Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:41:30 GMT

شهرستان فیروزه نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۳۸۸

شهرستان فیروزه نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری فیروزه 90 درصد اقتصاد این شهرستان را مبتنی بر کشاورزی و دامپروری ذکر و بیان کرد: بر این اساس توسعه اقتصادی فیروزه و سیاستگذاریها در این چارچوب می بایست بر پایه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی باشد.
.

ابوالفضل حکیم پور روز پنجشنبه در نشست رفع موانع تولید شهرستان فیروزه افزود: تولیدات صنایع تبدیلی در این شهرستان به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه، نزدیکی به بازارهای هدف خارجی و امکان تبادل ریالی ظرفیت فوق العاده ای را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه همچنین گفت: بخش مهمی از اقتصاد خانواده در فیروزه بر عهده زنان است لذا توافقنامه کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی با شرکت تعاونی زنان فیروزه و خرید تضمینی عرقیجات تولیدی منعقد شده است.
سرپرست فرمانداری فیروزه افزود: با همکاری ادارات میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای دوره های آموزشی صنایع دستی در این شهرستان اجرایی و در10 روستا کارگاههای فیروزه تراشی و فیروزه کوبی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب یک کارگاه تولید کیف و چرم و گلخانه تولید دومنظوره گیاه ارغوان نیز جهت استفاده از گل آن برای صادرات و ساقه اش جهت حصیربافی در روستاهای فیروزه فعال شده اند.
شهرستان فیروزه با حدود 14 هزار بهره بردار بخش کشاورزی، 18 هزار هکتار کشتزار و 219 هزار واحد دامی سالانه 125 هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان تولید می کند. گندم، جو، هندوانه بذری، خاکشیر، خیار و انگور دیم مهمترین محصولات بخش کشاورزی این شهرستان هستند. فیروزه در میزان تولید هندوانه بذری، خاکشیر، خیار و انگور دیم رتبه های نخست تا سوم را در خراسان رضوی دارد. همچنین 16 واحد صنایع تبدیلی در حوزه مواد غذایی، خوراک دام، فرآوری گیاهان دارویی، کمپوت، کنسرو، آبمیوه و تولید کود در این شهرستان دایر است.
مرکز شهرستان 43 هزار نفری فیروزه در فاصله 147 کیلومتری غرب مشهد واقع است. فیروزه مرکب از دو بخش مرکزی و طاغنکوه دارای 93 روستا است. 35 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سرپرست فرمانداري صنايع تبديلي فيروزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم