Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:13:00 GMT

هواي برفي با کاهش دما اردبيل را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۵۵۴۰

هواي برفي با کاهش دما اردبيل را فرا گرفت

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - موج هواي برفي و سرد در پي کاهش ناگهاني دما در واپسين روزهاي دي ماه از عصر پنجشنبه اردبيل و برخي نقاط اين استان را در بر گرفته است.

به گزارش ايرنا ، ساکنان اردبيل در پي وزش تندباد جنوب غرب موسوم به گرميج از اواسط هفته شاهد اعتدال هوا بودند و سحرگاه امروز نيز براي ساعاتي بارش باران را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از حوالي ساعت 16 امروز با نفوذ زبانه هواي پرفشار سرد از جانب شمال شرق دماي هوا به يکباره با 9 درجه کاهش به منفي پنج درجه رسيد و ريزش دانه هاي ريز برف آغاز شد.
از شامگاه امروز بر شدت بارش برف در شهر اردبيل افزوده شده و به خاطر همراهي با وزش باد با بيشينه سرعت 53 کيلومتر در ساعت با کولاک همراه است.
خبرهاي رسيده از بارش برف و کولاک و استقرار هواي بسيار سرد در شهرستان هاي نير ، نمين و سرعين واقع در قسمت مرکزي استان اردبيل حکايت دارد.
تازه ترين الگوي هواشناسي نشانگر ورود چرخند قدرتمند از مرزهاي غرب و يورش هواي سرد در امتداد نصف النهاري از شمال غرب و غرب به ايران است که تا نواحي جلگه اي گرمسير جنوب کشورمان رخنه کرده است.
در منطقه جلگه اي و گرمسيري مغان شامل شهرستان هاي بيله سوار و پارس آباد نيز دماي هوا در زمان حاضر سه درجه سانتيگراد بالاي صفر بوده و باران مي بارد که با توجه به ادامه روند سرمايش هوا احتمال تبديل بارش به برف در اين نواحي نيز وجود دارد.
اداره کل مديريت بحران اردبيل با استناد به اخطاريه هواشناسي از ساکنان اين استان خواسته که با توجه به ادامه بارش برف تا عصر فردا (جمعه) و استقرار هواي سرد طي يک هفته پيش رو موارد احتياط و ايمني را رعايت کنند. از مردم منطقه نيز خواسته شده تا آرامش وضعيت جوي تا حد امکان از سفرهاي غير ضروري در جاده هاي کوهستاني و گردنه هاي اين استان پرهيز کنند و در صورت ضرورت زنجيرچرخ و تجهيزات کامل زمستاني همراه داشته باشند.
مرکز پايش (مونيتورينگ) اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي استان اردبيل اعلام کرد تمام جاده هاي اصلي اين استان با وجود بارش برف همراه با کولاک باز هستند. اين مرکز ميزان پديده کولاک در گردنه الماس در جاده خلخال به اسالم ، حيران در جاده اردبيل به آستارا و صايين در جاده نير به سراب را زياد دانست و از رانندگان خواست ضمن همکاري با ماموران با احتياط و سرعت مطمئنه برانند و در مقاطع برفگير از زنجيرچرخ استفاده کنند.
در شامگاه پنجشنبه بارش برف همراه با کولاک در شهر اردبيل ادامه دارد و باد شديد دانه هاي سپيد و پودري شکل برف را در حاشيه پياده روها و جداول بتوني انباشته اما سطح خيابان ها هنوز عاري از برف بوده و تا اين زمان مشکل خاصي در تردد وسايط نقليه وجود ندارد.
اردبيل به خاطر موقعيت جغرافيايي از شرايط هوايي بسيار متغير برخوردار است. اين استان همچنين به خاطر قرار گرفتن در منطقه کوهستاني و مسير گذر توده هاي هواي سرد شمالي از نقاط سردسير ايران بشمار مي آيد.
6019/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد. ️

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، مهدی صابری در رابطه با وضعیت هوای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

️وی افزود: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه تقویت می‌شود و بارش‌های متناوب باران در مناطق مختلف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: این بارندگی‌ها برای همه مناطق پیش‌بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

صابری از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

کد خبر 751254

دیگر خبرها

  • ببینید | بارش برف بهاری در اردبیل
  • بارش برف و کولاک همراه با مه غلیظ در ژالانه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • شدت بارش باران بهاری در اردبیل
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان