Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:18:27 GMT

رای اعتماد ناپلئونی به سیپراس!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۰۶۸

رای اعتماد ناپلئونی به سیپراس!

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان توانست از پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرد تا راه برای تغییر نام کشور «مقدونیه» به «جمهوری مقدونیه شمالی» هموار شود. عدم توافق بر سر این تغییر نام تا کنون استعفای وزیر دفاع این کشور و تهدید به استعفای ۶ وزیر دیگر را به دنبال داشته است.

پارلمان مقدونیه به تازگی به تغییر نام کشور «مقدونیه» به «جمهوری مقدونیه شمالی» رای مثبت داد و به دنبال آن پانوس کامنوس وزیر دفاع یونان از جناح راست از مقام خود استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در همین حال اعلام کرد که ۶ وزیر دیگر عضو حزبش را از دولت خارج خواهد کرد، رویدادی که دولت الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان را نیازمند رای اعتماد پارلمان کرد.

سیپراس با این رای اعتماد هم توانست قائله به وجود آمده بر سر بحران تغییر نام مقدونیه را پایان دهد و هم جلوی برگزاری یک انتخابات زودهنگام را بگیرد. در صورتی شکست دولت ائتلافی یونان، دولت حمایت اکثریت پارلمان را از دست می‌داد و احتمالا انتخابات زودرس در پی می‌داشت.

بدین ترتیب خطر عدم رای اعتماد از بیخ گوش آقای سیپراس که اکتبر سال ۲۰۱۹ دوره چهار ساله نخست وزیری‌اش به پایان می‌رسد، گذشت.

پانوس کامنوس، بنیانگذار حزب راستگرای استقلال یونان که از مخالفان توافق کشورش با مقدونیه بر سر تغییر نام این کشور به شمار می‌آید روز یکشنبه همین هفته از سمت خود استعفا داد. استعفای او در واقع اعتراض به امضای توافقنامه تغییر نامی بود که سال گذشته میان آتن و اسکوپیه (پایتخت مقدونیه) امضا شده بود.

پارلمان یونان با ۱۵۱ رای به سیپراس رای اعتماد مجدد داد. این پارلمان ۳۰۰ عضو دارد و حزب چپ‌گرای مدافع نخست وزیر ۱۴۵ صندلی را به خود اختصاص داده است. دیگر آرا از حزب مستقل کامنوس (ANEL) و دیگر نمایندگان مستقل به سبد رای سیپراس آمد.

سیپراس در پارلمان این کشور خطاب به نمایندگان گفت: «من از شما می‌خواهم به دولتی رای اعتماد بدهید که این سال‌ها در نبرد و تلاش برای نجات کشور هزینه داده و موفق شده کشور را از بند تذکر‌ها و نظارت‌های مدام نجات دهد.» اشاره سیپراس در این بخش به کشور‌های وام‌دهنده به یونان بود که طی سال‌های گذشته عرصه را بر این کشور دشوار کرده‌اند.

او رای اعتماد به دولت‌اش را به عنوان رای اعتماد به ثبات و پایداری عنوان کرد و گفت: «تنها دغدغه و نگرانی ما بیان صریح نیاز‌ها و منافع مردم یونان است.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یونان مقدونیه سیپراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاک‌های کشور است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک از دغدغه‌های این معاونت است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.

وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیک‌ها را به ۱۹ کشور صادر می‌کنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان می‌شود.

نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره داریم که برای تکمیل آن به ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه‌ها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکه‌های آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آئین‌نامه ۳۱ ماده‌ای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استان‌ها تشکیل شود؛ پروژه‌های آب و خاک باید مکان‌محور شده و به سیستم GIS مجهز شود.

نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قوی‌تر و پاسخ‌گوتر باشیم.

کد خبر 6098322

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟