Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@21:33:17 GMT

نوبخت: بانک ها تسهیلات کشاورزی را تمهیل کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۶۶۲

نوبخت: بانک ها تسهیلات کشاورزی را تمهیل کنند

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در جمع کشاورزانی که از فشار برخی بانکها برای وصول معوقات کشاورزی، ناراضی بودند عنوان کرد: طبق مصوبه دولت، بدهی کشاورزان به بانک ها باید تمهیل شود و این بدین معناست که دولت پرداخت تمام مابه التفاوت 2 سال تمهیل را پذیرفته است.
وی در پاسخ به رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مبنی بر اینکه 170میلیارد تومان اعتبار برای تمهیل، به استان کرمان تخصیص داده شده و از این میزان، 80 میلیارد تومان به جنوب کرمان رسیده است اظهار داشت: اینکه الان در این استان بین 2 سازمان جهاد کشاورزی، سهمیه بندی می شود را نباید با کشاورزان محاسبه کنند بلکه طرف حساب آنها دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه، حتما کمک می کنیم تا این مشکل مرتفع شود گفت: صبح شنبه در سازمان برنامه بودجه کشور و در دفتر کارم، در حضور یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، مجوز مربوطه را، هر آنچه که بود خواهیم گرفت تا مشکل کشاورزان حل شود.
محمود حجتی وزیر جهاد کشارزی نیز چندی قبل در این خصوص عنوان کرد: قانونگذار تصویب کرده سود این 2 سال استمهال بر عهده دولت است و اگر بانکی در این زمینه کوتاهی کرد، باید مورد پیگیری قرار گرفته و با آن برخورد شود.
جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می شود.
شغل 80 درصد اهالی جنوب کرمان کشاورزی است.
3029/7429/7450/1630
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان کرمان کشاورزی مجلس شورای اسلامی محصولات کشاورزی نماینده مردم جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی