Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شناخت و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در آستانه ۴۰ سالگی مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب؛ (امام خمینی رحمت الله تعالی علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی) الزامی است.

اربعین انقلاب و تشدید آزمون الهی:

انقلاب اسلامی موجودی زنده و متکی به حیات طیبه است که اکنون در آستانه چهل سالگی و بلوغ دوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند متعال در آیه ۱۵ سوره مبارکه احقاف به رشد و تکامل عقلانیت در چهل سالگی تأکید فرموده است «وابلغ اربعین سنّه» و زیباتر آنکه بعثت و انقلاب نبوی نیز پس از عبور از چهل سالگی بوده است. در اندیشه امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، انقلاب اسلامی بسان موجود زنده و پیش رونده است که مرحله به مرحله تحوّل و بالنده می‌شود. ایشان در این زمینه می‌فرمایند: «انقلاب یک موجود زنده است که تولد دارد، رشد دارد، قوام دارد و عمر طولانی دارد در صورتی که  بیماری دارد، مرگ دارد، نابودی دارد و... مثل هر موجود زنده دیگری. انقلاب، چون موجود زنده است. پس افزایش دارد، رشد دارد، قوام یافتگی و کمال یافتگی برای آن وجود دارد».

در این دوران فشار‌ها و هجمه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی به اعلا درجه می‌رسند و در مقابل شگفتی ساز‌هایی از جنس اربعین و حضور پرشورتر و ایام اللهی میوه‌های این درخت، یعنی جوانان و حججی‌های مؤمن و انقلابی برای پاسداری از درخت تناور انقلاب پرشورتر می‌شود.

اگر بخواهیم دستآورد‌های عظیم انقلاب اسلامی را در این ۴۰ ساله از عمر با برکت انقلاب اسلامی بررسی و معرفی نمائیم بی شک مثنوی بزرگ و پرباری است که بیان آن در این کلام مجمل و کوتاه ممکن نیست؛ امّا با یک نگاه شگرف و واقع بینانه می‌توان دریافت که بزرگترین دستآورد انقلاب شکوهمند اسلامی باز شدن دریچه نور و امید در دل ملّت مسلمان ایران و به تبع آن همه مسلمانان جهان و باورمندی مستضعفان برای ایستادگی در مقابل ابر قدرت‌ها بود. چرا که انقلاب اسلامی ایران، خروش مردم مستضعف بود که سال‌های سال نظام سلطه و شاهنشاهی عزّت و کرامت آن‌ها را لگد مال کرده بود؛ بنابراین بزرگترین دستآورد انقلاب اسلامی، دستآورد معنوی بود که تحول روحی بزرگی را در کشور ایران ایجاد کرد و اینک بعد از گذشت چهل سال از عمر بابرکت این ثمره الهی در پرتو این تحول روحی و معنوی است که ملّت بزرگ ایران توانسته است در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها پلّه‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری به خوبی و البته با تحمل رنج‌ها و ناملایمات و دشمنی‌ها و سختی‌های فراوان پشت سر بگذارد و اکنون در اوج عزت و اقتدار و شکوه ایستادگی در میان دوست و دشمن قد علم کند و در تمامی عرصه‌ها حرف برای گفتن داشته باشد لذا در این برهه و مقطع حساس شناخت و تبیین دستآورد‌های انقلاب اسلامی برای نسل‌های بعد از انقلاب و آن‌هایی که شرایط ظلمانی و تاریک قبل از انقلاب را درک نکرده اند امری لازم، ضروری و انکار ناپذیر است.

امروز کودک سال ۱۳۵۷ انقلاب دیگر تبدیل به ابر مرد رشید و سرو قامتی شده است که همه دشمنان از خروش آن به لرزه و وحشت افتاده و تمام دوستان به وجود او افتخار می‌کنند. عزّت و کرامت انسان دستآورد الهی و معنوی انقلاب شکوهمند اسلامی است که در دوران سیاه و خفقان طاغوت جای خود را به ذلّت و خواری داده بود و امام عزیز و بزرگوار و معمار کبیر انقلاب اسلامی با دم مسیحیایی خود بار دیگر روح عزّت و کرامت را در کالبد بی جان وطن دمید و امروز هنوز نسیم دل انگیز و روحانی نفس مسیحیایی آن راحل عظیم الشأن از حلقوم گرم و مبارک خلف صالحش رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر جان کشور ایران و ملّت عزیز آن جاری می‌گردد. اما نباید فراموش کرد در مسیر حرکت پرشتاب قطار انقلاب در ایستگاه چهلم است

موانع و مشکلاتی نیز وجود دارد که گاهی باعث کند شدن حرکت آن می‌شود، اما دشمنانی که چشم دیدن پیشرفت، عزّت و سربلندی انقلاب و ایران اسلامی و ملّت بزرگ آن را ندارند چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور تمام توان خود را به کاربسته اند تا مانع پیشرفت و حتی توقف حرکت و روند رو به رشد انقلاب شوند.

ذکر این نکته ضروری است که دشمن خارجی هیچ گاه دست از دشمنی با ملت بزرگ ایران که منافع دشمنان را به چالش کشیده است و دست آن‌ها را از این سرزمین کوتاه کرده است برنمی دارد، اما مانع و سد بزرگ در راه اعتلای انقلاب و حرکت آن وجود دشمنان داخلی که در شکل منافق به نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده و شعار مذاکره با شیطان بزرگ (آمریکا) را سر می‌دهد و راه حل تمام مشکلات کشور و برون رفت از تنگنا‌های موجود را در دوستی و مذاکره با دشمنان قسم خورده انقلاب می‌دانند. امروز اگر برخی افراد کمی بصیرت داشتند و تز به اصطلاح روشنفکری آن‌ها مسیر دشمنی استکبار با ملت بزرگ ایران را هموار نمی‌کرد چه بسا انقلاب ما حرکت خود را با شتابی مضاعف پیش می‌برد. اینک مسئولین ما در معرض امتحان بزرگی قرار گرفته اند. امتحان ولایتمداری و خدمت به، ولی نعمتان این نظام که همان مردم بزرگوار ما هستند.

مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مقطع حساس باید کمی تفکر و اندیشه کنند که در راه به ثمر نشستن انقلاب چه خون‌هایی نثار گردیده و چه خون دل‌هایی خورده ایم. نگاه به درون و برگرفتن نگاه از خارج کشور و اتکاء به قدرت عظیم ارکان اقتدار نظام اسلامی در پرتو منویات، ولی فقیه و رهبر مقتدر جامعه اسلامی تنها راه قدر شناسی از نعمت انقلاب در آستانه ۴۰ سالگی و غلبه بر موانع و مشکلات پیش رو خواهد بود.

گزارش از احمد قربانی پور

انتهای پیام/ی

نگاه به درون و برگرفتن نگاه از خارج کشور و اتکاء به قدرت داخلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جبهه مردمی نیروهای انقلاب سرویس سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، گفت: شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی، شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهدای بخش مهاباد اردستان، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 102 از سوره نساء می‌فرماید که «کفار دوست دارند شما غافل باشید از سلاح و کالاهایتان تا به شما یورش ببرند و شبیخون بزنند» و منظور از اسلحه دو موضوع است یکی اسلحه معنوی است که دشمن می‌خواهد آن از بین برود و رهبر انقلاب اسلامی هم به آن اشاره کرد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند با تهاجم فرهنگی ایران را آندلسی کنند، لذا باید هر دو سلاح را محکم داشته باشیم.

وی افزود: زمانی یکی از مسئولان عالی‌رتبه وقت کشور گفت الان وقت موشک نیست و وقت علم و دانش است و دشمن دقیقا همین را می‌خواهد که مومنان و مسلمانان از اسلحه معنوی و مادی خودشان غافل شوند و ناگهان حمله کنند، اما رهبر انقلاب اسلامی این خلف شایسته حضرت امام به همه مسائل واقف بوده و هوشیارند.

نمانیده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه مردم عزیز بیانیه گام دوم انقلاب را جدی بگیرید گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه دارند بستر را برای ظهور آماده می‌کنند و یکی از نکات مهم این بیانیه این است که باید تمدن‌سازی صورت بگیرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: همه فرهنگیان، حوزویان و اساتید باید شاخصه‌های تمدن را از قرآن استخراج کنیم و آن را به اندازه‌ای که می‌توانیم در جامعه و محیط پیرامونی و سپس خارج از کشور گسترش دهیم و 10 شاخصه تمدن اسلامی معنویت است و جنگ هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود و در قبور شهدا امروز مشاهده کردم شهید 16 ساله وجود داشت و بسیاری از شهدا دانش‌آموز بودند، اما از جبهه که بر می‌گشتند عارف بودند و راه 100 ساله یک عارف را یک شبه طی کردند و این راه معنویت را حضرت امام به همه آموخت.

حسینی تاکید کرد: غربی‌ها با لجن‌زار رذائل اخلاقی خود در زمان پهلوی به جان کشور افتادند، اما حضرت امام دل‌های جوانان را به سوی معنویت منقلب کرد و ثمره هشت سال دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی به خارج از کشور بود و خداباوری و معنویت را به کشورهای دیگر تزریق کردند و جوانان ما زیر بمب‌باران‌های تبلیغاتی دشمن هستند، اما می‌بینیم جوانان با چه شور و حالی در مراسمات شرکت می‌کنند که نمونه آن اعتکاف و شرکت در یادواره شهدا است.

نمانیده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: برادران و خواهران تا می‌توانند روی شاخصه معنویت کار کنند که یکی از آن‌ها همین یادواره شهدا است و بدانید به دعوت شهدا برای تقویت معنویت شرکت کردید و همین راه برای صدور معنویت در گام دوم انقلاب مهم است و همه این جهادها و مراسم‌ها ارزش است.

امام جمعه کاشان با اشاره به شهید والامقام فخری‌زاده، افزود: شهدا فدا شدند تا جمهوری اسلامی بماند، اما بعضی از آن‌ها که وظیفه تمدن‌سازی داشتند دشمن انتخاب کرد و شهید کرد تا جلوی معنویت را بگیرد و همین شهید را دشمن 10 سال دنبالش بود تا بتواند به شهادت برساند و همین حمله ایران به اسرائیل زحمات شهدایی همچون تهرانی‌مقدم و فخری‌زاده‌ها بود و کفار دوست دارند تا ما غافل شویم و به ما هجوم بیاورند پس در هر دو جبهه سلاح معنوی و سلاح نظامی باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: اسرائیلی‌ها وقتی از زبان رهبر انقلاب اسلامی شنیدند که ایران می‌خواهد موشک بزند اعلام کردند که محکم نزنید و حقیقتا آنچه اتفاق افتاد با توسلات بود و 103 هواپیما در آسمان بود تا موشک‌ها را بزنند و 700 پرنده شناسایی در منطقه داشتند و همه ناتو آماده شده بودند تا موشک‌ها را رصد کنند، اما کاری از پیش نبردند و موشک‌های ما به هدف نشست و آمریکا بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار هزینه پدافند داد و گنبد آهنین کاری نتوانست انجام دهد.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم