Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:45:27 GMT

طرح نماد در همه مدارس همدان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۶۱۹

طرح نماد در همه مدارس همدان اجرا می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از سال تحصیلی آینده در همدان مدارس استان اجرا می‌شود. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عبدالله جعفری، ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اتفاقاتی که در دهه اخیر افتاده نشان از تلاش‌های خوب برای صیانت از سلامت دانش آموزان می‌دهد که مطرح‌شدن طرح نماد برای چهارمین بار در جلسه شورای آموزش و پرورش نشان از این موضوع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صیانت اجتماعی دانش آموزان تکلیف متولیان تعلیم و تربیت بوده و در این حوزه صاحب نقشه راه هستیم و طرح نماد یکی از آن‌هاست که می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

جعفری بیان کرد: 55 درصد جامعه مخاطب شامل فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا زیر پوشش طرح رفته‌اند و به وسیله ائتلاف چند دستگاه با آموزش و پرورش به عنوان کار ویژه با دستور مقام معظم رهبری در دست اجرا قرار دارد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف جشنواره محله سلامت در قم است امام‌ جمعه کرج: هیئات نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت نباشند بهترین راه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی گسترش روحیه ایثار و شهادت است

وی گفت: تفاهم‌نامه طرح در بین دستگاه‌های مربوطه امضاشده و غربالگری، آموزش و حمایت روانی از دانش آموزان از کارهای اساسی این طرح است که با هدف کلی تأمین مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان اجراشده است.

جعفری اعلام کرد: تاکنون 309 میلیارد تومان اعتبار طرح به مدارس مجری در دو مرحله واریزشده و پیش‌بینی ما برای اجرای کامل طرح یک میلیارد تومان است که بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال تخصیص یابد.

وی بیان کرد: راهبردی و بلندمدت بودن طرح نماد از شروع سال تحصیلی تا پایان و تا پایان از ویژگی‌های طرح نماد است که به سرعت در حال فراگیرشدن در مدارس بوده و محتوا به راحتی در دسترس مخاطبان قرارگرفته و اثربخشی خوبی دارد.

درصد ابتلای دانش آموزان همدان به مواد مخدر سنتی پایین است

جعفری مطرح کرد: وقتی سخن از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ذهن بیشتر به سمت اعتیاد می‌شود درحالی‌که 40 آسیب تعریف‌شده و اعتیاد جزء رده‌های پایین آسیب در مدارس به شمار می‌رود.

وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر سنتی انگشت‌شمار است، اما در گرایش به مواد مخدر صنعتی مانند گل نگرانی داریم که دستگاه‌های مرتبط باید به کمک ما بیایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: در سال 6، از هر استان 12 مدرسه به صورت آزمایشی طرح نماد را اجرا کرده و در سال تحصیلی جاری هم شهرستان بهار پایلوت اجرای طرح‌شده است.

جعفری با بیان اینکه طرح نماد در 2 بخش آموزش و مراقبتی اجراشده، گفت: 61 جلد کتاب در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با تأیید 25 دانشگاه ایران چاپ‌شده است.

وی مطرح کرد: امسال سامانه همگام به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته بارگذاری شود که در صورت فعال نشدن موجب موفق نبودن غربالگری در مدارس می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند