Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی تکاب گفت: از ابتدای امسال تاکنون 270 قلاده سگ گله و صاحب دار در این شهرستان علیه بیماری هاری مایه کوبی شدند.

احمد بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح واکسیناسیون سگ های گله و صاحب دار روستایی علیه بیماری هاری آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از یکهزار قلاده سگ در تکاب تحت پوشش واکسیناسیون هاری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام، شبکه دامپزشکی تکاب در یک برنامه زمان بندی شده، اقدام به واکسیناسیون سگ های موجود در واحدهای روستایی کرده و این طرح هم اینک در حال اجراست.
رییس شبکه دامپزشکی تکاب ادامه داد: بیماری هاری یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در صورت بروز، امکان درمان آن تقریبا وجود ندارد.
بهرامی افزود: عامل بیماری هاری ویروسی بوده و سگ سانان یکی از مستعدترین و حساس ترین دام ها به آلودگی و انتقال آن به سایر حیوانات هستند.
وی با بیان اینکه این ویروس در تمام موجودات خونگرم از جمله انسان می‌تواند موجب بروز بیماری شود، افزود: ویروس هاری از بزاق حیوان مبتلا به هاری و محل گازگرفتگی وارد بدن می شود و شروع به تکثیر می‌کند.
رییس شبکه دامپزشکی تکاب بیان کرد: این شبکه به عنوان متولی مبارزه با بیماری های مشترک قابل انتقال از دام به انسان، هر سال سگ های صاحب دار دامداران و روستاییان را مایه کوبی می کند.
بهرامی گفت: از دامدارن و ساکنان روستاها درخواست می شود با اکیپ های مایه کوب دامپزشکی همکاری کنند.
به گزارش ایرنا هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسان ها را می تواند درگیر کند و تاثیر اصلی آن بر روی دستگاه عصبی بوده و در صورت درگیری 100 درصد کشنده است.
بیش از 36 هزار نفر از جمعیت 81 هزار نفری تکاب در روستاها ساکن هستند و از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند؛ در این شهرستان بیش از 300 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد.
7514/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مايه كوبي دام بيماري هاي مشترك تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شبکه‌ دامپزشکی جرقویه با اشاره به تداوم اردو‌های جهادی دامپزشکی در سطح شهرستان گفت: در این مرحله بیش از ۱۰۰ هزار دام سبک عشایر ایل عرب جرقویه و دام و طیور روستائیان رایگان بر علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت واکسینه شده اند.
قربانعلی عرب جعفری افزود: در این اردوی دو روزه ۲ گروه ۴ نفره از شبکه دامپزشکی جرقویه خدمات رایگان ارائه کردند، علاوه بر دام و طیور، سگ‌های گله نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


عرب جعفری افزود: با توجه به آغاز کوچ عشایر ایل عرب جرقویه به مناطق ییلاقی استان اصفهان و استان‌های همجوار، تمام دام‌های عشایر به صورت کامل در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.
اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد خدمت رایگان در قالب اردو‌های جهادی به عشایر و روستائیان استان ارائه داده است.

دیگر خبرها

  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه