع ترامپ و اون

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۷۵۳

احتمال دومین دیدار قریب الوقوع ترامپ و اون

یک مقام ارشد کره شمالی به چین رفته و انتظار می‌رود برای فراهم کردن زمینه دیدار رهبران این کشور و آمریکا عازم ایالات متحده شود.روز پنجشنبه، ٢٧ دی (١٧ ژانویه)، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که کیم یونگ-چول، از مقامات نزدیک به کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی که در مذاکرات او با رهبران آمریکا و کره جنوبی حضور داشته، وارد پکن، پایتخت چین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خبرگزاری‌های غربی نیز تصویری از ورود کیم به فرودگاه پکن را منتشر کرده‌اند.

کیم یونگ-چول صبح پنجشنبه با هواپیما از پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی وارد فرودگاه پکن شد و به گفته یونهاپ، قرار است شامگاه پنجشنبه برای ملاقات و گفتگو با مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، از پکن به آمریکا پرواز کند.شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا هم به نقل از "اگاهان امور کره شمالی" گفته است که کیم یونگ-چول حامل نامه‌ای شخصی از کیم جونگ-اون برای دونالد ترامپ است. پیش از این هم رهبران این دو کشور نامه‌های شخصی مبادله کرده و در آن‌ها از تعهد خود به بهبود روابط سخن گفته و بر دوستی دوجانبه تاکید نهاده‌اند.

قرار بود پومپئو و کیم در ماه نوامبر در نیویورک با یکدیگر ملاقات و در مورد تسریع در روند مذاکرات دو کشور گفتگو کنند، اما این ملاقات به تعویق افتاد. برخی منابع خبری فقدان آمادگی لازم دو طرف برای پیشرفت در مذاکرات را دلیل تعویق این ملاقات عنوان کردند.

تعویق و لغو مکرر دیدار‌های مقامات کره شمالی و آمریکا یکی از خصوصیات ارتباط دو کشور از زمان اعلام تمایل رهبر کره شمالی به رفع تنش در شبه جزیره کره و بهبود روابط با ایالات متحده بوده است.

پس از آنکه اعلام شد که کیم جونگ-اون از طریق کره جنوبی از دونالد ترامپ برای "دیداری تاریخی" دعوت کرده و این دعوت مورد قبول قرار گرفته، ترامپ در ماه می‌گفت که فعلا چنین دیداری سازنده نیست، اما بعدا تغییر عقیده داد و اولین ملاقات دو رهبر روز ١٢ ماه ژوئن در سنگاپور صورت گرفت. کیم جونگ-اون از این نشست به عنوان "جلسه‌ای تاریخی" نام برده و رسانه‌های کره شمالی آن را نتیجه ابتکار و ذکاوت رهبر این کشور توصیف کرده‌اند.

در ماه اوت قرار بود وزیر خارجه آمریکا برای گفتگو با مقامات کره شمالی به آن کشور برود، اما رئیس جمهوری آمریکا دستور لغو این سفر را داد و دلیل آن کندی پیشرفت در اجرای توافق نشست سران اعلام شد. با اینهمه، مایک پومپئودر ماه اکتبر برای چهارمین بار به پیونگ‌یانگ سفر کرد.

در حالیکه برخی از ناظران به خصوص منتقدان سیاست خارجی دونالد ترامپ نسبت به پیگیری دستاورد‌های دیدار سنگاپور ابراز تردید می‌کردند، رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو امسال، ضمن هشداری در مورد لزوم تحرک آمریکا در برآوردن خواست‌های کشورش، تاکید کرد که از دیدار دیگری با رئیس جمهوری آمریکا استقبال می‌کند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: مناقشه کره و آمریکا کیم جونگ اون دونالد ترامپ دیدار ترامپ و اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین