Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@11:19:28 GMT

جنگ لفظی میان آمریکا و طالبان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۶۰۰۳

جنگ لفظی میان آمریکا و طالبان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان گفته اگر طالبان به جای صلح، جنگ را انتخاب کنند، آمریکا در کنار حکومت افغانستان با آنها خواهد جنگید.

 

او این اظهارات را در نشستی با شماری از نمایندگان مطبوعات در سفر تازه‌اش به کابل بیان کرده است.

 

با این وجود، خلیلزاد امیدوار است که تلاش‌هایش برای صلح در افغانستان به زودی نتیجه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اظهارات تازه خلیلزاد پس از آن صورت می‌گیرد که گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای به آمریکا هشدار داد که اگر موضوعات مورد بحث در گفت‌وگوهای صلح را تغییر دهد و بخواهد از فشار کار بگیرد، این گفت‌وگوها را به تعویق خواهد انداخت.

 

خروج نیروهای خارجی همواره به عنوان یکی از شروط اصلی گروه طالبان برای شرکت در مذاکرات صلح و پایان دادن به جنگ هفده ساله در این کشور مطرح بوده است.

 

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان پیشتر در گفتگو با خبرگزاری رویترز ضمن مخالفت قاطعانه با حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکید کرده بود: «به محض خروج نیروهای خارجی و انعقاد توافقنامه صلح، شاهد اعلام یک عفو عمومی خواهیم بود.»

 

این گروه در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد، تاکید کرد که در صورت مواجه با عدم حسن نیت از سوی آمریکا و نیز تداوم اعمال فشارهای غیرمشروع واشنگتن از مذاکرات و گفتگوهای جاری برای پیشرفت به سوی یک صلح واقعی در افغانستان کنار خواهد کشید.

 

طالبان امروز در پاسخ به سخنان تازه خلیلزاد نیز در مطلبی که در سایت خبری آنها منتشر شده، گفته سخنان آقای خلیلزاد نشان می‌دهد که تلاش‌های او برای صلح نیز تاکتیکی برای "ادامه اشغالگری" است.

 

در اعلامیه طالبان آمده که سخنان خلیلزاد برعکس سخنان ترامپ که گفته بود "جنگ افغانستان بی هدف است و پیروزی ندارد" می‌باشد اما این سخنان، خواست حکومت افغانستان است که می‌خواهد آمریکایی‌ها در این کشور باقی بمانند.

 

با وجود اختلافات تازه میان نمایندگان آمریکا و طالبان، یک مقام ارشد آمریکایی گفته دور بعدی گفت‌وگوهای مستقیم آمریکا و طالبان به زودی برگزار خواهد شد.

 

نمایندگان طالبان تاکنون از گفت‌وگو با حکومت افغانستان سر باز زدند. در سومین دیدار نمایندگان آمریکا با این گروه، با وجود سفر نمایندگان حکومت به امارات، این گروه حاضر به دیدار با آنها نشد.

 

اما یک منبع در ارگ ریاست جمهوری به بی‌بی‌سی گفته که حکومت برای یک نشست مستقیم با طالبان به توافق نزدیک شده که هنوز زمان و مکان آن مشخص نیست.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آمریکا جام نیوز طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد