Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا - قائم‌ مقام وزير راه و شهرسازي گفت: در دهه مبارک فجر امسال، 45 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور افتتاح مي شود.

احمد اصغري‌ مهرآبادي روز پنجشنبه در حاشيه نشست بررسي مشکلات سايت‌هاي مسکن مهر شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازديد از پروژه هاي مسکن مهر جزو برنامه هاي رايج اين وزارتخانه است که در راستاي بررسي شرايط کنوني اين شهرک هاي مسکوني و رفع مشکلات ساکنان آن انجام مي شود که شهرستان دماوند ششمين سفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به عمده مشکلات دو سايت مسکن مهر مهرآباد شهر رودهن و امام رضا(ع) شهر دماوند اشاره کرد و افزود: بخش عمده ايي از مشکلات در بازديدهاي گذشته برطرف شده اما يکي از تصميمات اتخاذ شده در اين بازديد اين بوده که شهرداري دماوند و اداره کل راه و شهرسازي استان تهران موضوع را به صورت کارشناسي بررسي و اختلافات را رفع کنند.
اين مقام مسئول ادامه داد: عمده‌ترين مشکلات مسکن مهر دماوند بحث آماده‌سازي، ديوار حائل، فضاهاي آموزشي و کلانتري و ... بود که تصميم‌هايي در اين زمينه اتخاذ شد که البته برخي پروژه‌ها آغاز شده که نياز به کمک دارد تا به اتمام برسد.
قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: با توجه به اينکه در آيين‌نامه اجرايي مقرر نبود کار آماده‌سازي و خدمات سايت‌هاي مسکن مهر انجام شود و دولت نيز در محدوديت منابع مالي است اما با توجه به رويکرد وزارت راه و شهرسازي تصميم براين شد که از منابع داخلي به واسطه فروش زمين براي اتمام پروژه‌هاي مسکن مهر استفاده شود.
اصغري‌مهرآبادي با اشاره به پيشنهاد لايحه‌اي به مجلس شوراي اسلامي جهت تامين هزينه هاي خدمات زيربنايي و روبنايي از طريق واگذاري يا تهاتر زمين، خاطرنشان کرد: گرچه بهتر بود از ابتداي پروژه مسکن مهر مطالعات کافي صورت ميگرفت و بعد واحدها تحويل داده مي شد اما اميدواريم با حمايت نمايندگان مجلس اين لايحه تصويب تا اکثر مشکلات در سال آينده حل شود.
وي همچنين افزود: هفته‌ هاي آينده نشست ديگري براي ارزيابي نتايج اجراي مصوبات بازديد و نشست امروز برگزار و مسائل را به صورت نهايي تصميم‌گيري خواهيم کرد.
اين مقام مسئول همچنين از افتتاح 45 هزار واحد مسکن مهر در کشور همزمان با ايام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزير راه و شهرسازي، پروژه‌هايي که معارض يا پرونده قضايي ندارند را از لحاظ ساخت تا پايان سال 1398 به اتمام مي‌رسانيم.
تهرام/7246/ 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد:  شاید کمی دور از انتظار باشد اما در استانی که عمده ترین منابع آبی آن آب های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر، حدود 30 درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت  بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی 350 کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از 5 سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان "هرچند در برخی مناطق در شوش عدد 7 و شهرستان اهواز عدد 6 سانتی متر در سال نیز برآورد شده است"گفت: کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها  دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب