Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب نژاد با بیان اینکه تا پایان امسال ۴۵۰ زوج از طرح آموزش و مشاوره ازدواج در استان بهره‌مند می شوند، گفت: یکی از اصلی ترین دلایل پرونده های طلاق، عدم داشتن مهارت‌های سازگاری و نداشتن تناسب با فرد مقابل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « علی عرب نژاد» امروز (27 دی) در جمع خبرنگاران به عملکرد این اداره کل از بدو تاسیس تاکنون در حوزه پشتیبانی و منابع انسانی اشاره و اظهار کرد: در ابتدای شکل گیری فعالیت اداره کل بهزیستی (به صورت استان مستقل از خراسان بزرگ) تعداد کارکنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بالغ بر، 208 نفر بوده که در حال حاضر این تعداد به 276 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بین سال های 1391 تا 1393 با پیگیری های مکرر و مداوم اداره کل، تعداد مجوز های استخدامی تخصیص یافته 93 مورد بوده که 49 مجوز آن به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی اختصاص داده شده است، گفت: این در حالیست که آمار جذب و استخدام نیروی انسانی جدید در ابتدای فعالیت 20 مورد و ابتدای سال 1390، تنها 18 مورد بوده است.

 

وی با اشاره به کاهش کارکنان قراردادی طی این سال ها ادامه داد: در ابتدای تفکیک استان، این اداره کل دارای 119 نفر نیروی قراردادی بوده که این آمار در حال حاضر 67 نفر است.

 

عرب نژاد ضمن افزود: تاکید بر رعایت قوانین و مقررات حاکم در حوزه جذب نیروی انسانی و همچنین سیاست‌های مرتبط با کاهش نیرو، باستناد قوانین مرتبط با واگذاری تصدی ها به بخش غیردولت، به تلاش استان در کسب رتبه های برتر در این بخش در سطح کشور است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به ساماندهی فعالیت های پشتیبانی در قالب شرکت های پیمانکاری، عنوان کرد: در اوایل فعالیت استان، 14 نفر، در سال 1390 این تعداد 52 نفر و در حال حاضر 14 نفر، شامل راننده، تاسیسات و آشپز است.

 

بنا به اظهارات عرب نژاد در سال های ابتدای فعالیت اداره کل بهزیستی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دارای کارنامه آزمون ادواری صفر نفر بوده که به تعداد 11 نفر در سال 1396 افزایش یافته است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به طرح آموزش و مشاوره ازدواج اداره کل بهزیستی اشاره و گفت: این طرح با هدف آموزش مهارت های زندگی مشترک به افرادی که در حین ازدواج هستند، اجرا می شود.

 

 عرب نژاد با بیان این که تا پایان سال جاری 450 زوج از این طرح بهره مند خواهند شد، بیان کرد: 14 تا 16 ساعت آموزش، در بخش هایی همچون مهارت گفتگو، حل تعارض، تفاوت های روانشناختی، انتظارات، ایجاد صمیمیت بین زوجین، خودشناسی، بحران های سال اول زندگی مشترک و معنویت خانواده ارائه خواهد شد.

 

به گفته وی هم اکنون این طرح در بیرجند برگزار شده و زوجینی که به مراکز بهداشت مراجعه می کنند، ترغیب به شرکت در این کلاس ها می شوند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با تاکید بر این که اگر سال آینده اعتباری برای این طرح در نظر گرفته شود، آمادگی توسعه آن در شهرستان ها را داریم، خاطر نشان کرد: بیرجند را به دلیل تعداد ازدواج ها و طلاق های بیشتر برای اجرای این طرح در سال جاری انتخاب شده است.

 

عرب نژاد همچنین به عدم تمایل بسیاری از زوجین برای فراگیری آموزش ها اشاره کرد و افزود: با این حال درصد بالایی از زوجینی که آموزش را فرا گرفتند از این کلاس ها راضی بودند و حتی تمایل به ادامه داشتن این آموزش ها نشان دادند.

 

وی در ادامه سخنانش توضیحی درباره دو فاز آموزش و مشاوره این طرح داد و گفت: فاز آموزش مختص افرادی است که در مراحل ازدواج هستند و به دفاتر ثبت و مراکز بهداشت مراجعه کرده اند اما فاز مشاوره که از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است، مختص پیش از ازدواج است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به این که در فرآیند مشاوره، شخصیت شناسی فرد و تناسب داشتن با دیگری از نظر ظاهری، شخصیتی، تحصیلی و ... بررسی می شود، ادامه داد: این مرحله پایه ای ترین کار در فرآیند ازدواج است.

 

عرب نژاد با بیان این که به دلیل پایین بودن نگرش های مثبت نسبت به مشاوره در استان، بسیاری حاضر به داشتن این مرحله قبل از ازدواج نیستند، تصریح کرد: هرچند تجربه نشان داده هر سال استقبال بیشتری نسبت به سال قبل برای فراگیری مشاوره داشتیم اما به نسبت تعداد ازدواج های انجام شده در استان هنوز آمار پایین است.

 

وی فراگیری مشاوره قبل ازدواج را اصلی ترین هدف کار این نهاد دانست و افزود: این گونه تعداد ازدواج های نادرست کاهش می یابد زیرا یکی از اصلی ترین دلایل پرونده های طلاق، عدم داشتن مهارت های سازگاری و نداشتن تناسب با فرد مقابل است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به فرهنگ سازی و تبلیغاتی که تاکنون در این راستا انجام شده اشاره  و بیان کرد: بسیاری به دلیل هزینه مشاوره حاضر به انجام آن نیستند، در حالی که اگر بخش کوچکی از هزینه های برگزاری مراسم ازدواج را صرف این موضوع کنند قطعا تعارضات کاهش داشته و زندگی پایدارتری خواهند داشت.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی هم از برگزاری «طرح مشورت ضرورت ازدواج» برای یکهزار نفر در سال جاری خبر داد و افزود: این طرح ویژه دانش آموزان دختر متوسطه دوم، از آذرماه شروع شده است.

 

اعظم احمدی شادمهری با اشاره به علت انتخاب این جامعه هدف، بیان کرد: با توجه به این که انتظار می رود سن ازدواج پایین بیاید و نوجوانان نیز در مرحله ای هستند که روابط خطرناک آن ها را تهدید می کند، تصمیم به ارائه آموزش هایی برای آگاهی رسانی به آن ها کردیم.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر طرح در بیرجند، نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان در حال انجام است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اصفهان انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی حسن روحانی ارتش تودیع و معارفه روز پرستار مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی مشاوره ازدواج افزایش آمار طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت و توسعه استان است که در این راستا تاکنون پنج هزار نفر آموزش دیده‌اند، اما این رقم کافی نیست و باید افراد بیشتری برای کار در این حوزه تربیت شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در دانشگاه زابل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم همچنین تبریک روز کارگر، اظهار داشت: مقام و منزلت دو قشر معلم و کارگر در اسلام بی‌نظیر است و ائمه اطهار نیز احادیثی در باب اهمیت نقش این دو قشر به یادگار گذاشته اند.

وی افزود: رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شغل و علاقه افراد باشد چرا که باید با استفاده از نیروهای متخصص و بومی بتوانیم آینده سیستان و بلوچستان را بسازیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به صورت مداوم دنبال نوآوری باشد که البته این امر جزو رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: بازار کار نیازمند افراد توانمند و مهارت دیده است لذا دانشجویان و دانش آموزان باید به دنبال مهارت آموزی باشند چرا که جوانان ما باید از هم اکنون وارد بازار کار شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با کسب پشتیبانی علمی به صورت مداوم با دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کریدور ارتباطی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از مزیت‌های سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق است که باید از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت و افزایش صادرات بهره‌گیری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پروژه راه آهن زاهدان - چابهار به سرعت بهره‌برداری شود چرا که راه آهن می‌تواند موجب ایجاد تحول در منطقه گردد.

کرمی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید مردم را در پروژه های مربوط به شهر مشارکت دهند چراکه این مردم دارای قدرت عظیمی هستند که می‌توانند موجب ایجاد تحول در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: وظیفه دستگاه اجرایی تسهیل روند سرمایه‌گذاری است، لذا نباید هیچ مانعی برای دادن مجوز به سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور