Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@01:30:09 GMT

ازدواج تـان را مـعـنـادارکـنـيـد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۱۸۴

ازدواج تـان را مـعـنـادارکـنـيـد

خبرگزاري آريا -

ازدواج تنها دست کردن يک حلقه نيست. ازدواج پيوندي عاطفي ميان دو نفر است که بايد در طول زمان رشد کند و به ارزش زندگي شما بيفزايد...
دکتر مارک اوکانل روان شناس و روان درمانگر دانشگاه هاروارد، مي گويد: «ازدواج تنها داشتن حلقه در يک انگشت نيست. ازدواج، رابطه اي صميمي و مداوم است که در طول زمان رشد و شما را به شخص بهتري بدل مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او که نويسنده کتابي با نام «مزيت ازدواج: پاداش هاي غافلگيرکننده با هم ماندن در ميانسالي» است، مي گويد: «لازم است افراد به رابطه با همسرشان به عنوان فرصتي براي نه تنها درک کردن شخصي ديگر بلکه براي
درک کردن بهتر خودشان از طريق شخص ديگري نگاه کنند.» به گفته او، اولين گام با فکر کردن پيش از ازدواج شروع مي شود: «به اين موضوع بپردازيد که چرا ازدواج براي شما اهميت دارد و چرا مي خواهيد بقيه عمرتان به اين رابطه اولويت دهيد؟» يک پرسش ساده اين است: «اين رابطه براي ما چه چيزي را به دنبال دارد؟» اوکانل مي گويد: «ازدواج يک رابطه مداوم است درنتيجه بايد محيطي را ايجاد کنيد که در آن بتوانيد تغيير کنيد و رشد پيدا کنيد. با وجود اينکه فرهنگ ما بيشتر بر مسائل آني و لحظه کنوني متمرکز است اما مهم است که دو نفر نه تنها به لحظه کنوني، بلکه به 10 سال بعد هم فکر کنند تا بتوانند درک بهتري از آنچه ازدواج به زندگي شان در مدت زمان طولاني مي افزايد، پيدا کنند.» ازدواج چيزي بيشتر از با هم کنارآمدن و داشتن رابطه اي خوب است اما رسيدن به سطوح بالاتر صميميت به تلاش بيشتري نياز دارد. اوکانل مي گويد: «روابط صميمي ما بايد ما را تغيير دهد. اين روابط بايد باعث رشددادنمان شود و اگر اينچنين نباشد پس خلأيي در رابطه ما وجود دارد.»
● آغاز معنادهي به ازدواج
ساختن ازدواجي قوي و صميمي از درون خود شما شروع مي شود و بعد به پيوندي عاطفي ميان شما و همسرتان بدل مي شود که براي يک عمر به طول مي انجامد. اوکانل مي گويد: «موضوع اين نيست که دو نفر بايد صرف نظر از هر شرايطي با هم بمانند اما صميميت مداوم مي تواند به افراد شانس شناختن خودشان و يکديگر را به روشي صادقانه تر و واقعي تر بدهد.» به گفته او چه شما يک رابطه مستحکم با همسرتان داشته باشيد که بر اساس مصالحه و فداکاري شکل گرفته باشد و چه رابطه اي مشکل ساز داشته باشيد که از اختلافات و نوميدي هاي دائمي آسيب ديده باشد، روش اصلي اين است که خودتان را بشناسيد تا بتوانيد چگونگي سازگارشدن با همسرتان را بهتر درک کنيد. راهي که يک زوج براي بهبود بخشيدن به رابطه شان انتخاب مي کنند با برخي کارهاي بديهي اما مهم بايد آغاز شود. گرچه ممکن است به نظر برسد اين قواعد بسيار ساده هستند اما براي بهبود صميميت حياتي اند:
تفاوت هاي تان با همسرتان را بشناسيد و به آنها احترام بگذاريد.
با يکديگر صحبت کنيد.
به هم احترام بگذاريد.
نکات مثبت را تقويت کنيد و نکات منفي را کاهش دهيد.
تقصير را گردن يکديگر نيندازيد.
نسبت به يکديگر صادق باشيد.
مسائل را از ديدگاه همسرتان هم ببينيد.
قضاوت نکنيد.
● به سوي ازدواجي پرمعناتر
اين نکات تنها براي شروع هستند. اما هنگامي که رابطه اي با همسرتان ساختيد که کنارآمدن با يکديگر جزء اساسي آن است و به ميانه ميدان مسائل عمده مربوط به زندگي مشترک تان پا گذاشتيد، ساختن حس قوي صميميت به هر دوي شما اين امکان را مي دهد از مزاياي ازدواج بهره ببريد. اين توصيه ها به شما کمک مي کند، همسرتان را بهتر درک کنيد و ازدواج تان را معنادار کنيد:
▪ به عشق در رابطه طولاني مدت فکر کنيد: به گفته اوکانل عشق تنها رابطه اي کوتاه مدت و آني نيست. بر معناي ازدواج و عشق در طول سال ها و اينکه چگونه زندگي شما به خاطر همسرتان بهتر شده است، متمرکز شويد.
▪ از تفاوت هاي تان استقبال کنيد: به جاي اين برداشت که افراد به خاطر عادت کردن به يکديگر از دست هم خسته مي شوند، اين مساله را که انسان ها به نحوي بي نهايت پيچيده و هميشه در حال تغييرند، درک کنيد.
▪ زمان بزرگ ترين هديه است: زمان يکي از پرارزش ترين هدايايي است که مي توانيد به ديگري و از همه مهم تر به همسر و خانواده تان بدهيد. برنامه ريزي کنيد که حداقل 20 دقيقه در روز با همسرتان خلوت و آن را صرف بهبود رابطه تان کنيد و اين مدت کمترين زماني است که براي اين کار لازم است.
▪ به روابط جنسي تان اهميت بدهيد: راه هايي وجود دارد که همسران با افزايش سنشان همچنان رابطه جنسي خود را گرم نگه دارند. با افزايش سن در حالي که رابطه تان تکامل پيدا مي کند به دنبال راه هايي باشيد که رابطه جنسي تان را زنده نگه داريد.
▪ تعادل را حفظ کنيد: اختلافات زيادي در زندگي زناشويي به وجود مي آيد. شما و همسرتان بايد اين اختلافات را به شيوه اي خلاق که به رشد شما کمک کند، حل کنيد. سعي کنيد بين تعامل هاي مثبت و منفي تان با همسرتان تعادلي برقرار کنيد. يک قاعده ساده اين است که اين تعادل بين موارد مثبت و منفي بايد 4 به يک باشد تا ازدواج تداوم پيدا کند.
▪ آزادي را از طريق متعهدبودن بيابيد: اوکانل مي گويد: «تعهد به ديگري شامل کنار گذاشتن برخي چيزهاست اما لازم است دريابيد که متعهدبودن هنگام ازدواج به معناي گرفتن چيزي در عوض آن هم هست. به جاي آنکه بر چيزهايي متمرکز شويد که نداريد، بر چيزهايي متمرکز شويد که ازدواج به زندگي شما هديه داده است.
▪ ببخشاييد و تشکر کنيد: به گفته اوکانل به مشکلاتي که در طول ازدواج به طور مکرر پيش مي آيد، نه به عنوان مشکل بلکه به عنوان فرصت نگاه کنيد. از اين مسائل به عنوان فرصتي براي تلاش دونفره و پيش رفتن همگام با هم استفاده کنيد.
▪ به تفريح بپردازيد: دو جزء اساسي يک ازدواج صميمي، رفاقت و دوستي است و به تفريح و سرگرمي پرداختن جزء اساسي هر دوي اينهاست. اين کار به شما کمک خواهد کرد با گذشت زمان و سالمندتر شدن رابطه تان را گسترش دهيد نه اينکه رابطه تان نزول پيدا کند.
منبع: WebMd

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سالانه دولت به سربازانی که در طول دوره خدمت خود جزو سربازان ماهر شناخته شده اند، وامی تحت عنوان " وام سرباز ماهر" اعطا می‌کند که مبلغ آن در سال جاری به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. وام اشتغال زایی سربازی ۱۴۰۳، برای اشتغال زایی و ایجاد کسب و کار به سربازان واجد شرایط، داده می‌شود. شهروند خبرنگار ما مدعی است این وام و وام ازدواج در حال حاضر پرداخت نمی شود و درخواست پیگیری و پرداخت این دو وام را دارد.

متن شهروند خبرنگار ما:

سلام و خداقوت خدمت شما 
لطفا دو مورد رو از مسئولین مربوطه پیگیری بفرمایید:
وام ازدواج پس از تصویب افزایش مقدار برای سال ۱۴۰۳ پرداخت نمیشود و خیلی از جوانان برای ادامه زندگی و مخارج نیازمند آن هستند.
مورد دوم وام مربوط به سرباز ماهر هست که پس از دوسال گذشته که به سربازان برای ایجاد شغل تعلق میگرفت دیگر پرداخت نمیشود.

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف