Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:20:48 GMT

وضعیت اشتغال و صنعت نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۱۱۵۶

وضعیت اشتغال و صنعت نگران کننده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر لارگانی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، افزود: روزگاری صنعت و اشتغال اصفهان در کشور نمونه بوده اما اکنون اینگونه نیست.
وی گفت: شهرک صنعتی شهرستان فلاورجان با مصوبه شورای عالی انقلاب تاسیس شده، در سال 90 بیش از 12 هزار و 500 نفر در آن مشغول به کار بودند که این رقم به چهار هزار و 500 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: نباید در زمان رکود اقتصادی، سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی و گمرک بر صنعتگر فشار وارد کنند.
حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان این که ترخیص نشدن کالاها باعث تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود، افزود:در زمان تحریم باید بروکراسی اداری را کم کنیم چون فشارهایی که به تولید کننده‌ها و صنعتگران وارد می‌شود باعث شده صنعتگران ما نتوانند بازار عراق را در دست بگیرند.
وی با بیان اینکه امروز سرمایه گذاری در بانک ها به صرفه تر از ماندن در صنعت است گفت: در مقطعی که جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ما است نباید خود تحریمی داشته باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به این که صدور بخشنامه و لغو بخشنامه‌های قبلی راهکار نیست، افزود: بیش از 20 بخشنامه در یک ماه گذشته برای ارز صادر شده که اینگونه اقدام ها صنعتگر را فلج می ‌کند.
وی اضافه کرد: تولید کنندگانی که با ارز سه هزار تومانی کالاهایی را تولید کردند و فروختند اکنون با این قیمت ارز نمی‌توانند تولید را ادامه دهند.
حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: با رونق صادرات، اشتغال و اقتصاد رونق پیدا می کند.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید مدافع آب استان اصفهان باشند و از حقوق مردم اصفهان دفاع کنند خاطر نشان کرد: انتظار داشتم اعضای مجلس و دولت همگی یکصدا به دنبال حل مساله آب اصفهان باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان به عنوان نقطه راهبردی کشور بودجه 11 استان را تامین می‌کند اگر این استان فلج شود مشکلات بسیاری برای کشور پیش می آید.
در این مراسم که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد ، هفت شرکت ممتاز استانی، 20 شرکت نمونه استانی و 30 شرکت قابل تقدیر استانی تجلیل شدند.
استان اصفهان یک هزار و 100 صادر کننده در تمام گروه های کالایی شامل مواد غذایی، کشاورزی، صنعتی، صنایع معدنی و صنایع دستی دارد.
7150/ 6022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان اصفهان اشتغال حقوق صنعت وزیر صنعت معدن و تجارت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟