Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، نشست ضدایرانی آمریکا در ورشو نمی‌تواند نتایج سازنده‌ای برای حل بحران‌های منطقه‌ای به دنبال داشته باشد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفته است اگر چه مسکو دعوتنامه حضور در کنفرانسی ضدایرانی را که آمریکا در لهستان برگزار می‌کند، دریافت کرده اما متعقد است که این نشست نخواهد توانست مشکلات منطقه‌ای را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در مصاحبه‌ای با رسانه‌های آمریکایی گفته بود، واشنگتن در نظر دارد نشستی بین‌المللی را با محوریت «ثبات در خاورمیانه» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) در ورشو پایتخت لهستان برگزار کند.

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه این یک نشست ضدایرانی است، گفته بود، ده‌ها کشور از مناطق مختلف جهان را برای حضور در این نشست گردهم خواهد آورد.

برگزاری این نشست ضدایرانی با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است و بعضی کارشناسان آن را یک نشست از پیش شکست خورده اعلام کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر امور خارجه روسیه که روز گذشته کنفرانس خبری سالانه خود را با تمرکز بر تشریح سیاسیت‌ها و رویکردهای مسکو در سال جاری میلادی برگزار می‌کرد، گفت: «ما دعوتنامه این نشست را دریافت کرده‌ایم. علاوه بر این دستور کار این نشست نیز به دست ما رسیده که عمدتا شامل گفت‌وگو درباره درگیری‌ها در سوریه، یمن و مسائل مربوط به برنامه موشکی ایران و همچنین اقدامات ایران در منطقه می‌شود».

وی در ادامه تأکید کرد: «به نظر می‌رسد که کل برنامه این نشست به منظور پیشبرد رویکردهای آمریکا برای مقابله با ایران در منطقه طراحی شده است. موضع رسمی ایالات متحدا رسما اعلام شده و این نشست در ورشو نیز به طور مشخص با هدف دستیابی به این هدف برگزار می‌شود».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «در متن دعوتنامه نیز صراحتا اعلام شده که سند پایانی نشست را آمریکا و لهستان بدون حضور احتمالی دیگر کشورها تنظیم و تصویب خواهند کرد. این روند معمول در مسائل بین‌المللی نیست.»

لاوروف در ادامه تصریح کرد: «با تمام احترامی که برای لهستان قائلم، به نظر می رسد که این نشست قصد دارد حدود ۵۰ وزیر خارجه کشورهای مختلف جهان را گرد هم آورد تا صرفا بر روند تصویب سندی که آمریکا و لهستان آن را تنظیم کرده‌اند، نظارت داشته باشند. با توجه به تمام این مسائل، تردید بسیاری وجود دارد که چنین نشستی بتواند نقشی سازنده در حل مشکلات و مسائل منطقه خاورمیانه ایفا کند».

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها روسیه سرگئی لاوروف نشست ضد ایرانی در لهستان نشست ضد ایرانی لهستان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.


به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.


زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدت‌ها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.


او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»


زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»


این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشور‌ها و منشور سازمان ملل است.»


او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»


او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.


زاخارووا بیان داشت مسکو ابزار‌های اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان