Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@20:06:23 GMT

مردی که مرگ را طعنه سختی زد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۱۰۱۶

مردی که مرگ را طعنه سختی زد

حسین محب اهری (29 مهر 1330 - 26 دی 1397) مدت‌ها با غول سرطان مبارزه کرده و به قول دوست و همکارش ایرج راد به مرگ طعنه سنگینی زده بود. تا ساعات آغازین بامداد روز گذشته پس از چند بار بستری شدن بر تخت بیمارستان لاله تهران، سرآخر به دست دادن با ملک‌الموت رضایت داد و برای همیشه رفت. او سابقه کار رسانه‌ای هم داشت و در دهه 60 در کسوت خبرنگار حوزه سینما و تئاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی هم کار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال آنچه از او در اذهان عمومی باقی مانده، نقش‌آفرینی‌هایش در چند دهه گذشته تلویزیون و تئاتر و سینما است. در ادامه سخنان چند نفر از همکارانش را درباره او و خصلت‌های هنری و انسانی‌اش می‌خوانید:

** شخصیت او از کارنامه‌اش فراتر بود
بهزاد فراهانی (بازیگر) - سی و چند سال با هم نشست و برخاست مداوم داشتیم و در یوسـف‌آباد تهران همسایه بودیـم. حسین حریف شطرنج من بود. جنگش با دنیا و مافیها جنگی بود که روحیه خوب و مقاوم او را نشان می‌داد. این استحکام و اعتماد به نفس در بازی حسین هم مشهود بود. شخصیت او از کارنامه‌اش فراتر بود. در مقاومت، شکیبایی و از صفر شروع کردن و بالا آمدن نمونه بود. عاشق پیشه‌ای بود که به هیچ کس و هیچ چیز و هیچ کس باج نمی‌‌داد. در شورای عالی انجمن بازیگران خانه تئاتر از وجودش بهره‌های فراوان بردیم. در واکاوی مشکلات و مسائل خلاق، زیرک، نترس و شجاع بود. باید از او به یکی از شایستگان صنف‌مان یاد کنیم.

** شیفته و شیدای هنر بود
ایرج راد (بازیگر) - سال‌ها با بیماری دست و پنجه نرم کرد. با بیماری‌اش می‌جنگید تا سرپا و زنده باشد؛ فقط به خاطر این‌که بتواند در صحنه حضور داشته باشد. با تمام درد و فشارهایی که در اثر بیماری داشت، وقتی در صحنه بود شما احساس می‌کردید که کوهی از انرژی و عشق است که دارید می‌بینید. لبخندهایش شیرین و بازی‌اش از لبخندهایش شیرین‌تر بود. او به نوعی به مرگ طعنه می‌زد و تا آخرین لحظه هم سعی می‌کرد در صحنه حضوری شایسته داشته باشد. خصوصیات و خصلت‌های خاصی داشته. از مهم‌‌ترین خصلت‌هایش خوش‌قولی او بود. این خوش‌قولی را شما هم در کار بازیگری و قول‌وقرارهای مربوط به این حوزه می‌دیدید و هم در کارهای صنفی. شیفته و شیدای کار هنر بود و با آثاری که از او بر جای مانده این شیفتگی قابل مشاهده است.

** متعهد و خوش‌قول بود
رضا فیاضی (بازیگر) - بـا وجــود دوره بیماری‌اش که کوتاه هم نبود، مرتب کار می‌کرد و خیلی هم متعهد به کارش بود. یک بار با هم در جشنواره همدان داور بودیم. نصف روز مشغول دیدن کارها بودیم و در زمان استراحت دیدم که حسین نیست. پرسیدم کجا رفته، گفتند رفته تهران آمپول بزند و برگردد. ببینید چقدر متعهد به کارش بود که با آن وضعیت رفت تهران و به برنامه بازبینی تئاتر بعدی هم رسید و خودش را رساند به همدان. شاهد بودم که چقدر حالش بد است. در جاهایی که با هم کار کردیم جاهایی پیش آمد که حسین حالش خوب نبود و به سختی می‌توانست کار کند. یک بار در یک نمایش کودک خانم مریم کاظمی آنقدر حالش بد شد که من رفتم و نقش او را بازی کردم. عین این اتفاق برعکس هم افتاد. یعنی یک بار او به داد من رسید و به من کمک کرد. در بازبینی حالم بد شد و او آمد و جای من بازی کرد و نگذاشت کار زمین بماند.خوش‌قول، متعهد و خستگی ناپذیر بود و این تعهد ویژگی مهم او بود. همین‌طور پرکاری و خستگی‌ناپذیری‌اش. او همین الآن هم در قرارداد با یک پروژه برای همکاری است که دیگر نمی‌تواند در آن بازی کند.

** گرمی‌بخش زندگی و هنر بود
مسعود کرامتی (بازیگر)- انسانی دوست‌داشتنی بود و شما این را در روایت اطرافیانش در مورد او می‌توانید بفهمید. محبوب و مثبت و کارگشا بود. متاسفانه بیمــــاری نگذاشت که هنر ایران بیشتر از حضور او بهره ببرد. هر جا که او را می‌دیدم، خنده معروفش روی لبان او بود. همیشه آدم سرحالی به نظر می‌آمد. حتی روزهای آخر عمرش که با بیماری سختی دست و پنجه نرم می‌کرد. او هم تئاتر کار کرد هم تلویزیون و هم سینما و در ژانرهای مختلف برای کودکان و بزرگسالان نقش‌آفرینی کرد. هم در بازی و هم در مراوداتش آدم گرمی بود و آنچه مردم از گرمای بازی‌اش می‌دیدند، در زندگی شخصی‌اش هم مشاهده می‌شد و این او را از خیلی‌های دیگر جدا می‌کرد.

منبع: روزنامه ایران

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی سایپا و ملوان + فیلم

در دیدار دو تیم سایپا و ملوان، ملوان به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سایپا و ملوان در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران از ساعت ۱۸:۳۰ _جمعه هفتم اردیبهشت_ مقابل هم صف‌آرایی کردند که در نهایت با پیروزی دو بر یک ملوان به پایان رسید.

محمد عمری از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۶۷ و حسین صادقی در دقیقه ۱۱۹ گل‌های ملوان را رقم زدند.

محمد حسین خسروی در دقیقه ۶۹ تک گل سایپا را به ثمر رساند.

خلاصه بازی سایپا و ملوان کد خبر 748192

دیگر خبرها

  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • خلاصه بازی سایپا و ملوان + فیلم
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم
  • مردی با دو چهره: دشمن بزرگان در عربستان کباب شد!‏
  • این خبرها را از دست ندهید
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر