Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مسکن مهر پیرحاجی گنبد با ۶۴۸ واحد در ۹ بلوک در زیربنای ۲۵۲ هزار متر مربع است.
دفع نامناسب و پس زدن فاضلاب بر روی محوطه و کانال آسانسور، عدم جمع آوری زباله‌ها توسط مرجع مشخص و تداوم این کار، در تابستان اهالی را با مشکلاتی مواجه میکند و عدم پاسخگویی متعهدانه مجریان این طرح برای رفع این مشکلات از دیگر موارد مشهودی است که با یک بار سرزدن به سایت مسکن مهر پیرحاجی و نشستن پای درد اهالی آن می‌توان احساس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
هر چند موارد دیگری نیز هست که در این گزارش مجال پرداختن به آن‌ها نیست.
برخی از مردم مسکن مهر پیرحاجی طی تماس تلفنی با خبرنگار ما از وی خواستند تا گزارشی از وضعیت این مجموعه که مدتی است مدیریت نشدن زباله‌های آنجا، آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است تهیه کنند.  
خانمی جوان از اهالی مسکن مهر پیرجاحی در این باره گفـت: ۴۲ واحد، از یک چاه فاضلاب ۳ متری استفاده می‌کنند که چاه سر ریز می‌شود و در داخل جدول راه می‌افتد و بوی نامطبوعی، باعث آزار اهالی این سایت می‌شود.

مردی نیز در مورد سبد‌های زباله تعبیه شده در کنار مجتمع گفت: در هفته یکبار ماشین مخصوص حمل زباله به منطقه می‌آید و زباله‌ها را حمل میکند و در طول یک هفته زباله‌ها دچار گندیدگی می‌شوند که باعث آزار ما می‌شود.    

وی همچنین گفـت:خدمات رسانی که دهیاری انجام می‌دهد بسیار محدود است و نیاز‌های مردم این منطقه رفع نمی‌شود.

یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر پیرحاجی از اقداماتی که برای رفع مشکلشان انجام دادند گفت:ما تمام مشکل را طی نامه‌ای به استانداری، بخشداری گنبد، سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردیم و توقع ما تنها این است که جایی که درآن زندگی می‌کنیم مدیریت شود و آباد و تمیز شود.  
این موضوع ما را بر آن داشت که برای تهیه گزارش و شنیدن صحبت‌های مسئولان به دیدارشان برویم و صحبت هایشان را بشنویم.  
طعنه شهردار گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در این باره گفت: مسکن مهر پیرحاجی شهرکی است که خارج از محدوده خدمات شهر اجرا شد و پروانه ساختمانی را از دهیاری روستای سومبه مختوم گرفتند و شهرداری نمی‌تواند خارج از حوزه خدماتی خودش ارائه خدمات بدهد که این موضوع خلاف قانون است.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد گریز از قانون است، اما در ارتباط با خدماتی که صورت گرفته در مورد مسکن مهر، بر اساس تفاهمنامه‌ای که با اداره کل راه و شهرسازی داشتیم مسیر دسترسی این شهرک را زیرسازی و آسفالت کردیم.

طعنه افزود:اگر قرار باشد شهرداری برای ساکنین مسکن مهر پیرحاجی خدمات ارائه دهد مسیر قانونی آن باید طی شود و ما با مردم این شهرک صحبت کردیم که ما آمادگی خدمات دهی داریم.

وی گفت: اگر مواردی که سرانه عمومی است و حق و حقوق شهرداری از طرف اداره کل مسکن و شهرسازی پرداخت شود ما آماده خدمات دهی هستیم.  
فرامرزی رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نیز دراین باره گفت:احداث این مجموعه توسط شرکت‌های تعاونی شماره یک و ۲ و ۳ مسکن مهر شهرستان که زیر مجموعه اداره تعاون شهرستان هستند اداره راه و شهر سازی در اجرای این طرح‌ها نقش اجرایی نداشته و اگر نیاز باشد هیئت مدیره شرکت تعاونی هم می‌تواند پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: موضوعاتی که اداره راه و شهرسازی در آن نقش داشته، یکی در بحث تحویل زمین، دسترسی راه و معابر آسفالته و بخش آزادسازی تسهیلات بانکی و مرحله پی، اسکلت و تا انتها بوده است.

فرامرزی افزود: بر این اساس تا ۴ مرحله تسهیلات آزاد شد و بر اساس صورتجلساتی که موجود است و درتاریخ ۲/۱۱/۹۳ در فرمانداری و جلسه شورای اداری اجرا شد.

وی گفت: خدمات دهی در مسکن پیرحاجی طبق همان صورتجلسه به عهده دهیاری همان روستا بوده و تاکنون هم انجام می‌شد که بخاطر مشکلات مالی دیگر نتوانستند.      

کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نیز در این رابطه گفـت: در این مورد ما در جریان مشکلات مردم هستیم و پیگیری‌هایی هم دستگاه‌های مرتبط و به ویژه فرمانداری ویژه شهرستان انجام دادند که مشکلاتی در این حوزه وجود داشت.

وی ادامه داد: با محوریت بررسی مشکلات مسکن مهر پیرحاجی، فرمانداری ویژه شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بخشداری مرکز تشکیل و مصوب شد که شهرداری گنبدکاووس خدمات در حوزه مسکن مهر را افزایش دهد و مسئولیت مسکن مهر پیرحاجی را در آینده به شهرداری واگذار کنیم.  
پناه یزدان سرپرست معاونت باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر، با توجه به اینکه مسکن مهر پیرحاجی شرایط خاصی دارد آیا یارانه‌ای برای این سایت تخصیص داده شده است؟ گفت: ما به عنوان دبیر شورای مسکن استان، مدیریت یارانه‌ها را به نوعی انجام خواهیم داد به همین علت نیز، با توجه به مشکلات مسکن مهر این سایت درخواست تخصیص یارانه کردیم.
وی ادامه داد: بر این اساس، در مصوبه امسال یارانه کل کشور، ۶۳ میلیارد تومان دولت برای یارانه‌های سایت مسکن مهر تخصیص داده شد.
پناه یزدان افزود: ما موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا حداقل مبلغی را به عنوان کمک اخذ کنیم و تا بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن مهر پیرحاجی گنبدکاووس را رفع کنیم.
گزارش از سیده معصومه مرتضوی اول
انتهای پیام/م      

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مردمانه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیامین جرجانی برترین چابکسوار هفته چهارم کورس سوارکاری گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رقابت‌های امروز در هشت دور هزار، هزار و دویست و هزار و ۶۰۰ متری برگزار شد و چابکسواران با ۸۸ راس اسب به مدان آمدند.

بنیامین جرجانی با برتری در سه دور نخست این رقابت‌ها بهترین چابکسوار امروز بود. او با اسب‌های مردان عاشوری، ایلدا و آلتین بالام سه دور نخست برنده شد.

دور چهارم عارف قانقرمه با تیمسار، دور پنجم بهرام بینایی با تیپ بابا، دور ششم محمدخوجملی با بلاتو، دور هفتم الله بردی طویی با کوارک و دور هشتم هم آرمین آق آتابای با آلبارس یوسف رضا برنده شدند.

چابکسواران اسب‌های برتر، مالکان اسب‌ها و مربیان آنها در مجموع امروز ۱۴ میلیارد ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • بنیامین جرجانی برترین چابکسوار هفته چهارم کورس سوارکاری گنبدکاووس
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس