Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقدمات برگزاری چهارمین اجلاس توسعه اقتصادی و اجتماعی سران عرب صبح امروز (پنج‌شنبه) در هتل فینیسیا در بیروت آغاز به کار کرد. این در حالی است که دبیرکل اتحادیه عرب وارد بیروت شده اما امیر کویت و نماینده سوریه به دلیل عدم حضور در این نشست عذرخواهی کردند.

به گزارش ایسنا، براساس گزاش سایت العهد لبنان، در جلسه اول این نشست رایزنی درباره طرح برنامه عملی نشست کمیته مربوط به پیگیری و آماده‌سازی اجلاس سران در سطح نمایندگان ارشد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است کمیته مذکور در اسناد مقدمات برگزاری نشست بازنگری کند که شامل دستورکار نشست، گزارش دبیرخانه اتحادیه عرب درباره روند اجرای مصوبه‌های قبلی نشست‌ها و طرح‌های مدنظر است.

نخستین اجلاس توسعه اقتصادی و اجتماعی سران عرب در سال ۲۰۰۹ در کویت، دومی در شرم الشیخ مصر در سال ۲۰۱۱ و سومی در ریاض در سال ۲۰۱۳ و چهارمی در بیروت در حال برگزاری است.

این درحالی است که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در فرودگاه بیروت مورد استقبال وزیر دفاع لبنان به نیابت از میشل عون، رئیس‌جمهوری این کشور قرار گرفت.

اما کانال ال بی سی لبنان گزارش داد، صباح احمد الجابر الصباح، امیر کویت از حضور در اجلاس اقتصادی سران عرب در بیروت عذرخواهی کرده است.

همچنین علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه در لبنان اظهار کرد: من از حضور در نشست اقتصادی بیروت معذور هستم چون اتحادیه عرب سازمان دهنده آن است و تاکنون این اتحادیه موضعی درست در قبال سوریه در پیش نگرفته است.

سفیر سوریه افزود: اتحادیه عرب بسیار در حق سوریه بد کرده و عدم حضور ما امری بدیهی است.

پیشتر منابع از عدم حضور عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهوری مصر در این نشست خبر داده بودند در حالی که لیبی نیز در پی اهانتی که به پرچمش در لبنان شد از حضور در این نشست امتناع کرد.

انتهای پیام

مترجم: سپیده حسینی

دبیر:‌ زهرا موسوی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه عرب بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل

حمایت نماینده شجاع و غیور کویت در سازمان ملل از ملت مظلوم فلسطین و خروج نماینده رژیم‌صهیونیستی از جلسه.

دریافت 16 MB

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • فیلم/ پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف