Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی قاسم زاده روز پنجشنبه در همایش مراقبت و اداره موارد مرگ مغزی از شناسایی تا اهدا که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، افزود: در این مدت 180 عضو بدن این بیماران مرگ مغزی اهدا و به بیماران نیازمند عضو پیوند شد.
وی از افزایش استقبال خانواده ها برای اهدای اعضای بدن افراد مرگ مغزی در این شهرستان خبر داد و گفت که آمار اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در دو سال گذشته به 23 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسم زاده اعضای بدن قابل اهدای بیماران مرگ مغزی را هم شامل قلب، کلیه، کبد، روده ها ، لوزالمعده و نسوج معرفی کرد.
وی با اعلام این که دانشگاه علوم پزشکی بابل در زمینه شناسایی اهدای عضو در مرگ های مغزی فعالیت دارد، اما در زمینه پیوند اعضا نیازمند راه اندازی مرکز ویژه، تجهیزات خاص و حضور پزشکان متخصص است، گفت که برنامه این است که در سال های آینده مرکز پیوند اعضای مرگ مغزی در بابل راه اندازی شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در باره چگونگی دریافت عضو از بیماران مرگ مغزی هم توضیح داد: بیماران نیازمند باید در سامانه مشترک وزارت بهداشت ثبت نام کنند تا در نوبت و اولویت قرار گیرند.
قاسم زاده همچنین با اعلام این که پیوند کلیه از اهداگر زنده در بیمارستان شهید بهشتی بابل انجام می شود، گفت که تاکنون بیش از یکهزار و یکصد پیوند کلیه در این شهرستان انجام شد.
بر اساس آمارهای رسمی، سالانه 16 هزار نفر بر اثر تصادف در کشور فوت می کنند که از این میان پنج الی هشت هزار نفر مرگ مغزی می شوند و سه هزار نفر قابلیت اهدای عضو دارند.
هم اکنون سالانه اعضای بدن یکهزار مرگ مغزی در کشور به بیماران نیازمند اهدا می شود.
همچنین 6 میلیون نفر در کشور کارت اهدای عضو دارند.
افرادی که قصد دریافت کارت اهدای عضو دارند، می توانند با پیامک کردن کد ملی خود به سامانه 3432 وزارت بهداشت، به صورت آنلاین کارت دریافت کنند.
در حال حاضر 25 هزار ایرانی نیازمند پیوند در انتظار دریافت عضو هستند.
7343/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پیامک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مرگ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند