Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:33:39 GMT

آخرین وضعیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۲۶۷۶

آخرین وضعیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان

یکی از نمایندگان طراح قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تعداد بازنشستگانی که پس از اجرای این قانون هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکرده‌اند را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌‌شنبه (دوم مرداد) پارلمان، با اکثریت آراء، طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را تصویب کردند و شورای نگهبان نیز کلیات این مصوبه مجلس را در جلسه روز (17 مرداد) این شورا تأیید کرد، اما در بخش‌هایی، ایراداتی به آن وارد کرده بود که در نامه‌ای از سوی شورای نگهبان، این ایرادات به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه (21 شهریور) طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تأیید کرد و سپس طبق روال قانونی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته (24 شهریور) این قانون را برای اجرا، به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

حالا، احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو فراکسیون جوانان مجلس و یکی از طراحان اصلی آن، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به گذشت بیش از 4 ماه از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و روند اجرای آن و همین‌طور اقدامات مجلس برای نظارت بر اجرای قانون، گفت: ما در مجلس و فراکسیون جوانان، جلساتی برای پیگیری اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان داشته‌ایم  این جلسات نیز به طور مستمر ادامه دارد.

وی، روند اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را مطلوب و میزان بازنشستگی افراد و مدیران را در مجموع در سطح بالایی دانست و اظهار داشت: در بیش از 60 درصد موارد، قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرا شده است.

نماینده مردم فریمان در مجلس با تأکید بر اینکه در مدت بیش از 3 ماه گذشته، بالغ بر 6 تا 7 هزار نفر جابه‌جایی بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف بوده است، گفت: میزان بازنشستگان در مقامات، حدود 200 نفر است و از مقامات جا‌به‌جا شده‌اند.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: طبق برآوردهایی که داشته‌ایم، حدود 1000 بازنشسته که شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند، هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکرده‌اند که طبعا باید توسط نهادهای نظارتی، بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضایی مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد که این کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه قریب به 150 بازنشسته مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان عدد کمی است که از رهبر انقلاب برای ادامه کار مجوز گرفته‌اند، افزود: با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان یک سری جابه‌جایی‌ها هم داشتیم و برخی مدیران و کارکنان بازنشسته از دستگاهی به دستگاه دیگر کوچ کرده‌اند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس در پایان در تشریح کوچ برخی مدیران و بازنشستگان به دستگا‌ه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: عده‌ای از بازنشستگان به مؤسسات خصولتی نیمه وابسته کوچ کرده‌اند، البته برای اینکه ما هدف‌گیری‌های ویژ‌ه‌ای داشته باشیم، آن را هم مدنظر قرار داده‌‌تیم و  باید توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد