Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله  محمد جواد فاضل لنکرانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار بهرام سرمست، استاندار قم بر رفع مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی کشور ازسوی مسئولان تأکید کرد کرد.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم برتوجه ویژه به شهر قم از نظر عمرانی، زیر ساخت‌های فرهنگی، مراکز صنعتی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولانی که برای خدمت رسانی به شهر قم می‌آیند، نگاه ویژه‌تری به این شهر از نظر شکوفایی و راه‌اندازی مراکز صنعتی برای تولید، اشتغال و رفع بیکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله از توقعات مردم است و انتظار دارند.

این استاد درس خارج حوزه، با اشاره به کاهش بودجه عمرانی این شهر نسبت به شهرهای دیگر اظهارداشت: در گذشته نگاه مسئولان به قم از باب علمی و معنوی بود و به همین دلیل قم یکی از استان‌هایی است که بودجه عمرانی آن از سایر استانها کمتر است.

فرقه‌گرایی بلایی برای انقلاب و معنویت است

وی با اشاره به موضوع فرهنگ و توجه به این مسئله و بحث فرقه گرایی و رصد این گروه از سوی نیروهای امنیتی، افزود: امروز فرقه‌گرایی که بلایی برای انقلاب و معنویت است، یکی از پایگاه‌های خود را در قم قرار می‌دهد و درصدد هستند فعالیت‌های خاص مانند ترویج فرقه‌گرایی در این شهر انجام دهند. به دلیل اهمیت فعالیت این گروه‌های ضاله که با هدف گمراهی افکار جوانان صورت می‌گیرد، می‌طلبد نیروهای امنیتی توجه ویژه‌ای به این فرقه‌ها داشته و اجازه شکل گیری و راه‌اندازی پایگاه را به فرقه ندهند.

آیت الله فاضل لنکرانی برجلوگیری از فعالیت این گروه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: اگر توجه به این فرقه و نوع فعالیت‌های آنها نشود، باید شاهد جذب افراد به این فرقه‌ها باشیم و این مسئله خود می‌تواند مشکلات را دو چندان کند.

وی با اشاره به حفظ و مراقبت از چهره معنوی قم افزود: افرادی به بهانه‌های مختلف وارد قم می‌شوند و اقدام به فساد می‌کنند. خود همین مسئله، باعث تخریب چهره قم در نظر دیگران شده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به برنامه وسیع دشمن برای تخریب چهره قم، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که دشمن برای تخریب شهر مقدس قم سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده، بحث حجاب است و حرکت‌های نامناسب و زننده‌ای که از سوی بعضی افراد در گوشه و کنار شهر انجام می‌شود، نشان دهنده این واقعیت است که این نوع حرکات مانند اشاعه فساد، بی‌حجابی، کم حجابی و... برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: دشمنان با نشانه گرفتن حجاب و ترویج بدحجابی و کم حجابی دنبال حرمت شکنی و قبح زدایی در بحث حجاب در قم هستند و لازم است این مسئله و مسائل دیگر مورد توجه دقیق و رصد حافظان امنیت اجتماعی ملت قرار گیرد تا دشمنان بیش از این در شهر قم به فکر جولان دادن و اشاعه مظاهر فساد و بدحجابی نباشند.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: اینجا شهر بانوی کریمه اهل بیت(ع) مرجعیت، علما، حوزویان و... است و اخباری که در مورد حجاب منتشر می‌شود، نگران کننده است. دنبال این نیستیم که قانون این شهر با سایر شهرها فرق کند، ولی باید از نظر بحث حجاب مراقبت ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به ظرفیت شهر قم برای ترویج مبانی دینی و ارزشی به دنیا، اظهار داشت: امروز شهر قم، آبروی شیعه و جامعه اسلامی است و باید ظرفیت این شهر به دنیا معرفی شود و استاندار و مسئولان این شهر نباید تنها به فکر تراز اقتصادی و... شهر باشد، بلکه باید ظرفیت حوزه را مورد توجه قرار دهند تا بهتر این شهر و حوزه را به سایرین معرفی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خدمت رسانی مراجع به مردم، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که مراجع و علما با ساختن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف خدمت شایسته‌ای به مردم کردند و این نشان دهنده این است که مراجع به فکر مردم هستند و اینگونه نیست که تنها به فکر درس و بحث و تذکر به مسئولان باشند و از خدمت رسانی غافل باشند.

برای شکوفایی شهرقم همه ظرفیت‌ها بکار گرفته خواهد شد

استاندار قم نیز در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای شکوفایی شهر قم تأکید کرد و گفت: معتقدیم مردم ولی نعمت انقلاب هستند و تمام سعی ما  این است که شهر قم به جایگاه اصلی اش برسد.

بهرام سرمست افزود: این شهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی مانند مراجع، علما، حوزه و مراکز علمی است و در صدد هستیم از همه ظرفیت‌های قم برای شکوفایی این شهر بهره ببریم.

وی اظهار داشت: مسئله فرهنگ از موضوعات مهم است و با توجه به نوع برنامه‌های دشمن، باید فعالیت‌های فرهنگی قوی‌تری برای مقابله با برنامه‌های دشمن مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم افزود: در بحث فرهنگ از همه مراکز فرهنگی انتظار می‌رود تا پای کار بیایند و تا بتوانیم با همکاری و هم فکری مشکلات فرهنگی را به سامان برسانیم.

کد خبر 4516028

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم بهرام سرمست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، با این وجود و پس از گذشت چندین سال هنوز شرایط برای تولید و سرمایه گذاری فراهم نیست.

فرماندار شهرستان بانه با توجه به لزوم بکارگیری زمین‌های صنعتی و جلوگیری از بلا استفاده شدن آنها گفت: با توجه به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کاستی‌ها برای سرمایه گذاران و شرکت‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

درویشی در ادامه و با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بانه می‌تواند گامی در راستای به سرانجام رساندن این مهم باشد و بدن شک هدف به سر انجام رساندن عملیات اجرایی و ایجاد واحد‌های تولیدی با تعامل با کسانیست که زمین به آنها واگذار شدا است و این مهم با تعامل طرفین قرار داد محقق خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن در ۳۵ هکتار از لحاظ عملیات زیرساختی کاملا تکمیل شده است و فاز دوم با مساحت ۵۰ هکتار ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها