Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@21:20:57 GMT

احداث ساختمان پلاسکو تا ۲ سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۰۴۷

احداث ساختمان پلاسکو تا ۲ سال آینده

معاونت توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان مسئولیت ساخت دوباره ساختمان پلاسکو را برعهده دارد. مشکلاتی در سر راه ساخت این ساختمان ایجاد شده و حالا با رفع موانع تا سال ۹۹ احداث این ساختمان به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی خبرگزاری شبستان، ساختمان 17 طبقه ای پلاسکو با اسکلت فلزی که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شده بود، یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود که پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئولیت دوباره سازی ساختمان پلاسکو بعد از حادثه که برای این ساختمان پیش آمد به معاونت توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان واگذار شد و مشاور طرح که از مشاوران منطقه ۱۲ شهرداری تهران و مسلط به ضوابط و مقررات است انتخاب شد تا در  سریع ترین زمان کار را انجام دهد.

 

برای ساخت بهتر این ساختمان در توافق صورت گرفته میان بنیاد مستضعفان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مسابقه طراحی برای احداث بنای پلاسکوی جدید برگزار شد و 24 دی ماه برندگان مسابقه طراحی پلاسکوی نو و طرح های شایسته اجرا طی بیانیه ای از سوی هیئت داوران این مسابقه مشخص و سه طرح به عنوان طرح برتر انتخاب شد.

 

طرح‌های زیر به ترتیب رتبه اول تا سوم را احراز کردند:

رتبه اول: طرح به شماره mmbdzeuq به لحاظ خلاقیت، پاسخگویی مناسب به برنامه، اجرائی بودن و عطف نظر هنرمندانه به حادثه دلخراش پلاسکو.

رتبه دوم: به صورت مشترک

الف: طرح شماره f۶۶evxaq به لحاظ پاسخگویی مناسب به برنامه و خلاقیت ویژه در برخورد امروزین با موضوع پروژه.

ب: طرح شماره ufjge۸p۸ به لحاظ پاسخگویی مناسب به برنامه و توفیق در دستیابی به حجمی بنیادین و قابل تعریف در مجموعه شهری با توجه به الگوی اولیه ساختمان پلاسکو.

رتبه سوم: طرح شماره ۳۶u۴kfnn به لحاظ ایده‌ای متفاوت و خلاقانه در مقیاس یک ساختمان بلند مرتبه با تداعی هویت بازار ایرانی و همچنین به عنوان یک عنصر شهری که در مقیاس وسیع قابل مشاهده و قرائت است.

 

بنا به توصیه هیئت داوران، رتبه اول و رتبه دوم (الف؛ و ب) قابلیت اجرا شدن را دارند.

 

حالا در ادامه اقدامات برای ساخت این ساختمان «محمدرضا رضایی‌کوچی»، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی برای پلاسکو مشکلاتی ایجاد کرده بود که با بازدیدی که هفته گذشته از پلاسکو داشتیم، توانستیم موانع سر راه احداث این ساختمان را برطرف کنیم. مقرر شده بود که واحد‌های تجاری پلاسکو با همان متراژ گذشته به بهره‌برداران و صاحبان خود تحویل داده شود، ولی با وجود فضاهای مشاء از جمله راه پله و فضاهای عمومی باید پنج طبقه در زیر زمین ساخته شود.»

 

رضایی تصریح کرده است: «شورای عالی شهرسازی اجازه ساخت بیش از یازده طبقه را نمی‌دهد و از طرف دیگر شهرداری مجوز ساخت پنج طبقه در زیر زمین به دلیل ایجاد مشکل در پارکینگ‌ها را صادر نمی‌کند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای پیشرفت فیزیکی ساختمان پلاسکو شده است.»

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در ساخت این پروژه فعالیت‌های خود را به خوبی انجام داده است، گفته است: «متأسفانه فقدان هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث فرهنگی، شهرداری، شورای عالی شهرسازی و معماری و وزارت راه و شهرسازی باعث ایجاد برخی موانع در این بخش شده است. در بازدیدی که چند هفته پیش داشتیم تعدادی از این موانع برداشته شده و تا یک ماه آینده بازدید دیگری از این پروژه خواهیم داشت و موانع دیگری که پیش روی این پروژه است را برطرف خواهیم کرد و امیدواریم تا سال ۹۹ احداث این ساختمان به اتمام برسد.»/

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان اصفهان انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران استان بوشهر ارتش تودیع و معارفه روز پرستار پلاسکو ساختمان پلاسکو بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن در منطقه ۶ شهر کرمانشاه در محل حاضر و از عملیات ساختمانی جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ در بازدید از یک ساختمان ناایمن در منطقه ۶ شهر کرمانشاه، اظهار کرد: پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن و دستور استاندار کرمانشاه، در راستای پیشگیری و روند رفع خطر از بناهای ناایمن به محل گودبرداری مورد نظر رفتیم.

وی گفت: در رابطه به این گودبرداری از چهار ماه قبل تذکرات مکرری به شهرداری منطقه ۶ اعلام شده که متأسفانه عدم توجه و پیگیری از سوی مرجع مذکور منجر به این وضعیت فعلی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌ها یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود، تصریح کرد: پیرو حادثه قبلی در شهرک ظفر و ورود دادستان و دستورات قضائی در مورد آن موضوع، طی بازدید صورت گرفته از ساختمان ناایمن با همراهی نمایندگان سازمان‌های مرتبط، وضعیت آن بررسی و رفع خطر و نکات الزامی و قضائی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: جلوگیری از حوادث در جهت ایمنی و حفاظت از جان مردم و حفظ حقوق شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بین دستگاهی قابل پیشگیری هستند.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کرمانشاه اظهار کرد: پس از دریافت گزارش تخلف و ناایمن بودن ساختمان مزبور با صدور دستور فوری به مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری اقدام به توقیف عملیات ساختمانی تا رفع خطر گردید.

وی گفت: عوامل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با حضور در محل ساختمان از ادامه فعالیت ساختمانی جلوگیری کردند.

کد خبر 750462

دیگر خبرها

  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر