Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۴۳ درصد جرایم استان در حوزه بانکداری الکترونیکی و ۲۳ درصد مرتبط با کلاهبرداری های رایانه است که این خود حاکی از ضرورت برنامه‌ریزی کاربردی در این بخش است. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز در نشست تخصصی در حوزه بانکداری الکترونیکی و پی‌جویی موثر و کارآمد جرائم سایبری استان مرکزی با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست‌ها اظهار داشت: در حوزه جرائم سایبری دغدغه‌هایی به ویژه در دستگاه قضایی و پلیس وجود دارد تا بتوانیم به موقع پاسخگوی خواسته‌ها و انتظارات به حق مردم و یا کسانی که مورد جرائم در فضای سایبری قرار گرفته‌اند، باشیم، در این راه چالش‌ها و آسیب‌هایی وجود دارد که نیاز به واکاوی دارد، امروزه استفاده از ابزارهای فناوری برای تسهیل زندگی بشر در سراسر جهان به‌عنوان راهبردی مهم و پیش رو مورد توجه قرار گرفته و رشد و توسعه فناوری اطلاعات و فناوری‌های سازمان سبب شده تا فرصت‌هایی بسیار برای سوءاستفاده از اطلاعات و افراد در سازمان‌ها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از این نشست‌ها رسیدن به یک فهم مشترک در پیگیری، پیشگیری و رسیدگی موارد موجود در فضای مجازی است تا بتوانیم به بانکداری الکترونیک کمک کرده و در این فضا هم امنیت بالایی وجود داشته باشد، 43 درصد جرایم استان در حوزه بانکداری الکترونیکی و 23 درصد مرتبط با کلاهبرداری های رایانه است که این خود حاکی از ضرورت برنامه‌ریزی کاربردی در این بخش است، 66 درصد از موارد را می‌توان در این نشست‌ها مورد واکاوی قرار داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: درست است که جرائم حوزه سایبری رشد 75 درصدی داشته اما پلیس فتای استان با توجه به اقدامات مطلوب خود موفق به کسب رتبه نخست کشور در زمینه پیشگیری از جرائم شده است، پلیس فتای استان سال گذشته موفق به کشف 111 درصدی از جرائم سایبری شده بود که امسال با رشد یک درصدی به 112 درصد رسیده است.

عزیزی بیان کرد: پلیس فتا از توانایی لازم برخوردار بوده و نیاز است تا  بستر انجام کار برای آنها فراهم شود، جرائم فضای مجازی و سایبری برعکس جرائم واقعی و عادی است، در فضای عادی پلیس به دنبال دستگیری متهم و تحقیقات میدانی و اعترافات شخصی است، اما در فضای سایبر تلاش پلیس بر این است که تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که سبب وقوع جرم شده را بررسی و پیدا کند تا قاضی پرونده بتواند با عدله کافی دستور قضایی صادر کند.

وی عنوان کرد: یکی از ملزومات مهم در امنیت سایبری که توسعه ارائه خدمات هر چه کیفی‌تر به مطالبات شهروندان را به همراه دارد، ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیل دسترسی پلیس به داده‌ها و اطلاعات برابر قانونی است، انجام جرائم سایبری علی‌رغم پیچیدگی‌ها نسبت به جرائم فیزیکی برای مجرمان راحت‌ و کم‌هزینه‌تر است، در این رابطه پلیس از بخش‌های مختلف و دولت انتظار دارد که دسترسی به موارد مورد نیاز را فراهم کند تا بتوان به‌موقع جواب خواسته مردم را داده و پیشگیری از ضرر و زیان به زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف را به انجام برساند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی کمبود آموزش در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به‌ویژه بانکداری الکترونیکی را یکی از مولفه‌های ایجاد بستر برای بروز جرایم در این حوزه عنوان کرد و گفت: بالا بردن توانایی مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از فضای سایبر بر اجتماع از طریق کنترل‌ها و نظارت‌های موثرتر، دادن آموزش‌های لازم به کاربران قبل از بهره‌گیری از این فناوری‌ها ضرورتی است که هم‌اکنون از سوی دستگاه‌های ارائه‌کننده این خدمات تقریبا نادیده گرفته شده و میزان اقدامات در این حوزه اندک است.

92 درصد جرایم سایبری در استان بوشهر کشف می‌شودسوءاستفاده از حساب‌های بانکی در صدر جرائم سایبری استان کرمانشاه قرار داردبیش از 92 درصد جرائم سایبری استان کرمان کشف شد

عزیزی اضافه کرد: برای افزایش آگاهی مردم در حوزه فضای مجازی باید اقداماتی انجام شود، زیرا مجرمان نسبت به افراد عادی اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری برای سوءاستفاده از حساب شخصی افراد دارند که در این راستا نیاز است اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در سیستم بانکی برای افراد جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد تا میزان سوءاستفاده از حساب افراد کاهش یابد.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های قبل که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و با این روش از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان افزود: هموطنان توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

 به دانش آموزان و داوظلبان کنکور هشدار داده می‌شود فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخوردند و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد