Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خسروی بعدازظهر پنج‌شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه آستان قدس همگام با کمیته امداد سمنان برای رفع محرومیت تلاش می‌کند، ابراز داشت: با توجه به اینکه هدف هر دو نهاد محرومیت‌زدایی و توجه به نیازمندان است بر این اساس می‌توان اقداماتی را هم‌راستا با یکدیگر به انجام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه از سوی استان قدس برای همکاری با کمیته امداد اعلام آمادگی کامل وجود دارد، اضافه کرد: بزرگ‌ترین تشکل اجتماعی بعد از بسیج توسط آستان قدس در جای‌جای کشور در شهر و روستا شکل‌گرفته است که این تعامل می‌تواند بسیار سازنده باشد.

نمایند آستان قدس رضوی در استان سمنان بابیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ خادم یار در استان گزینش شدند، ابراز داشت: این تعداد خادم یار می‌تواند ظرفیت ارزشمندی برای کمک به نیازمندان و همراهی با طرح‌های محرومیت‌زدایی استان سمنان قلمداد شود.

خسروی بابیان اینکه آستان قدس می‌تواند در طرح زیارت اولی‌ها با کمیته امداد مشارکت داشته باشد، اضافه کرد: تاکنون دو هزار نفر زیارت اولی با کک دفتر آستان قدس به مشهد اعزام شدند که قطعاً همراهی کمیته امداد در این راه می‌تواند برکات امام رضا (ع) را بیش‌ازپیش نصیب مددجویان این نهاد کند.

وی بابیان اینکه در مهربانی و رفع مشکلات نیازمندان هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد، اضافه کرد: قطعاً زمانی در این گام مؤثر خواهیم بود که مردم نیز مشارکت لازم را داشته باشند و از ظرفیت خیران بتوان به نحو مطلوب استفاده کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست تفاهم نامه همکاری  بین کمیته امداد و آستان قدس رضوی در استان سمنان منعقد شد.

کد خبر 4515916

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری کميته امداد سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی ۳ هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) گفت:یکی از مصادیق بارز مقابله با تهاجم فرهنگی را می‌توان طرح فرهنگی یاس معرفی کرد که با فعال‌سازی بیش از سه هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان، ظرفیت‌های ناشناخته اقتصادی را هم کشف و هم بارور کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدمرتضی بختیاری،در جشنواره ملی عطر گل یاس که ویژه معرفی دستاورد‌های تیم‌های یاس (یاران آسیب‌ستیز) استان‌های سراسر کشور در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در طرح یاس دختران و زنان امدادگری که زیرپوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به گونه ای توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید داشته‌اند که در این کشور، ظرفیت‌های ناشناخته بسیار زیادی وجود دارد؛ این ظرفیت‌ها می‌تواند در همه عرصه‌ها، کشور را متحول کند و این درحالی است که طرح اقتصادی‌ فرهنگی یاس را می‌توان مصداق بارز همین توانمندسازی دانست که بانوی عزیزی را که در تمام طول عمر به‌عنوان مادر، دختر، همسر یا خواهر، انیس جان و مایه قوام یک خانواده بوده و در مقام امدادگر، جان هم‌وطنانش را هم بدون چشم‌داشت نجات داده‌ است، اکنون در طرح یاس به‌نحوی توانمند می‌شود که بتواند از نظر معیشتی و اقتصادی هم زندگی خود را بهبود ببخشد و حتی دست دیگری نیز را بگیرد و کمک حال باشد.

بختیاری یاس را به‌دنبال طرح توانمندسازی معیشتی و فرهنگی دانست و گفت:در آستانه هفته هلال‌احمر و دهه کرامت، یکی از مصادیق بارز مقابله با تهاجم فرهنگی را می‌توان طرح فرهنگی یاس معرفی کرد که با فعال‌سازی بیش از سه هزار خانه هلال در 400 شهر و شهرستان، ظرفیت‌های ناشناخته اقتصادی را هم کشف و هم بارور کرده است.

توانمندسازی بانوان امدادگر زیرپوشش کمیته امداد

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی‌المدنی ،رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز اظهارداشت: توسعه طرح یاس مهمترین اولویت است؛اجرای طرح یاس در سالروز ولادت حضرت‌زهرا (س) شروع به کار کرد به همین خاطر به نام طرح یاس لقب گرفت.

وی افزود: توانمندسازی بانوان امدادگر اقدامی اساسی برای تأمین مهم‌ترین زیرساخت‌های معیشتی بانوان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌ (ره) است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: اجرای طرح یاس در سالروز ولادت حضرت‌زهرا(س) آغاز شد؛ اما رویکرد اساسی و مشترک کمیته‌ امداد و هلال‌احمراین است که طرح به صورت جدی با تخصیص اعتبار و حمایت فرهنگی توسعه پیدا کند.

حسینی المدنی تصریح کرد: خدماتی که به بانوان امدادگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود، از سال جدید ارتقای کمی و کیفی پیدا کرده تا در این راستا توان پوشش و حوزه عملکرد این بانوان نیز نسبت‌ به زیرمجموعه کارآفرینی و حمایتی خود افزایش یابد.

اجرای 400 مانور امدادونجات در خانه‌های هلال در سراسر کشور

سید علی منیری، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور،نیز تاکیدکرد: در حال حاضر، بیش از 30 هزار نفر از دختران کشور عضو طرح یاس هستند و طبق آخرین برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده تا هر سال 10 هزار نفر به این جمعیت افزوده شوند.

وی گفت: البته با استقبال پرشور دختران، در سال 1402، بیش از 20 هزار نفر به جمعیت دختران عضو طرح یاس افزوده شده که نشان از گسترش روزافزون این پویش ملی و سراسری دارد.

منیری اضافه کرد: تا به امروز به‌همت گروه‌های یاس کشور، بیش از 100 هزار نفر ساعت آموزش امدادونجات و کمک‌های اولیه صورت گرفته است و افزون بر 21 استان کشور که امروزه در این طرح عضویت دارند، برنامه‌ریزی شده تا پروژه فرهنگی یاس در هر 31 استان کشور گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، 400 مانور امدادونجات در خانه‌های هلال در سراسر کشور اجرا خواهد شد و 1416 هسته کارآفرینی تا پایان سال جاری به 8 هزار هسته فعال کارآفرینی در سطح ایران اسلامی تبدیل خواهد شد و همه این اهداف نه‌ تنها با افزایش جذب جوانان بلکه با سامان‌دهی و آموزش هم‌زمان آنان قابل‌تحقق خواهد بود.

رئیس ستاد زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در طرح یاس، دختران و زنان امدادگری که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به‌ نحوی توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند و این درحالی است که این دختران و زنان، همان کسانی هستند که در بحران‌ها و آسیب‌های طبیعی، جان هم‌وطنان را نجات می‌دهند و با این طرح مقرر شده تا در چالش‌های اقتصادی هم یاریگر هم‌وطنان خود باشند.

فهیمه فرهمند پور افزود: اتفاقی که در تیم‌های یاس به‌عنوان محصول مشترک فرهنگی میان هلال‌احمر و کمیته‌امداد افتاده، دقیقاً تعبیر همین موضوع است؛ اینکه می‌توان آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های زندگی را به فرصت‌هایی تبدیل کرد که نه‌‌تنها زندگی آن جوان را تغییر می‌دهد بلکه دست سایرین را هم می‌گیرد و چندین زندگی را نجات می‌دهد.

گفتنی است؛ نمایشگاه ملی «عطر گل یاس» ویژه معرفی دستاورد‌های تیم‌های یاس (یاران آسیب‌ستیز) استان‌های سراسر کشور در محل مجموعه نمایشگاهی حرم مطهر رضوی نیز دایر شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • محرومیت سنگین در انتظار هافبک استقلال
  • فعال‌سازی ۳ هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل