Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:48:07 GMT

افتتاح پرواز شیراز- نجف در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۸۲۷

افتتاح پرواز شیراز- نجف در دهه فجر

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا زینلی مدیر کل حج و زیارت فارس افتتاح پرواز شیراز- نجف را در دهه فجر از برکات انقلاب دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده دومین پرواز شیراز- نجف نیز در ایام نوروز با ظرفیت بیش از ۶ کاروان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان‌های ارزان قیمت تحت عنوان ابرار در دهه فجر و راه اندازی پارک زیارت در شیراز افزود: براین اساس افزون بر اشتغالزایی، سومین حرم اهل بیت به نماد‌های اسلامی و زیارتی مزین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینلی ادامه داد: مسئولیت اجرا، نظارت و برنامه ریزی برای سفر‌های زیارتی، حج تمتع، عمره و مفرده، عتبات عالیات و سوریه بر عهده این اداره کل است و ۱۴۵ دفتر و شرکت زیارتی در فارس مشغول خدمات رسانی هستند که بیش از ۹۹ درصد فعالیت‌های این اداره را بخش خصوصی بر عهده دارد.

مدیر کل حج و زیارت فارس با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۰ کارگزار با عنوان کارگزاران خادم در حج و زیارت در اداره‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی مشغول به کار هستند، اضافه کرد: سهمیه حج تمتع کشور بیش از ۸۵ هزار نفر در سال بوده و سهم فارس از این رقم، نزدیک به چهار هزار نفر است.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۵۰ هزار نفر در کل کشور به عمره مفرده اعزام می‌شوند که سهم استان فارس سالانه نزدیک به ۴۲ هزار نفر بوده، و در اعزام به عتبات عالیات نیز با احتساب زائران اربعین بیش از ۳ میلیون نفر سالانه در کاروان اربعین و کاروان‌های عادی اعزام شده‌اند.

زینلی تاکید کرد: در هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها درصورت ایجاد توافق‌های لازم بین طرف ایرانی و سوری، اعزام زائران به سوریه نیز انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت فارس بیان کرد: به برگزاری همایش‌های بزرگ سالانه حج در ورزشگاه دستغیب شیراز با حضور ۳۰۰۰ نفر در هر همایش اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در فارس دفتر کنسولگری عراق راه‌اندازی شده است که به ویژه در اربعین به ارائه خدمات می‌پردازد.

زینلی بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از ۳۴۲ هزار نفر در قالب کاروان‌های اربعین و کاروان‌های عادی از استان فارس به عراق اعزام شده اند.

وی افزود: قبل از انقلاب آمار استان فارس در اعزام به حج تمتع کمتر از ۵۰۰ نفر بوده است و امروز به سالانه ۴ هزار نفر رسیده است، که در استان فارس بیش از ۴۰ هزار نفر به حج عمره می‌روند که انتظار می‌رود با راه‌اندازی مجدد کاروان‌های حج عمره بتوانیم در این زمینه به ارائه خدمات بپردازیم.

انتهای پیام/ت

راه اندازی پرواز شیراز- نجف در دهه فجر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج 97 عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

ورودی پروازهای داخلی:

خروجی پروازهای داخلی:

ورودی پروازهای خارجی:

خروجی پروازهای خارجی:

 

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳