Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی صبح روز پنج شنبه با حضور در مراسم تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی و افتتاح خوابگاه شهید رفتاری اهدایی خیرین در دانشگاه امیر کبیر بر ضرورت ایجاد زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم و خیرین در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سالروز شهادت شهید نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام را نیز تسلیت گفت.
وی با اشاره به نشست امروز که در تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی برگزار شده است، افزود: تفسیری که ما امروز در جامعه از اسلام ارائه می کنیم با حقیقتی که علمای بزرگ، محققین و پژوهشگران براساس اسناد تاریخی و روش های علمی استباط و تفسیر متون دینی ارائه می کنند دارای تفاوتهایی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اسلام اصیل و ناب، مناسک ذیل اخلاق و روابط انسانی و در خدمت بهتر کردن زندگی اجتماعی تعریف می شوند گفت: اولویت دین، رسیدگی به وضعیت و نیازهای مردم است و تعظیم شعائر و مناسبتهای دینی زمانی موثر خواهد بود که ما معیشت و نیازهای اولیه مردم را بتوانیم برآورده کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنانش افزود: در صدر اسلام نیز شاهد هستیم که پیامبر و ائمه به موضوع معیشت و نیازهای اصلی مردم اهمیت فراوانی می دادند و در حالیکه مسجد النبی با ساده ترین امکانات مانند برگ خرما مسقف و مفروش شده بود، پیامبر اکرم بیشترین توصیه را در رسیدگی به وضعیت مسلمانان نیازمند و بی پناه داشتند.
وی اظهار داشت: نیازمندترین گروه مسلمانان که بدلیل هجرت و فرار از مکه، در مدینه هیچ ثروت، جان پناه، غذا و حتی لباس نداشتند و به اصحاب صفه مشهور بودند مورد توجه ویژه پیامبر قرار داشتند و نبی اکرم، زمان زیادی را با آنها سپری می کرد و مردم را به کمک و حمایت از آنان تشویق می کرد.
هاشمی با بیان اینکه سیره همه ائمه هم همینگونه است و رسیدگی به نیازها و مشکلات مردم از شعائر اهمیت بیشتری دارد افزود: ما باید خیرین جامعه را به سوی ساخت و تجهیز مدارس، خوابگاهها و درمانگاهها در مناطقی که نیاز جدی وجود دارد و امکانات دولت پاسخگو نیست، سوق بدهیم.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران اگر ما بتوانیم خیرین علاقمند، متدین و انسان دوست را به سمت تامین نیازهای اصلی و بحرانی جامعه سوق بدهیم قطعا در گرایش نسل جوان به دین و جلوگیری از انحراف و دین گریزی تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و عمومی تاکید کرده اند امروز مساله آسیبهای اجتماعی یکی از مهمترین مسایل نظام است و با توجه به اینکه امکانات دولت و نظام پاسخگوی حل همه مسایل نیست باید بتوانیم زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم و خیرین را در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان فراهم کنیم.
هاشمی در پایان تاکید کرد: مدیریت شهری می تواند بجای تصدی گری در حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی به تسهیل گری، حمایت و هدایت فعالیتهای مردمی، داوطلبانه و خیرین در این حوزه اقدام کند که افتتاح این خوابگاه در این جهت کاری پسندیده است.
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ثروت خرما رئیس شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر تهران مقام معظم رهبری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مجمع خیرین برنامه ها و خط مشی ستاد عتبات را ادامه می‌دهد و از ظرفیت آنان برای تقویت برنامه‌ها استفاده می کند.   سردار حکمتیان افزود: با برگزاری این مجمع در استان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا شاهد فعالیت مجمع خیران حرم ساز استان باشیم.   وی اضافه کرد: این مجمع در مسیر اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین برای تسریع در بازسازی این اماکن مقدس فعالیت خواهد کرد.   سردار حکمتیان گفت: در انتخابات مجمع خیرین حرم ساز استان از بین ۷۰ داوطلب برای حضور در هیات امنا و بازرسی با رای گیری، افرادی برای اعضای اصلی هیات امنا انتخاب می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است