Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز-ایرنا- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان در حوزه های مختلف خیران سخاوتمندی دارد اما مشارکت آن ها در حوزه سلامت یکی از نیازهای ضروری استان است.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از بخش جدید آی سی یو (ICU) شماره 2 این بیمارستان اظهار داشت: همه ما باید نسبت به مشکلات بهداشتی و درمانی مردم احساس مسئولیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: یکی از آثار گرانبهای علامه کرمی ساخت و وقف این بیمارستان است که باید با همت مسئولان ، مردم و خیران استان مشکلات و کمبودهای آن برطرف شود.
وی افزود: در سال های گذشته خیل عظیمی از بیماران سراسر کشور و خوزستان در این بیمارستان درمان شده اند و همین امر بر مسئولیت های ما جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن می افزاید.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر خوزستان رتبه اول کشور در زمینه دریافت زکات را دارید و خیران مدرسه ساز خوزستان نیز رتبه بالایی در کشور دارند اما باید در زمینه سلامت نیز از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

*بودجه سلامت در سال 98 با افزایش 10 درصدی همراه بوده است
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه سلامت به رغم مشکلات اقتصادی و مالی که در بودجه ‌98 وجود داشت از اولویت های دولت در نظر گرفته شد و بودجه آن به نسبت سال گذشته 10 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: باتوجه به پیگیری ها در سه سال گذشته ، ردیف ویژه ای برای بیمارستان علامه کرمی قرار داده شده و اکنون که فصل بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق است در تلاشیم ضمن پایدار نگه داشتن این ردیف، آن را افزایش دهیم .
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان سخاوتمندانه بر حسب وظیفه ملی خود همه آن چیزی را که در اختیار دارد از قبیل نفت و گاز و تولیدات خود در اختیار کشور قرار داده و این حجم از نیکوکاری در هیچ جایی از کشور مشاهده نمی شود و امید است همه ما دید منطقه ای خود را کنار گذاشته و در جهت ارتقای کشور گام برداریم و خدمت رسانی بهتری به مردم خوزستان داشته باشیم.

*مشکلات حوزه درمانی استان با افزایش بیمارستان حل نمی شود
حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان هم گفت: مشکلات مجموعه بیمارستان علامه کرمی را بررسی کرده و امید است بتوانیم کمک های بیشتری را در راستای بهبود وضعیت این بیمارستان دنبال کنیم .
وی افزود: با توجه به پیگیری های استاندار خوزستان به رغم همه مشکلات اقتصادی استان ، امسال شاهد بهره برداری از دو بیمارستان سوانح سوختگی و کودکان در اهواز بودیم که این نشان از اهتمام ویژه دولت برای ارتقای سطح سلامت در استان است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: شاخص های خوزستان در حوزه سلامت در مقایسه با وضعیت کشور از میانگین بالایی برخوردار است اما توزیع امکانات یکی از مشکلات عمده استان است ؛ در حال حاضر بیمارستان هایی در استان است که 30 درصد هم تجهیزات ندارد.
وی تصریح کرد: بحث درمان بسیار هزینه بر بوده و باری که بر دوش بخش درمان کشور است، این حوزه را دچار مشکل کرده که رفع این مشکلات با افزایش بیمارستان حل نمی شود بلکه روز به روز مشکلات بیشتر می شود و شاید یکی از دلایل اصلی استعفای وزیر بهداشت همین امر بود.
حسین زاده گفت: سلامت و بهداشت قبل از درمان در جهان به امری اجتماعی تبدیل شده که بار تکفل حوزه درمان را روز به روز کاهش می دهد.
وی بیان کرد: اگرچه این حرکت از دهه های گذشته در کشورهای مختلف آغاز شده اما با این وجود از دوسال گذشته بحث متغیرهای اجتماعی در حوزه سلامت و بهداشت با همکاری آموزش و پرورش در استان آغاز شده وهمگی باید تلاش کنیم از بار زحمت بیمارستان ها بکاهیم.
بخش جدید آی سی یو (ICU) شماره 2 بیمارستان علامه کرمی اهواز با 14 تخت و اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.
7152/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عضو خبرگان رهبري خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط

در حالی که تیم فولاد خوزستان در آستانه سقوط از لیگ برتر قرار دارد، سرمربی این تیم خواهان قرارداد سه ساله با باشگاه خوزستانی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فولاد خوزستان در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر حال و اوضاع خوبی ندارد و یکی از کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک به شمار می‌رود. این تیم در فصل جاری چهار مرتبه مربی استخدام کرده و آخرین بار عبدالله ویسی در 26 اسفند ماه 1402 به‌عنوان سرمربی خوزستانی‌ها انتخاب شد.

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ 7 فصل و فقط 16 دقیقه بازی

ویسی در فوتبال خوزستان شناسنامه‌دار است. او با استقلال خوزستان توانسته است به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد و فصل گذشته با حفظ صنعت نفت آبادان در لیگ برتر خودش را اثبات کرد، اگر چه ابتدای این فصل اوضاع بر وفق مراد ویسی پیش نرفت. ویسی در نیم‌فصل اول نتوانست با نفت آبادان نتایج خوبی بگیرد، با این وجود او از انتخابش به‌عنوان مربی فولاد در مقطع فعلی خیلی خوشحال نیست، چرا که معتقد است وقتی حال و اوضاع تیم‌های خوزستانی خوش نیست به وی اعتماد می‌شود. این سرمربی بارها مستقیم و غیرمستقیم به این موضوع اشاره کرده است که باشگاهی مانند فولاد را با برنامه‌ای سه ساله در اختیار وی قرار بدهند تا در سال آخر به جایگاه موردنظر هواداران برساند. البته او تأکید دارد، طی سه سال نباید انتقادی از وی صورت بگیرد.

این در حالی است که فولاد ابتدا باید چالش بقا در لیگ برتر را برای خودش حل کند. بازی‌های باقیمانده این تیم خوزستانی مقابل رقبایی مانند آلومینیوم، تراکتور، استقلال و نساجی است که عملیات بقای این تیم را بسیار سخت می‌کند. به نظر می‌رسد ویسی باید ابتدا تمرکزش را در بازی‌های باقیمانده حفظ و با کارش اثبات کند که بهترین گزینه برای قرارداد بلندمدت با باشگاه خوزستانی است. قطعاً امثال این مربی ایرانی هر نتیجه‌ای کسب کنند بهتر از مربی خارجی اسپانیایی است که بدون دستاورد باعث خروج ارز از کشور می‌شوند.

نباید فراموش کرد که فولاد به گفته مدیرعاملش بالاترین سقف بودجه لیگ برتر را داشته است و براساس این بودجه توقع بهترین نتایج از آن می‌رود، تیمی که در حال حاضر قعرنشین لیگ برتر است و هواداران این تیم از ابتدای فصل گذشته با مدیران این باشگاه خوزستانی برای انتخاب مربیان اختلاف داشتند و آستانه تحمل‌شان برای فصل بعد بسیار پایین خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • ویسی به یاد ۹ بازیکن خوزستانی در تیم ملی