Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - رئیس پلیس راه کشور گفت: در هر 24 ساعت 50 نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های برون شهری و درون شهری کشور جان خود را از دست می‌دهند.

سردار محمدحسین حمیدی روز پنجشنبه در حاشیه سومین دوره تربیت مدرس و ایمنی ترافیک در تبریز
با بیان اینکه حدود 60 درصد از کشته های سوانح رانندگی در کشورهای توسعه یافته در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد؛ گفت: این درحالیست که در کشور ما 68 درصد کشته ها مربوط به حوادث 30 کیلومتری شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 70 درصد سوانح رانندگی توسط خودروهای شخصی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: روند تردد خودروهای شخصی در جاده های کشور رو به رشد است .
سردار حمیدی تاکید کرد: برای جلوگیری از حوادث باید قوانین موجود اصلاح شده و در راستای ایمنی خوردوها، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامات موثری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گروه سنی فعال و نیروی کار مولد کشور، بیشترین گروه سنی کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد، اظهارداشت: در واقع حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی در اثر سوانح رانندگی تلف می‌شود.
رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک برای پشگیری از حوادث رانندگی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: این موضوع در سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد .
سومین دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک از 25 تا 27 دی با حضور اعضای هیئت علمی از 10 دانشگاه کشور در مرکز کشوری مدیریت سلامت تبریز برگزار شد.
6120/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث رانندگي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه رانندگی در گالیکش یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از واژگونی پژو ۴۰۵ در گالیکش خبر داد و اظهار کرد: برای نجات افراد چهار نفر از امداد گران گلستان در قالب دو تیم به محل حادثه اعزام شدند.

وی تعداد حادثه دیدگان را سه نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد دو نفر مصدوم و یک نفر فوت شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: آقای ۲۱ ساله توسط تیم ست نجات جمعیت رهاسازی و توسط تیم آمبولانس جمعیت به بیمارستان فاطمه الزهرا شهر مینودشت انتقال داده شد و مصدوم ۲۶ ساله توسط تیم ست نجات جمعیت رها سازی و تحویل عوامل اورژانس شد.

وی خاطرنشان کرد: فرد فوت شده تحویل عوامل انتظامی شد.

کد خبر 6100710

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در گالیکش یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری