Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مرکزي گفت: چرخه توليد نان و بهبود عملکرد از مزرعه تا سفره مردم در اين فرآورده خوراکي پرمصرف بايد با قوت و مي طلبد که بخش هاي متولي به طور مستمر روند توليد آرد در کارخانه ها و کيفيت کار نانوايي ها را رصد کنند.

به گزارش ايرنا، «سعيد فرخي» روز پنجشنبه در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزي، افزود: تامين رضايت اقشار مردم از کيفيت نان امري ضروري است و نانواها نيز به تازگي از کيفيت گندم، کمبود آرد و افزايش قيمت ها ناراضي هستند که اين مهم نشان از کافي نبودن اقدام هاي انجام شده در اين حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بخشي از مشکلات آرد و نان استاني و بخش ديگر متاثر از مسايل ملي است و بايد با افزايش نظارت در استان تلاش کرد که بخش قابل جبران مشکلات در استان حل شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مرکزي خاطرنشان کرد: جلوگيري از افزودن ترکيبات ناسالم و غير مجاز به نان از جمله وظايف ذاتي و اخلاقي دستگاه ها است و بايد با کنترل و کيفيت بيشتر کوشيد تا سلامت و رضايتمندي مردم از نان حاصل شود.
فرخي يادآور شد: با توجه به تخصيص ارز 42 هزار ريالي به کالاهاي اساسي مورد نياز جامعه و تلاش دولت براي تامين و جلوگيري از افزايش قيمت محصولات، توزيع آردا خارج از شبکه و با قيمت آزاد ظلم به مردم و کشور است و با خاطيان برخورد قاطع مي شود.
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: 2 هزار و 254 مورد بازرسي در سال جاري از نانوايي هاي اين استان انجام شده و تاکنون 157 پرونده تخلف به ارزش يک ميليارد و 324 ميليون ريال براي اين واحدها تشکيل شده است.
«محمدجواد قربانيان» افزود: در اين مدت همچنين 2 هزار و 111 مورد بازرسي نيز توسط اتاق اصناف استان مرکزي از نانوايي هاي استان انجام و 97 پرونده به ارزش 75 ميليون و 336 هزار ريال براي اين واحدها تشکيل شده است.
وي ادامه داد: 191 مورد گزارش نارضايتي مردمي از نانوايي هاي استان مرکزي امسال به اين معاونت ارسال شده است که 67 مورد تخلف در اين گزارش ها کشف و پيگيري شد.
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي گفت: 26 مورد بازرسي در زمينه سبوس گندم و 242 مورد بازرسي در زمينه آرد نيز امسال در استان انجام شد و 2 پرونده به ارزش يک ميليارد و 175 ميليون ريال در زمينه توزيع آرد در استان تشکيل شده است.
قربانيان خاطرنشان کرد: چهار هزار و 790 مورد بازرسي در زمينه نظارت بر کيفيت توليد نان در استان مرکزي انجام و 252 پرونده در اين زمينه تشکيل شده است.
مدير کل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: 230 هزار تن گندم در سيلوهاي اين استان ذخيره سازي شده و روزانه 2 هزار تن گندم به ساير استان هاي کشور حمل مي شود.
«جواد حسني» افزود: 2 کارخانه آرد در اراک، يک کارخانه در ساوه، زرنديه و يک کارخانه نيز در محلات فعاليت دارد و با توجه به ظرفيت اين واحدها استان توان کافي را در زمينه توليد آرد مورد نياز دارا است.
وي گفت: تسهيلات 150 ميليون ريالي با کارمزد 15 درصد براي بازسازي و بروز رساني تجهيزات واحدهاي نانوايي استان مرکزي اختصاص يافته و منابع مالي اعطاي اين تسهيلات به 300 واحد نانوايي به استان داده شده که در صورت استقبال توليدکنندگان اين بخش امکان افزايش آن وجود دارد.
معاون بازرگاني شرکت غله و خدمات بازرگاني استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: فروش گندم در کشور و استان به صورت دولتي با قيمت 6 هزار و 650 ريال و آزاد با قيمت 9 هزار ريال انجام مي شود و در سال جاري 105 هزار تن گندم با قيمت دولتي و 9 هزار تن گندم با قيمت آزاد در بين کارخانه هاي آرد استان توزيع شده است.
«غلامرضا ملکي» از آغاز به کار سامانه آرد ساير مصارف از ابتداي دي ماه در کشور خبر داد و افزود: 438 واحد شامل 323 واحد نانوايي آزاد پز و 115 واحد قنادي و ساير واحدهاي فعال در اين حوزه از استان مرکزي در اين سامانه ثبت نام کرده اند.
استان مرکزي چهارمين قطب صنعت کشور و دومين قطب صنايع مادر تخصصي کشور است که در تنوع توليدات صنعتي در کشور رتبه نخست را دارد.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲